Liqui Moly Engine Flush
Moderator: Moderatorzy
- WieSiu
- Posty: 23284
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
Liqui Moly Engine Flush
tak z czystej ciekawosci pytam, czy ktos to stosuje i zauwaza jakies pozytywne skutki uzycia tego preparatu ? A moze negatywny ?
Ja wlalem to do 2.0 cabrio pol roku temu, ciekzo mi wyczuc czy cos to popsulo czy poprawilo, bo przy okazji nalalem lepszego oleju i spowodowalo to wszystko ze spalony olej wytwarza duzo mniejsza chmure za autem.
Teraz zamierzam to samo zrobic w scorpio, w celu przeczyszczenia kanalow olejowych,bo istnieje podejrzenie,ze przez syf w nich lub jakas wade ktorej ta metoda nie usune te auta maja problem z napinaczami rozrzadu. Tylko ze tez nastapi zmiana od razu na lepszy olej,wiec ciekzo bedzie porownywac czy po preparacje do czyszczenia silnika czy po oleju jest poprawa albo pogorszenie.
Ja wlalem to do 2.0 cabrio pol roku temu, ciekzo mi wyczuc czy cos to popsulo czy poprawilo, bo przy okazji nalalem lepszego oleju i spowodowalo to wszystko ze spalony olej wytwarza duzo mniejsza chmure za autem.
Teraz zamierzam to samo zrobic w scorpio, w celu przeczyszczenia kanalow olejowych,bo istnieje podejrzenie,ze przez syf w nich lub jakas wade ktorej ta metoda nie usune te auta maja problem z napinaczami rozrzadu. Tylko ze tez nastapi zmiana od razu na lepszy olej,wiec ciekzo bedzie porownywac czy po preparacje do czyszczenia silnika czy po oleju jest poprawa albo pogorszenie.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
- Yagr
- Posty: 14522
- Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
- Lokalizacja: Kraków
- Pojemność: 1598
- Rocznik: 2007
- Generacja: MK2
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
WieSiu, ja zastosowałem płukankę gdy przechodziłem z minerala 15W40 na fordowski 5W30 - wyleciało wtedy sporo syfu. Przy następnej wymianie też to zrobiłem. Żadnych skutków negatywnych nie zauważyłem. Z tym że ja nie miałem płukanki od Liqui Moly
Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
- WieSiu
- Posty: 23284
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
a czym ?Yagr pisze:Z tym że ja nie miałem płukanki od Liqui Moly
ja sie caly czas zastanawiam czy olej 5w30 to nie za slaby olej do scorpio,chodzi mi o ten parametr 30, moze jednak powinno byc 40 ? Choc do 2.0 RS tez wlaslem 30 i jakos jezdzi (tylko ile tak pojezdzi ? )
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
- Yagr
- Posty: 14522
- Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
- Lokalizacja: Kraków
- Pojemność: 1598
- Rocznik: 2007
- Generacja: MK2
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
WieSiu, nie pamiętam... kupiłem jakąś płukankę silnika w norauto....
Parametr "30" w tym wypadku odpowiada za wytrzymałość oleju na wysokie temperatury... Wg danych do których dotarłem to w silniku BOB zalecany jest olej spełniający wymagania minimalne API SH/CD oraz SAE 10W30 więc wg tego to ten fordowski spełnia je. Dla RS z kolei jest to minimum SG/CD 10W40.
Parametr "30" w tym wypadku odpowiada za wytrzymałość oleju na wysokie temperatury... Wg danych do których dotarłem to w silniku BOB zalecany jest olej spełniający wymagania minimalne API SH/CD oraz SAE 10W30 więc wg tego to ten fordowski spełnia je. Dla RS z kolei jest to minimum SG/CD 10W40.
Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
- WieSiu
- Posty: 23284
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
Yagr, no nic, zobaczymy jakie beda tego efekty
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
- WieSiu
- Posty: 23284
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
bezposrednio przed wymiana oleju, wlewasz zawartosc buteleczki do cieplego silnika, odpalasz silnik i na jalowych czekasz 10 minut, potem zlewasz calosc wraz z filtrem i dajesz nowy olej.Yanek pisze:te płukanke robi sie przed wymiana oleju na nowy czy jakos wczesniej ?? bo za tyg zmieniam olej na nowy
u mnie w cabrio to sciekal szlam,ale jak by bylo bez tego srodka to nie wiem,bo mialem niezly mix olejow.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
- WieSiu
- Posty: 23284
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
u mnie 23 zl po znizkach w Intercars.Yanek pisze:ile kosztuje taki płyn ??
a tu masz link do sklepu firmy liqui moly: http://www.liquimoly-sklep.pl/product-p ... 0-3L-.html
Sa jeszcze Valvoline Engine Flush i pewnie wiele innych.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
- Jamszoł
- Posty: 22180
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Tak się zastanawiam ?
Przy zmianie oleju na lepszy - zawsze mnie uczono , że wlewasz nie całą 1/2 stanu oleju - nowym , płukarz i zlewasz i można nalewać nowego - innego - lepszego
Co do tego środka i innych tego typu
Moje zdanie
Jeśli dolewa się tego ekspelera do starego oleju i odpala silnik na 10 min a potem wszystko zlewa i wylatuje szlam , to jest to preparat nieźle penetrujący magistralę olejową
Na pewno rozpuszcza stałe cząstki nagaru itd .
ALE
Przecież mamy w układzie filtr oleju , który ma takie cząstki - przechwycone (no bo on właśnie jest od tego )
Zawsze wyleci nam szlam bo ekspeler rozpuści wszystko co przechwycił filtr i ?
I jesteśmy zadowoleni , że kupiliśmy idealny środek do czyszczenia magistrali olejowej .
Zadam tylko 1 pytanie
Jeśli to tak rąbie grudki oleju i nagary - to co z pozostałościami tego specyfiku , które zostają pod szklankami zaworowymi ?
Zostaje tam sporo oleju podczas wymiany.
Oczywiście nie jestem wyrocznią i mogę się mylić a to co mnie uczono przez lata - też się zmienia na nowoczesne rozwiązania
Przy zmianie oleju na lepszy - zawsze mnie uczono , że wlewasz nie całą 1/2 stanu oleju - nowym , płukarz i zlewasz i można nalewać nowego - innego - lepszego
Co do tego środka i innych tego typu
Moje zdanie
Jeśli dolewa się tego ekspelera do starego oleju i odpala silnik na 10 min a potem wszystko zlewa i wylatuje szlam , to jest to preparat nieźle penetrujący magistralę olejową
Na pewno rozpuszcza stałe cząstki nagaru itd .
ALE
Przecież mamy w układzie filtr oleju , który ma takie cząstki - przechwycone (no bo on właśnie jest od tego )
Zawsze wyleci nam szlam bo ekspeler rozpuści wszystko co przechwycił filtr i ?
I jesteśmy zadowoleni , że kupiliśmy idealny środek do czyszczenia magistrali olejowej .
Zadam tylko 1 pytanie
Jeśli to tak rąbie grudki oleju i nagary - to co z pozostałościami tego specyfiku , które zostają pod szklankami zaworowymi ?
Zostaje tam sporo oleju podczas wymiany.
Oczywiście nie jestem wyrocznią i mogę się mylić a to co mnie uczono przez lata - też się zmienia na nowoczesne rozwiązania
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
- WieSiu
- Posty: 23284
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
potestuje na drugim aucie i zobaczymy jakie bda efekty lepiej zeby nie bylo efektow niz mialy byc negatywne. Pozyjemy zobaczymy.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
-
- Posty: 3397
- Rejestracja: 23 sie 2009, 10:31
- Lokalizacja: Głowno
Jamszoł, to może po tym najlepiej połaczyć oba sposoby po zlaniu zalać "pół" spuścić znów i dopiero zalać?
Post wyraża opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu następującym po tym terminie. Autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów bez podawania przyczyny.
Kiedy znajdziemy się na zakręcie.. redukcja, but i odcięcie
Kiedy znajdziemy się na zakręcie.. redukcja, but i odcięcie
- cidzej
- Posty: 11736
- Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
- Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
- Pojemność: 1400
- Rocznik: 1996
- Generacja: MK7
- Nadwozie: Cabrio
chyba bym za te 5 dyszek wolal kupic jakis tani olej marki orlen czy (jak ktos nie lubi polskich specyfikow) GM 10W40 - zrobic z tysiaka km, zlac i dopierowlac nowy czysty olej jakos mam mieszane uczucia do tych wszystkich dodatkow, po chociazby STP do plukania wtryskow, ktory prawdopodobnie przyczynil sie do przyspieszonego zgonu pompy paliwa .... te dodatki to najlepiej wyplukuja kieszenie naiwnego kierowcy
oczywiscie to moje zdanie
a co do 5w30 a 5w40 .... w naszych warunkach 40 nie jest potrzebne, nie ma takich temperatur a 5w30 jest bardziej plynne w niskich temp (dla ciekawych zerknijcie filmy o olejach w niskich temperaturach ... najlepiej z 5w plynie 5w20 )
oczywiscie to moje zdanie
a co do 5w30 a 5w40 .... w naszych warunkach 40 nie jest potrzebne, nie ma takich temperatur a 5w30 jest bardziej plynne w niskich temp (dla ciekawych zerknijcie filmy o olejach w niskich temperaturach ... najlepiej z 5w plynie 5w20 )
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą
Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415