Ściąga na lewo

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
robertford
Posty: 1894
Rejestracja: 31 mar 2004, 16:52
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: robertford »

WieSiu pisze:a niby gdzie jest regulacja ich ostawienia??? bo nie potrafie sobie tego wyobrazic :(
No jest. WieSiu otwory mocujące ławę do nadwozia nie są okrągłe tak jak śruba którą sie przykręca tylko raczej owalne i powiedzny jak jedna strona prawa bądź lewa przesunie Ci się do oporu w tył bądź w przód i zaprze sie o brzeg tego otworu a druga odwrotnie to automatycznie ława przestawia sie ukośnie i zaczyna się problem który wcześniej w poście opisałem.
:) ( Ford Escort 1.3i CLX - 1996 ) :)
kolorek morski perełka

------------------------------------------
Jest FORD FOCUS 1.6 - 2002 - LIFT
airbob

Post autor: airbob »

Z tym wyważeniem koła chodziło mi o to czy całe koło jest proste a opona nie ma bąbla.
Na wyważarce to wszystko wyjdzie.

Przyglądnąłem się jeszcze raz tym sankom i moim zdaniem rzeczywiście tutaj nic nie ma do regulacji a ewentualne luzy na otworach są sprawą technologiczną ze względu na to że jest to konstrukcja samonośna która pracuje (wygina się) i gdyby nie te luzy to w nie których sytuacjach poskręcanie tego do kupy nie było by możliwe
Vieczur

Post autor: Vieczur »

ok airbob to w takim razie zle zrozumialem ;) opony faktycznie moga duzo szkod narobic jesli jest cos z nimi nie tak a pokrzywione felgi rowniez, dlatego nalezy uwazac na dziury i chamskie krawężniki ;)
MARKKO

Post autor: MARKKO »

Jężeli mamy jeździć uwazając na dziury i takie tam to powinnismy zostawić samochody w garazu. Niestety takie sa polskie realia.
Vieczur

Post autor: Vieczur »

wiadomo ze nigdy nie da sie uniknac w 100% pizg..... w jakas dziure ale to nie znaczy by celowo przejezdzac po wszystkich studzienkach w momencie kiedy mozna je ominac ;)
MARKKO

Post autor: MARKKO »

Vieczur zapraszam do wawy na test w omijaniu studzienek i dziur.
Vieczur

Post autor: Vieczur »

Chcąc naprawdę dbać o zawieszenie swojego auta oraz o pieniądze wydawane ne jego remonty można choć trochę zminimalizować liczbę studzienek lub dziur do przebrnięcia ;)
markko pisze:Vieczur zapraszam do wawy na test w omijaniu studzienek i dziur.
Markko, to zrobimy tak :D Wszelkie testy sprawnościowe w Polsce dotyczące slalomów itp. będziemy organizować w Wawie :D
Awatar użytkownika
Adaś
Posty: 1292
Rejestracja: 19 lip 2005, 19:44
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Adaś »

Panowie nie uwierzycie ale ściąganie było przyczyną jajowatych opon!! Byłem u znajomego wulkanizatora i 2 przednie koła okazały się jajami :o Ale czemu tak to nie mam pojęcia :P Założyłem 2 zapasy i teraz jedzie prościutko jak po szynach :)
jest: koreański wysokoobrotowiec :mrgreen:
był: Ford Escort 1.3 mk6 1992r.
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23542
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

ale prosta sprawa, ciezko byloby na takie rowiazanie wpasc :D Zwlaszcza ze przy jajach powinna kierownica drżeć, albo cale auto
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Patryk

Post autor: Patryk »

A mnie bardzo nurtuje ta informacja o "regulacji" lawy. Jak wymienialem stabilizator to wyciagalem cala belke i jestem prawie na 100% przekonany ze otwory byly okragle. Zauwazylem rowniez ze sruby przykreca sie do takich "nakretek" na stale przyspawanych do nadwozia od srodka i wydaje mi sie ze juz w fabryce maszyny odpowiednio te nakretki ustawialy, bo niektore byly niecentralnie do otworow w blasze przymocowane :? Ciekawostka. A co do tego czy trzeba te belke wyciagac przy wymontowaniu skrzyni biegow to odpowiedz brzmi: nie, nie trzeba 8) Wiem bo przerabialem w praktyce :mrgreen:

Taka uwaga, gdyby ktos chcial domowym sposobem wyciagac lawe to trzeba ja sobie dobrze podstawic podnosnikami warsztatowymi i uwazac na drazek reakcyjny lewarka zmiany biegow :!: Aby wyciagnac belke trzeba go odkrecic od skrzyni ale nie da sie go np:. odsunac na bok. Jako ze lawa jest ciezka jak cholera to moze spasc na ten drazek i wrecz wyrwac cala "zmieniarke" z kokpitu :P
adrianolkusz

Post autor: adrianolkusz »

airbob pisze:Acha rozumiem.
Czy w każdym modelu są takie sanki np w 1,3 na gaźniku 93r ?
Czy przy wymianie skrzyni biegów wymagany jest demontaż tych sanek ?
Jak wymieniałem sprzęgło w moim essim to skrzynka wyszła bez problemu. wystarczyło opuścić silnik z lewj strony i wychodzi bez problemu
ODPOWIEDZ