HELP - Pompa wody w mk6 1.6 16V

Moderator: Moderatorzy

Kris Don Pedro

HELP - Pompa wody w mk6 1.6 16V

Post autor: Kris Don Pedro »

Ostatnio luknęłem se pod autko a tu plama. Leje się z pompy wody. I co dalej, przecież ostatnio próbowalem wymienić paseczek rozrządu no i dokończył to mechanik. Czy ktoś z was wymienial te cacko? Bardzo proszę o opisik bo mechanik zdziera zdeka za dużo a ja za tą cenę wolę sam go naprawić.
Awatar użytkownika
darcun4
Posty: 3482
Rejestracja: 22 mar 2005, 20:46
Lokalizacja: Toruń

Post autor: darcun4 »

WYMONTOWANIE l ZAMONTOWANIE POMPY CIECZY CHŁODZˇCEJ

Wymontowanie

Odłączyć od akumulatora przewód masy. Wymontować zbiornik oleju wspomagania kładu kierowniczego.

Zdjąć pasek wieloklinowy napędu osprzętu. Opróżnić układ chłodzenia (patrz dalszy opis). Wymontować pasek zębaty napędu rozrządu

Odłączyć przewód elastyczny od pompy cieczy chłodzącej.

Odkręcić cztery śruby mocowania pompy cieczy chłodzącej do kadłuba silnika i wyjąć pompę cieczy chłodzącej.


Rys. 2.42. Układ chłodzenia

1 —chłodnica, 2—wentylatory elektryczne, 3 — obudowy wentylatorów, 4—rezystor, 5—zbiornik wyrównawczy cieczy chłodzącej, 6—dolny przewód elastyczny, 7 — górny przewód elastyczny, 8—przewody elastyczne do nagrzewnicy, 9 — obudowa termostatu, 10—termostat, 11 —wyłącznik termiczny wentylatorów, 12—czujnik temperatury cieczy chłodzącej, 13 —pompa cieczy chłodzącej, 14—koło pasowe pompy cieczy chłodzącej


Zamontowanie

Oczyścić z resztek uszczelki powierzchnie przylegania w kadłubie silnika i obudowie pompy cieczy chłodzącej. Do czyszczenia nie wolno stosować skrobaków i materiałów ściernych; należy używać odpowiednich środków chemicznych (np. „Magnus Magstrip" lub „Decaploc 88") i po odczekaniu około 10 minut usunąć pozostałości drewnianą łopatką (konieczne założenie ochronnych okularów i rękawiczek).

Nową uszczelkę pokryć specjalną pastą uszczelniającą i założyć na kadłub silnika.

Założyć pompę cieczy chłodzącej i dokręcić momentem 16 do 20 N-m śruby mocowania obudowy pompy do kadłuba silnika.

Zamontować pasek zębaty napędu rozrządu

Podłączyć do pompy elastyczny przewód układu chłodzenia.

Założyć pasek wieloklinowy napędu osprzętu.

Zamontować zbiornik oleju wspomagania układu kierowniczego.

Podłączyć do akumulatora przewód masy.

Napełnić i odpowietrzyć układ chłodzenia (patrz dalszy opis).

Sprawdzić szczelność wszystkich połączeń układu chłodzenia.

[ Dodano: Wto 29 Lis, 2005 ]
„Magnus Magstrip" lub „Decaploc 88") i po odczekaniu około 10 minut usunąć pozostałości drewnianą łopatką (konieczne założenie ochronnych okularów i rękawiczek).

Tylko nie wiem skąd ty to weźmiesz :lol:
Załączniki
image167.jpg
image167.jpg (45.01 KiB) Przejrzano 2574 razy
ODPOWIEDZ