Topi się bezpiecznik z dmuchawy
Moderator: Moderatorzy
Topi się bezpiecznik z dmuchawy
Dzisiaj wsiadam do auta i jak to zwykle chcę włączyć dmuchawę, a tu .... cisza. Myślę sobie - bezpiecznik. Otwieram klapkę a tu cały plastik z bezpiecznika spłynął. Pojechałem do elektryka , a on mi na to, że w escortach to normalne, że trzeba ominąć skrzynkę bezpiecznikową i że da osobne gniazdo bezpiecznikowe z większym bezpiecznikiem. I tu pojawiły się pewne wątpliwości : czy pan elektryk dobrze gada ?
- Yagr
- Posty: 14522
- Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
- Lokalizacja: Kraków
- Pojemność: 1598
- Rocznik: 2007
- Generacja: MK2
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
jakobs72, pan elektryk idzie na łatwiznę - trzeba przelutować skrzynkę a nie robic obejścia. Tak to ja sobie moge zrobic tymczasowo a nie imć pan elektryk.
Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
- Jamszoł
- Posty: 22180
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Pan elektryk źle gada
nie daje sie większego bezpiecznika niż jest to przewidziane .
Dwa - jesli plastik spłynął przy bezpieczniku to nie była to wina skrzynki - tylko zaśniedziałych styków przy bezpieczniku i się tam zaczęło jarać
jakobs72, po co Ci do tego elektryk ? - zrobisz to sam
Przeczytaj dokładnie i pomału zrobisz - http://fordescort.pl/forum/viewtopic.php?t=2480
nie daje sie większego bezpiecznika niż jest to przewidziane .
Yagr pisze:trzeba przelutować skrzynkę
Yagr, za późno na przelutowywanie skrzynki to razjakobs72 pisze:Otwieram klapkę a tu cały plastik z bezpiecznika spłynął.
Dwa - jesli plastik spłynął przy bezpieczniku to nie była to wina skrzynki - tylko zaśniedziałych styków przy bezpieczniku i się tam zaczęło jarać
jakobs72, po co Ci do tego elektryk ? - zrobisz to sam
Przeczytaj dokładnie i pomału zrobisz - http://fordescort.pl/forum/viewtopic.php?t=2480
Ostatnio zmieniony 25 maja 2011, 18:50 przez Jamszoł, łącznie zmieniany 1 raz.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
-
- Posty: 3397
- Rejestracja: 23 sie 2009, 10:31
- Lokalizacja: Głowno
nieodpłatnie ?MinisterQ pisze:Jakby co, to ja mogę to zrobić.
Post wyraża opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu następującym po tym terminie. Autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów bez podawania przyczyny.
Kiedy znajdziemy się na zakręcie.. redukcja, but i odcięcie
Kiedy znajdziemy się na zakręcie.. redukcja, but i odcięcie
-
- Posty: 3397
- Rejestracja: 23 sie 2009, 10:31
- Lokalizacja: Głowno
Jamszoł, to nie mi się posuło0 ja tylko musiałem zadać to pytanie
[ Dodano: Sro 25 Maj, 2011 19:01 ]
MinisterQ, może zainteresowany jestem?? może ze skarbówki a tylko udaje bezrobotnego
[ Dodano: Sro 25 Maj, 2011 19:01 ]
MinisterQ, może zainteresowany jestem?? może ze skarbówki a tylko udaje bezrobotnego
Post wyraża opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu następującym po tym terminie. Autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów bez podawania przyczyny.
Kiedy znajdziemy się na zakręcie.. redukcja, but i odcięcie
Kiedy znajdziemy się na zakręcie.. redukcja, but i odcięcie
Przesmaruj wentylator na łożyskach, zacierają się..., może to skutkować poborem większego prądu przez wentylator, następnie grzanie się zaśniedziałych styków ...etc. j.w.
Tylko jak już zaczął się topić bezpiecznik , to wina w stykach przy nim samym, bo raczej wykluczam sytuacje ze bezpiecznik jest produkowany niewiadomo gdzie i pracuje jako rezystor, a nie bezpiecznik. A skrzynka bezpieczników w escorcie to temat rzeka...
Jastrząb
Tylko jak już zaczął się topić bezpiecznik , to wina w stykach przy nim samym, bo raczej wykluczam sytuacje ze bezpiecznik jest produkowany niewiadomo gdzie i pracuje jako rezystor, a nie bezpiecznik. A skrzynka bezpieczników w escorcie to temat rzeka...
Jastrząb
Wielkie dzięki Wszystkim za cenne rady, a przede wszystkim za zmotywowanie mnie do samodzielnych działań. Okazało się że powód "niedmuchania" był bardzo prosty. Po dostaniu się do skrzynki bezpiecznikowej i odpięciu pierwszej długiej wtyczki okazało się że ona składa się z dwóch wtyczek (wtyczka we wtyczce). Wyczyściłem styki, poskładałem wtyczki do kupy i DZIAŁA !!! Jestem z siebie zadowolony bo na elektryce samochodowej się w ogóle nie znam. Oczywiście zanim doszedłem do tego że ta mała wtyczka była poluzowana to trochę trwało Ale i tak jest
A tu mała fotorelacja z naprawy :
A tu mała fotorelacja z naprawy :
- WieSiu
- Posty: 23291
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
no miales farta z tym wentylatorem ale powiedz mi co to tak pocieta i polatana instalacja ? jakis elektryk maczal juz w tej skrzynce swoje brudne lapska ? Na pewno ktos tam zagladal, bo ta kostka sama nie mogla wyskoczyc. Musiala byc zle zalozona i z czasem wypadla. Bardzo nie lubie tak zdrutowanych aut. Przez to tylko klopoty potem
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
- Yagr
- Posty: 14522
- Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
- Lokalizacja: Kraków
- Pojemność: 1598
- Rocznik: 2007
- Generacja: MK2
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
WieSiu, pewnie standardowo skrzynka się sypnęła i ktoś bypass'y porobił zamiast przelutować całość bo to jednak trochę mozolenia jest z przelutowaniem.
Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Wcześniej już miałem problemy z wentylatorem. Pojechałem do elektryka i on mi zrobił bajpas który opisywałem wcześniej. Działało to jakiś czas i znów się zaczęły problemy ze skrzynką, więc tenże elektryk powiedział mi że najlepiej jest wywalić starą skrzynkę i kupić używkę, bo stara już jest kaput. Więc wymieniłem całą skrzynkę na inną i działała do wczoraj . Zresztą starą skrzynkę widać na zdjęciach, bo chciałem porównać ją z tą używaną. Tak jak mówiłem ja się nie podejmę wymiany instalacji w moim fordziku bo się na tym nie znam. Podejrzewam że będę czekał aż coś sie zepsuje i wtedy znów będę zdany na łaskę (lub niełaskę) elekrtykaWieSiu pisze: ale powiedz mi co to tak pocieta i polatana instalacja ? jakis elektryk maczal juz w tej skrzynce swoje brudne lapska
- Jamszoł
- Posty: 22180
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Jakobsen czyli , że stara skrzynkę masz i nic nie stoi na przeszkodzie , żeby na spokojnie ją przelutować .
Jeszcze jedno - wiązka kabli( ta co idzie do komory silnikowej ) ze skrzynki bezpiecznikowej idzie prawie pionowo do góry i wchodzi do nadkola i dalej na podszybie w nadkolu ostro skręca między nadkolem woza a nadkolem plastikowym
W miejscu przejścia z nadkola do kabiny może być miejsce dla WODY
Jak w tym miejscu będzie się wlewać woda to idealnie trafia po drugiej stronie na skrzynkę bezpiecznikową a dokładnie po kablach na nią spływa
Przy okazji zdemontuj plastikowe nadkole i zapaciaj wejście kabli silikonem - ale nie tylko z brzegu - staraj się wcisnąć silikon między kable
Jeszcze jedno - wiązka kabli( ta co idzie do komory silnikowej ) ze skrzynki bezpiecznikowej idzie prawie pionowo do góry i wchodzi do nadkola i dalej na podszybie w nadkolu ostro skręca między nadkolem woza a nadkolem plastikowym
W miejscu przejścia z nadkola do kabiny może być miejsce dla WODY
Jak w tym miejscu będzie się wlewać woda to idealnie trafia po drugiej stronie na skrzynkę bezpiecznikową a dokładnie po kablach na nią spływa
Przy okazji zdemontuj plastikowe nadkole i zapaciaj wejście kabli silikonem - ale nie tylko z brzegu - staraj się wcisnąć silikon między kable
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Też mnie tak nazywaliJamszoł pisze:Jakobsen
Umawiam się w tej sprawie z MinisterQJamszoł pisze:stara skrzynkę masz i nic nie stoi na przeszkodzie , żeby na spokojnie ją przelutować .
Tak zrobięJamszoł pisze:Przy okazji zdemontuj plastikowe nadkole i zapaciaj wejście kabli silikonem - ale nie tylko z brzegu - staraj się wcisnąć silikon między kable
Jeszcze raz wszystkim dziękuję za pomoc