OLEJ SILNIKOWY
Moderator: Moderatorzy
- robertford
- Posty: 1894
- Rejestracja: 31 mar 2004, 16:52
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
OLEJ SILNIKOWY
Mam pytanie - czy można dolać olej np typu 15w40 mineralny firmy LOTOS do silnika gdy w silniku zalany jest olej 15w40 ale firmy CASTROL. Dodam, że dolewka gdzieś w granicach 2 setek? Bardzo ważne dla mnie.


kolorek morski perełka
------------------------------------------
Jest FORD FOCUS 1.6 - 2002 - LIFT
jesli nie planujesz dlugo jezdzic na tym oleju to bezproblemowo mozesz taka dolewke wykonac. Najwazniejsza jest klasa i nie mozna jej zmieniac pod zadnym pozorem. Co do olejow o tej samej klasie ale roznych firm mowi sie ze mozna je mieszac w przypadkach awaryjnych...np na trasie podczas ubytku oleju. Wbrew pozorem obydwa oleje 15W40 nie sa takie same...sa przeciez jeszcze inne rodzaje klas (lepkosciowe czy cos w tym stylu) i one nie musza juz byc sobie rowne. Dlatego jesli planujesz za jakis czas zmieniac olej to mozesz dokonac takiej dolewki...oczywiscie jesli nie bedziesz robil niedlugo wymiany to nic silnikowi sie nie powinno stac ale sa pewne normy ktore nalezy zachowac 
Informacje czerpalem z tygodnika "MOTOR"

Informacje czerpalem z tygodnika "MOTOR"
Yanek najlepiej w takim momencie pol syntetyk zalac tak jak mowi simo bo to jest zloty srodek na takie rzeczy
Zwlaszcza jesli autko juz ma troche kilometrow napukane to pelen syntetyk bedzie dzialal na rozszczelnianie a z kolei Essi w minerale troszke moze sie meczyc
[ Dodano: Pią 23 Gru, 2005 ]
Robert ! Jeszcze raz dokladniej przejzalem czasopismo i moge jeszcze potwierdzic to na 100% - mozesz dolac ten olej bo ma te same parametry 15W40, coprawda inne moze miec inne dlatego w niedalekim czasie powinienes dokonac wymiany na jednolity oraz nie mozesz wykorzystywac w pelni osiagow silnika. Jesli masz zamiar dluzej tak jezdzic to wiesz...silnik sie nie rozsypie ale zaleca sie miec olej jednakowy. Podczas sytuacji gdy np na trasie trzeba bedzie dolac olej a nie wiadomo jaki byl zastosowany dotychczas, to dolewamy tylko i wylacznie pol syntetyk ale ma ta dolewka sluzyc tylko dojazdowi
Pozdrawiam


[ Dodano: Pią 23 Gru, 2005 ]
Robert ! Jeszcze raz dokladniej przejzalem czasopismo i moge jeszcze potwierdzic to na 100% - mozesz dolac ten olej bo ma te same parametry 15W40, coprawda inne moze miec inne dlatego w niedalekim czasie powinienes dokonac wymiany na jednolity oraz nie mozesz wykorzystywac w pelni osiagow silnika. Jesli masz zamiar dluzej tak jezdzic to wiesz...silnik sie nie rozsypie ale zaleca sie miec olej jednakowy. Podczas sytuacji gdy np na trasie trzeba bedzie dolac olej a nie wiadomo jaki byl zastosowany dotychczas, to dolewamy tylko i wylacznie pol syntetyk ale ma ta dolewka sluzyc tylko dojazdowi

Pozdrawiam
- WieSiu
- Posty: 23543
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
a ja wiem,ze mozna mieszac bez problemow oleje 15 W40 roznych producentow, nic sie silnikowi nie dzieje (ja tak robilem), a mozna tez dolac gdy nie ma sie innego 10W 40 i tez nie powinno nic sie stac.
A co do Twojego Yanek oleju, o syntetyku i tak nie masz co wlewac, bo w instrukcji jest napisane ze to auto powinno jezdzic na 15W 40, ja w swoim mam polsyntetyk 10W 40, nie bierze mi tego oleju,wiec nie zmienilem na 15W 40 i jest dobrze, ja Ci proponuje tez wlac polsyntetyk i zobaczyc czy bedzie bral olej, jak nie bedzie bral,to zostawisz, a jak bedzie,to wlejesz mineralny i problem z glowy, silnik nie powinien sie rozsypac.
A co do Twojego Yanek oleju, o syntetyku i tak nie masz co wlewac, bo w instrukcji jest napisane ze to auto powinno jezdzic na 15W 40, ja w swoim mam polsyntetyk 10W 40, nie bierze mi tego oleju,wiec nie zmienilem na 15W 40 i jest dobrze, ja Ci proponuje tez wlac polsyntetyk i zobaczyc czy bedzie bral olej, jak nie bedzie bral,to zostawisz, a jak bedzie,to wlejesz mineralny i problem z glowy, silnik nie powinien sie rozsypac.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
WieSiu, z reguly wlasnie nie powinno sie nic stac ale teoretycznie te oleje nie pasuja do siebie w tych klasach API (nie pamietam dokladnie czy tak sie one nazywaja) i juz wg prawidlowych zalecen nie moga byc mieszalne na dluzsza mete. Oczywiscie nie stanie sie nic a zwlaszcza ze maja to byc tylko dwie setkiWieSiu pisze:a ja wiem,ze mozna mieszac bez problemow oleje 15 W40 roznych producentow, nic sie silnikowi nie dzieje (ja tak robilem), a mozna tez dolac gdy nie ma sie innego 10W 40 i tez nie powinno nic sie stac.


Robertford lej tego Lotosa


Ostatnio zmieniony 24 gru 2005, 15:20 przez Vieczur, łącznie zmieniany 1 raz.
- WieSiu
- Posty: 23543
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
pozatym to juz wolalbym wlac 10w 40 niz lotosa w jakiejkolwiek postaci, jakos nie znosze tego oleju (pewnie przez te opowiadania,ze nie jest dobry,ale to nie temat na ta dyskusje)
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Panowie spokojnie.
Wiele ostatnio mówie sie na temat olejów. Wile ze względu na bardzo agresywna kampanie reklamowa duzych koncernow, tylko dlatego. Stad caly ten balagan informacyjny w prasie i mediach. Wielkie koncerny musza dbac o swoj wizerunek i dobra sprzedaz wiec preferuja opowidanie bzdur, to taki czarny piar, cos w wstylu kampanii dezorganizacyjnej przeciwnika. Polowa rzeczy to glupoty druga to nieprawda jedna dziesiata to rzetelne informacje. Pracuje w olejach i z olejami od 10 lat, wiec troszeczke je znam. Zaczynalem od castrola (kiedys ten castrol sprzedawany w Polskich sklepach to byla porazka), queker state, texaco, dzis to mobil, total, elf, motul, valvoline i wiele wiele innych. Rocznie przyjmuje u siebie co najmniej 20 sprzedawców róznych marek olejów, przedstawiciclei, inzynierów, techników, mam dziesiatki szkolen z zakresu baz olejowych, dodatków itp. Nie jest prawda ze olejów sie nie miesza, to jedna z bzdur wierótnych, miesza sie i spokojnie mozemy dolac innego oleju o klasie 15W/40 nie baczac na marke byle rzeczywiscie zgadzaly sie klasyfikacja wg. API czyli klasa oleju nie dolewajmy klasy np. SG gdy mammy nowoczesny olej klasy SH czy SJ, dzis wszystkie dobre marki maja zdecydowanie wyrównany poziom wiec sa tez klasowo zdecydowanie bardzo zblizone, wiec mamay np. Mobila czy elfa, mozemy spokojnie dolac Lotosa, Totala czy Valvoline. W przypadkach gdy nie mamy nic pod reka a zauwazylismy brak oleju mozemy dolac do 15W-40 nwet pełen syntetyk nic , NIC sie nie stanie, nie zwazy sie nie zagodtuje, nie wybuchnie i nie osiadzie na dnie, nic sie nie stanie wiele razy tak robie i jezdze juz 22 autem w zyciu bez zadnych problemów, oczyiwscie tak robic sie nie powinno ale lepiej miec cos niz nie miec nic.
I Panowie jeszcze raz spokojnie bierzecie wszystko przez palce i czytajcie miedzy wierszami, nie zas artykuly sponsorowane i zaplacone przez koncerny olejowe np, w Auto Swiecie najbardziej bzdurnej i oplaconej przez wielkich swiata motoryzacyjnego - gazecie.
Polecma Motor i gazety techniczne. Zdrowych i Wesołych Świat dla wszystkich.
Wojo
Wiele ostatnio mówie sie na temat olejów. Wile ze względu na bardzo agresywna kampanie reklamowa duzych koncernow, tylko dlatego. Stad caly ten balagan informacyjny w prasie i mediach. Wielkie koncerny musza dbac o swoj wizerunek i dobra sprzedaz wiec preferuja opowidanie bzdur, to taki czarny piar, cos w wstylu kampanii dezorganizacyjnej przeciwnika. Polowa rzeczy to glupoty druga to nieprawda jedna dziesiata to rzetelne informacje. Pracuje w olejach i z olejami od 10 lat, wiec troszeczke je znam. Zaczynalem od castrola (kiedys ten castrol sprzedawany w Polskich sklepach to byla porazka), queker state, texaco, dzis to mobil, total, elf, motul, valvoline i wiele wiele innych. Rocznie przyjmuje u siebie co najmniej 20 sprzedawców róznych marek olejów, przedstawiciclei, inzynierów, techników, mam dziesiatki szkolen z zakresu baz olejowych, dodatków itp. Nie jest prawda ze olejów sie nie miesza, to jedna z bzdur wierótnych, miesza sie i spokojnie mozemy dolac innego oleju o klasie 15W/40 nie baczac na marke byle rzeczywiscie zgadzaly sie klasyfikacja wg. API czyli klasa oleju nie dolewajmy klasy np. SG gdy mammy nowoczesny olej klasy SH czy SJ, dzis wszystkie dobre marki maja zdecydowanie wyrównany poziom wiec sa tez klasowo zdecydowanie bardzo zblizone, wiec mamay np. Mobila czy elfa, mozemy spokojnie dolac Lotosa, Totala czy Valvoline. W przypadkach gdy nie mamy nic pod reka a zauwazylismy brak oleju mozemy dolac do 15W-40 nwet pełen syntetyk nic , NIC sie nie stanie, nie zwazy sie nie zagodtuje, nie wybuchnie i nie osiadzie na dnie, nic sie nie stanie wiele razy tak robie i jezdze juz 22 autem w zyciu bez zadnych problemów, oczyiwscie tak robic sie nie powinno ale lepiej miec cos niz nie miec nic.
I Panowie jeszcze raz spokojnie bierzecie wszystko przez palce i czytajcie miedzy wierszami, nie zas artykuly sponsorowane i zaplacone przez koncerny olejowe np, w Auto Swiecie najbardziej bzdurnej i oplaconej przez wielkich swiata motoryzacyjnego - gazecie.
Polecma Motor i gazety techniczne. Zdrowych i Wesołych Świat dla wszystkich.
Wojo
SpecMan pisze:Polecam Motor i gazety techniczne.
No wlasnie pisząc moje poprzednie posty opieralem sie tylko i wylacznie na dwoch artykulach z MOTORu


Yanek mysle ze ten olej jest bardzo dobry, raz ze CASTROL a dwa ze cena mowi sama za siebieYanek pisze:Zastanawiam sie nad kupnem Castrola GTD 10W/40
