Przekręcasz kluczyk w stacyjce – a tu cisza !
Rozrusznik milczy – awaria ? Niekoniecznie.
Przyczyny mogą być różne – jak je rozpoznać ?
Do sprawdzenia , co się dzieje – nie potrzeba żadnych narzędzi lub mierników , wystarczy wygodnie usiąść za sterem , umieścić kluczyk w stacyjce i przekręcić w pozycję II.W tej pozycji świecą się kontrolki na desce rozdzielczej , wystarczy dobrze się nim przyglądać i przekręcić kluczyk na start.
1. Światło żarówki mocno przygasa
Silny spadek napięcia po włączeniu rozrusznika świadczy o bardzo dużym poborze prądu przez rozrusznik lub silnym rozładowaniu aku.
wystarczy podmienić aku na dobry sprawdzony a sytuacja się powtorzy to znak , że rozrusznik jest uszkodzony - albo ma zwarcie lub jest wewnątrz mechanicznie zablokowany w skutek awarii ułożyskowania wirnika.
2. Światło żarówki lekko przygasa.
Niewielki spadek prądu oznacza pobór prądu tylko przez cewkę elektromagnesu.
Zazwyczaj awarii w tym przypadku uległy styki elektromagnesu w jego wnętrzu
Należy wtedy wymienić go na nowy.
W rzadszych przypadkach - brak styku śruby elektromagnesu z przewodem idącym od aku.
3. Światło żarówki nie zmienia natężenia.
W tym wypadku awarii uległa :stacyjka , kabel stacyjka- elektromagnes,uzwojenie elektromagnesu.
Wystarczy mieś żarówkę , żeby sprawdzić która z tych żeczy siadła.
4. Światło żarówki gaśnie całkowicie
Aku jest mocno rozładowany lub utracił większość pojemności lub uległ całkowitemu uszkodzeniu
Szczególnie przy silnych mrozach , gdy aku jest słaby potrafi zamarznąć i popękać.
Innym powodem utraty pojemności jest brak elektrolitu.
Kolega cidzej jeszcze podpowiedział a jest to też ważne :
Przekrecamy stacyjke a tu slychac jak cos glosno cyka a nie kreci - wyskakuje elektromagnez a wirnik nie kreci bo albo sie zawiesily szczoty albo przetarla/przepalila sie plecionka od elektromagnesu do wlasciwego rozrusznika;
przekrecamy stacyjke a tu slychac bardzo szybkie obroty silniczka rozrusznika,ale nie kreci silnikiem i nie odpala - uszkodzony bendiks - lub uszkodzone zęby wieńca na kole zamachowym.
W drugim przypadku , wystarczy wkleszczyć biegi - np. 3 i 4 na przemian - koło się lekko przestawi i rozrusznik załapie zęby wieńca.
Dane żrudłowe - Auto Moto Serwis
Rozrusznik - awaria
Moderator: Moderatorzy
- Jamszoł
- Posty: 22192
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Rozrusznik - awaria
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
- Jamszoł
- Posty: 22192
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Jak podłączyć obcy akumulator do rozruchu silnika naszego samochodu przy rozładowanym naszym akumulatorze:
Połącz dodatni biegun (+)
akumulatora rozładowanego z
dodatnim biegunem (+)
akumulatora pomocniczego .
Połącz biegun ujemny (−)
akumulatora pomocniczego z
metalowym elementem silnika lub
wspornikiem mocowania silnika,
który chcesz uruchomić, jak
najdalej od akumulatora. Nie wolno
podłączać przewodu do ujemnego
(–) bieguna rozładowanego
akumulatora.
Dane źródłowe - Instrukcja obsługi Ford Mondeo
Połącz dodatni biegun (+)
akumulatora rozładowanego z
dodatnim biegunem (+)
akumulatora pomocniczego .
Połącz biegun ujemny (−)
akumulatora pomocniczego z
metalowym elementem silnika lub
wspornikiem mocowania silnika,
który chcesz uruchomić, jak
najdalej od akumulatora. Nie wolno
podłączać przewodu do ujemnego
(–) bieguna rozładowanego
akumulatora.
Dane źródłowe - Instrukcja obsługi Ford Mondeo
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]