Wysokie i pulsujące obroty

Moderator: Moderatorzy

misiek_78

Wysokie i pulsujące obroty

Post autor: misiek_78 »

Cześć wszystkim.Jestem nowym użytkownikiem Forda Escorta Bolero 2, 1.6, 16v z 98 r.Problem tkwi w tym,że przy odpalaniu z rana po nocy silnik ma wysokie obroty.Nie wiem dokładnie ile,gdyż jest to wersja bez obrotościomierza,ale na mój gust conajmniej jest to w okolicach 2 tyś.Zaznaczam,że dzieję się tak przy dodatniej temperaturze,a boję się pomysleć co dopiero będzie w zimie.Czy można w jakiś sposób zmniejszyć te obroty?Czytałem,że ponoć można odłączyć czujnik przepustnicy,ale nie zawsze to pomaga lub coś zrobić z korkowym (nie wiem nawet co to jest).Oczywiście odzwierciedlenie jest takie,iż przekłada się to także na spalanie.Czy wszystkie Escorty palą tak wiele?Niczym jak smoki.
Chciałem jeszcze dodać,że od niedawna mam instlację gazową,ale uważam,że nie ma ona na to wpływu przy odpalaniu.Jeśli natomiast chodzi o puslujące obroty to dzieje się tak po przełączeniu z benzyny na gaz.Dopóki, dopóty silnik nie uzyka odpowiedniej temperatury obroty na gazie rosną i spadają cyklicznie do zagrzania silnika.Czym to jest spowodowane?Proszę o jakieś info na ten tamat.Z góry dzięki.
MARKKO

Post autor: MARKKO »

odpowiem Ci na 2 pytanie. pulsujące obroty na gazie są spowodowane zbyt niską temperaturą silnika. Gaz musi niestety mieć wyższa niż benzyna temterature silnika.
simo
Posty: 1054
Rejestracja: 21 mar 2005, 15:44
Lokalizacja: Sieradz

Post autor: simo »

dzieje sie to na gazie czy na benzynie?
ja mialem zawieszony silniczek krokowy i czasami szalaly wolne obroty czasami 2 tys a czasami nawet 4 tys robil to na gazie i na benzynie
jest Ford Mondeo `17 2.0 TDCI
jest Mitsubishi Colt 05 1,3
jest /był Fiat Tipo 18 1,6 MultiJet
był Ford Focus `12 1.6 TDCI
był Nissan Primera `05 2.0
był Fiat Stilo `03 JTD
był Nissan Primera `01 TD
był Escort`97 1.6 16V + LPG III
misiek_78

Post autor: misiek_78 »

No dokładnie tak "markko",silnik musi byc ciepły aby były stałe temperatuty,ale nawet przy temperaturze powyżej 10 stopni ciepła ???A może mam źle wyregulowany komputer odpowiadający za dostarczanie gazu do silnika???

Simo,dzieje się to na benzynie (jeśli chodzi o wysokie obroty) zaraz po odpaleniu autka,wyje i wyje-czy w związku z tym musi się także zagrzać? Chodzi mi o to,czy te obroty można zmiejszyć jakoś,by mi nie palił tyle benzyny.
MARKKO

Post autor: MARKKO »

normalna temteratura silnika jest idealną temp do przełączenia gazu wtedy chodzi optymalnie. spróbój tak zrobić żeby rozgrzać silnik do norm i przełącz na gaz wtedy zobaczysz.
misiek_78

Post autor: misiek_78 »

Markko tylko,że mi automatycznie się przełąncza na gaz,w związku z tym nie moge go dobrze zagrzać na paliwie. Ale jesli zagrzeje sie do tepm. normalnej to chodzi jak "złoto" - wtedy obroty ma regularne,jeszcze chyba tak czy siak podjadę na regulację. A nic nie wiesz o wysokich obrotach przy odpalaniu auta, np. po nocy z samego ranka,automatyczne ssanie czy co??Jakieś czujniki są za to odpowiedzialne??
MARKKO

Post autor: MARKKO »

no ale chyba możesz odłączyć gaz? co do odpalania to może faktycznie silniczek krokowy?
misiek_78

Post autor: misiek_78 »

No czywiście,że mogę odłączyć gaz a następnie przełączyć z powrotem (ale tam gdzie mi zakładali gaz,powiedzieli bym nie przełanczał z benzyny na gaz w trakcie jazdy-chodzi o przełanczanie ręczne). A co do silniczka krokowego,to powiedz gdzie on się znajduje i co należy robić by poprawić efekty.
Awatar użytkownika
leszek
Posty: 2568
Rejestracja: 26 paź 2004, 16:35
Lokalizacja: warszawa
Pojemność: 1500
Rocznik: 2018
Generacja: MK1
Nadwozie: Inne

Post autor: leszek »

w twoim autku silnik krokowy jest nierozbieralny.można go wyjąć i przetrzeć szmatką,wypsikać wd-40 ale to nie musi pomóc.silnik jest przy kolektorze dolotowym pod tą bańką wtrysku.obroty po odpaleniu nawet przy +5,+10 są zawsze trochę wyższe ,ale nie przekraczają 1500.gaz podejrzewam że masz prostą instalacje bez komputera sondy lambda i stąd te wariacje na zimnym(gaz).jeśli jednak z kompem to polecam ci regulacje.
Podczas, gdy obrabiasz mi tyłek nie zapomnij mnie w niego pocałować :-)
misiek_78

Post autor: misiek_78 »

Myslę,że mam instlację pełnowtryskową,gdyż dałem za nią nie dawno 2.200 zł.Także byłem już na regulacji i na pewno autko posiada komputer do gazu.Ale głównie chodzi mi o wysokie obroty przy odpalaniu,czy nie da się ich jakoś zminiejszyć.
simo
Posty: 1054
Rejestracja: 21 mar 2005, 15:44
Lokalizacja: Sieradz

Post autor: simo »

masz platykowy kolektor wiec najlepiej sie dostac od spodu od gory za duzo rozkrecania, silniczek przykrecony jest do kolektora od wewnetrznej strony dochodza do niego dwa kable, uwazaj jak bedziesz go wyciagal to radze miec zimny silnik bo szczelina zeby wlozyc recve jest mala,przykrecony jest na 2 srubach szukaj jest takie male zaglebienie on tam jest
wyglada on tak http://motoallegro.pl/show_item.php?item=69613720

[ Dodano: Pon 07 Lis, 2005 ]
jest on umieszczony w kolektorze tak jak na tej aukcji w miejscu gdzie sa te dwa otwory
http://motoallegro.pl/show_item.php?item=71033524
jest Ford Mondeo `17 2.0 TDCI
jest Mitsubishi Colt 05 1,3
jest /był Fiat Tipo 18 1,6 MultiJet
był Ford Focus `12 1.6 TDCI
był Nissan Primera `05 2.0
był Fiat Stilo `03 JTD
był Nissan Primera `01 TD
był Escort`97 1.6 16V + LPG III
misiek_78

Post autor: misiek_78 »

No to już wiem jak to wygląda :).Jutro zabiorę się do jego przeczyszczenia.I chyba ostatnie pytanie dotyczące tego silniczka,za co on odpowiada i czy można się go w ogóle pozbyć (przy założeniu że to on decyduje o dużej ilości zużycia benzyny).??
Ogólnie jak zminimalizować, zmiejszyć obroty przy porannym odpalaniu.
simo
Posty: 1054
Rejestracja: 21 mar 2005, 15:44
Lokalizacja: Sieradz

Post autor: simo »

odpowiada on za wolne obroty , steruje nimi nie mozesz sie go pozbyc auto by ci gaslo, a zeby go sprawdzic to na odpalonym silniku odlacz wtyczke od silniczka krokowego jak ci zgasnie to silniczek jest dobry a jak nie zgasnie to znaczy ze sie zawiesil
jest Ford Mondeo `17 2.0 TDCI
jest Mitsubishi Colt 05 1,3
jest /był Fiat Tipo 18 1,6 MultiJet
był Ford Focus `12 1.6 TDCI
był Nissan Primera `05 2.0
był Fiat Stilo `03 JTD
był Nissan Primera `01 TD
był Escort`97 1.6 16V + LPG III
misiek_78

Post autor: misiek_78 »

No i byłem w garażu :).Niestety nie znalazłem tego silniczka,może podeślecie mi instrukcję ;)?A może jest tak zabrudzony silnik ;).Chyba podaje jednak do mechaników,bo na was nie można liczyć,nikt nie potrafi dokładnie wyjaśnić gdzie to jest.Dobra spdam po instrukcję.
Awatar użytkownika
leszek
Posty: 2568
Rejestracja: 26 paź 2004, 16:35
Lokalizacja: warszawa
Pojemność: 1500
Rocznik: 2018
Generacja: MK1
Nadwozie: Inne

Post autor: leszek »

to spadaj :|
Podczas, gdy obrabiasz mi tyłek nie zapomnij mnie w niego pocałować :-)
ODPOWIEDZ