Jakie amortyzatory montowano??

Moderator: Moderatorzy

Iziek

Jakie amortyzatory montowano??

Post autor: Iziek »

Jakie amortki montowano w Essich z 90r MKIV (ten co obok) bo jak jade i jest jakaś koleina to tak coś syczy że aż trzeba głośno radia słuchać żeby nie rozpraszało... a syna to czasami już głowa boli jak się kisi na tylnej kanapie...
Robson

Post autor: Robson »

Oryginalnie są montowane Motorcrafta olejowe, ale ja u siebie ostatnio wymieniłem na Monroe gazowe...dużo lepiej się na nich jeździ i nie syczą, moje te stare też syczały...niby żadnych wycieków nie miały ale samochodem można było kołysać na postoju..
Iziek

Post autor: Iziek »

Skąd ja to znam...?? :roll: i to jest maxymalnie denerwujace jak sie jedzie z tylu...
KriSSo

Post autor: KriSSo »

A w mk7 są motocrafty, ale gazowe chyba, a nie olejowe. Sprawdzę jeszcze :).
lukasz.kow

Post autor: lukasz.kow »

Z tego co mi wiadomo to w mk7 były gazowo-olejowe
KriSSo

Post autor: KriSSo »

No.... czyli miałem rację :D
Viper

Post autor: Viper »

mam pytanko czy we wszystkich escortach jest takie miękkie i niskie zawieszenie. Mam problem bo jak wsiądzie 4 ocoby (po ok70kg) to na nierównościach zawadzam podwoziem o asfalt momentami to aż iskry idą a może mam do wymiany sprężyny czy może czegoś tam brakuje słyszałem że może brakować odbojników
Proszę o pomoc mam oponki 175/70/13 esi jest z maja 92 1,3 cl mam założony gaz w koło ale zanim to zrobiłem to było tak samo
Awatar użytkownika
darcun4
Posty: 3486
Rejestracja: 22 mar 2005, 20:46
Lokalizacja: Toruń

Post autor: darcun4 »

Mi pomogły gumy miedzy zwoje. Ale to jest tylko "zaleczenie" niesprawności.
ELpYndoL

Post autor: ELpYndoL »

Ostatnio jechałem w 4 osoby i troszkę bagażu i dupa szorowała mi po asfalcie :? a ztego co zauważyłem to niestety wszystkie ESSINKI mają takie zawieszenie :? na nasze drogi to przekleństwo :twisted: ale bedąc za granićą dopiero docenia sie jego zalety :wink:
W sobote muszę pojechać na jakis kanał i zobaczyć jak wygląda ESSI pod spodem bo pare razy nieżle zajeba.....m o jezdnie :twisted: mam nadzieje że nic sie nie uszkodziło :(
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23601
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

po przesiadce z 5D wersji na kombi musze stwierdzic ze w kombi przy zapakowaniu na full osob nie wystepuje taki efekt dobijania tylu przy dziurach i szorowania po jezdni. Moge sie na ten temat wypowiedziec,bo mam porownanie :) no i duzo lepiej sie prowadzi, dobijania nie mialem nawet przy 350kg polozonych na samym tyle, mimo iz tyl mocno juz siedzial. Ale wtedy juz auto troszke zaczynalo tanczyc po jezdni
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
KriSSo

Post autor: KriSSo »

Yanek pisze:Ostatnio jechałem w 4 osoby i troszkę bagażu i dupa szorowała mi po asfalcie
Niejednokrotnie jeździłem nawet w 5 osób + bagaż i nigdy mi (5d htb) nie siadał jakoś nisko i nie ocierał o asfalt, ani nie dobijał. Macie Panowie chyba wysrane amorki i sprężyny, bo innego wytłumaczenia nie potrafię się doszukać.
airbob

Post autor: airbob »

Mam ten sam problem ale u mnie w bagażniku wozi się zabudowa wzmacniacza i subwoofera oraz wygłuszenie jest tego kilka kilo.
Też się ciągnę po asfalcie ale mam hak :) czasami zadziała jak odbój.
No i amory też już się skończyły ale nowe już są w drodze.
Zastanawiam się nad wymianą sprężyn bo to one stanowią o wysokości zawieszenia, ale co tu wsadzić licho wie.
O ile z amortyzatorami nie miałem takich dylematów to co do sprężyn nie mam pojęcia jakiej firmy wstawić.
Napewno oryginalne motorcrafty w moim przypadku się nie sprawdzą bo zaraz znów siądą A po doświadczeniach znajomych jakiś wyroby dziwnych firm też strach zakładać.
Może ktoś ma już wypróbowane jakieś sztywniejsze (nie znaczy niższe) sprężyny niż oryginały ?
Procurator

Post autor: Procurator »

Miałem ten sam problem (zawieszenie siadało przy większej liczbie osób i zawadzał np. o progi zwalniające) i wygląda, że gumy między zwoje sprężyn rozwiązały problem zadowalająco, a były tanie po ok 4.50 zł. Tylko trzeba sobie odpowiednie kupić, bo ja chyba wybrałem ciut za duże i nieźle się namęczyłem zanim je wsunąłem...
Awatar użytkownika
KuRowSKi
Posty: 582
Rejestracja: 13 lut 2007, 08:16
Lokalizacja: Świętochłowice
Kontakt:

Post autor: KuRowSKi »

Jakie najlepiej kupić amory?
Olejowe
Gazowe
Olejowo-gazowe

Mile widziane wady i zalety.

I też przyłączam się do prośby jakie sprężyny najlepiej wsadzić, najlepiej takie które nie obniżą auta, a go usztywnią.
www.VolvoTech.pl ---Elektromechanik---
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14653
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

co do springów to adrianolkusz wsadzał na tył sprężyny z ...tavrii... ;) usztywniały, nie obniżały ale wręcz przeciwnie - trochę podwyższały ;)
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ODPOWIEDZ