W nowszej generacji silnikach po wlaniu benzyny o wyższej liczbie oktanowej, wtryskiwacze automatycznie zmieniają swój kąt pochylenia by zachować proces poprawnego spalania mieszanki. Jednakże w Naszych silniczkach benzynowych jest niby jakaś wtyczka pozwalająca na manualne ustawianie kątu pochylenia wtryskiwaczy...ale gdzie ona jest Może ktoś wie ? Bo wyczytałem że bez zmienienia czegoś w tej wtyczce (wypięcia jej albo obrócenia, nie wiem dokładnie jak jest w Fordach) to wlanie do baku np. 98-oktanowej benzyny nic nie da bo wtryskiwacze się nie dostosowały. Może ktoś zdradzić mi gdzie jest ukryta ta wtyczka (słyszałem że gdzieś po lewej stronie przy kadłubie silnika ale czy napewno?) Pozdrawiam
Wtyczka jest raczej w poblizu wtyczki diagnostycznej. Ponoc, zeby przestawiac miedzy PB95 a Pb98 zwiera sie dwa styki i wtryski sie przestawiaja. Ale tak naprawde nigdzie nie znalazlem informacji czy jest naprawde cos takiego i czy to dziala. Mysle, ze jesli byloby to wazne i prawdziwe, informacja nie bylaby tak trudno dostepna. Poza tym nie sadze, by zwykly uzytkownik mial sobie sam przelaczac pomiedzy 95, a 98. Bo jak by to wygladalo, jakby jakas kobieta, czy mezczyna w garniturze po zatankowaniu paliwa na stacji otwieral maske i grzebal w silniku. Moim zdaniem, to jakas fikcja i Escortow to nie dotyczy, ale na 100% nie bede sie upieral, jesli ktos mi w jakis rozsadny sposob udowodni ze tak nie jest jak pisze.
Viking, mogę Ciebie w 100 % zapewnić że Escorty mają tą wtyczkę (a bynajmniej mój silnik) bo wyczytałem to w książce obsługowej "FORD ESCORT/ORION" jak byłem markecie i nudziło mi się (dziewczyna na zakupach a ja w regałach z książkami ). Ale niestety tam dość niedokładnie było opisane jej umiejscowienie
zróbmy tak, pójdę jeszcze raz do tego sklepu, poszukam tą książkę i powiem Wam jakie to było wydawnictwo oraz podam stronę na której jest informacja o tej wtyczce
w essim jest taka wtyczka i znajduje sie obok złącza diabnostycznego (u mnie jest biała).Jest to wtyczka z kawałkiem przewodu ichyba działa bo jak ją wypne to silnik pracuje mi nieruwnomiernie .Tylkonie doszedłem jeszcze do tego kiedy jest 95 a kiedy 98 tzn przu zwartej czy rozwartej.Jeżeli ktoś ma takie informacje niech da znać.A to co jest napisane w książce w dziale "silniki szesnastozaworowe -dane ogólne-sterowanie silnikiem"
Złącze korektora liczby oktanowej
Jest to złącze dwuwtykowe umieszczone w przedziale silnika, koło lewego nadkola. Włożenie lub wyjęcie przez kierowcę zwory łączącej oba wtyki powoduje wykorzystywanie przez elektroniczne urządzenie sterujące jednej z dwóch, przechowywanych w jego pamięci, charakterystyk kąta wyprzedzenia zapłonu dostosowanych do liczby oktanowej używanego paliwa (benzyna bezołowiowa LO 95 lub LO 98).
chyba tak bo w 16v zapłon jest regulowany przez komputer(niema możliwości regulacji zapłonu nawet jakbyś bardzo chciał)nie jestem mechanikiem i niejestem pewien jak jest w ośmiozaworowych
Macgyver, właśnie o to mi chodziło I ten sam motyw przeczytałem wtedy w markecie Tylko mam jeszcze takie jedno pytanko (nie śmiejcie się tylko): gdzie jest ta wtyczka diagnostyczna ? A co do tego kiedy jest 95 a kiedy 98 to wydaje mi sie ze 95 bedzie w tej pozycji w jakiej zastales oryginalnie ta wtyczkę, chyba to byla wtedy zwarta.
a może wiecie czy w gaźnikowcu da sie z tego skorzystać? wtyku niema ale modół niby ma taką opcje ,piny od złącza są fabrycznie zwarte kabelkiem ,rozwarcie nic niedaje ,myślałem o podłączeniu do masy ale boje sie o modół.