Kierownica żyje własnym życiem.

Moderator: Moderatorzy

Tom3cz3k

Kierownica żyje własnym życiem.

Post autor: Tom3cz3k »

Witam serdecznie, mam problem z kierownicą.
Gdy zdejmę dłonie z kierownicy, ta wacha się delikatnie na lewo i prawo, mocniejsze wychylenia występują przy przejeździe przez tory kolejowe lub przy zjeździe z krawężnika.
Miesiąc temu wymieniłem u siebie :
1. Tuleja wahacza duża Ford / 2szt
2. Tuleja wahacza mała Ford / 2szt
3. Guma stabilizatora Ford /2szt
4. Sworzeń wahacza Moog/Trw /2szt
5. Przekładnie kierowniczą - ta używana.
6. Łącznik stabilizatora - prawy.
7. Po wymianie była ustawiana zbieżność.
Po wymianie stukało czasami z prawej strony, teraz już kierownica lata. Jakie mogą być przyczyny takiego stanu rzeczy?
Chcę jechać na reklamację do warsztatu który wykonał wymianę i nie dać się wpędzić w kozi róg.
Bardzo proszę o porady, pozdrawiam serdecznie.
Awatar użytkownika
robertford
Posty: 1894
Rejestracja: 31 mar 2004, 16:52
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: robertford »

A powiedz mi czy przekładnię masz ze wspomaganiem czy bez?
:) ( Ford Escort 1.3i CLX - 1996 ) :)
kolorek morski perełka

------------------------------------------
Jest FORD FOCUS 1.6 - 2002 - LIFT
Tom3cz3k

kierownica żyje własnym życiem

Post autor: Tom3cz3k »

Więc przekładnia jest bez wspomagania, escorcik jest 97r. 1.3
Bardzo dziękuje za opowiedź.
Awatar użytkownika
robertford
Posty: 1894
Rejestracja: 31 mar 2004, 16:52
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: robertford »

A masz pewność, że ta przekładnia nie ma luzów, tj nie jest wytłuczona?
:) ( Ford Escort 1.3i CLX - 1996 ) :)
kolorek morski perełka

------------------------------------------
Jest FORD FOCUS 1.6 - 2002 - LIFT
Tom3cz3k

przekładnia

Post autor: Tom3cz3k »

Więc gdy ją kupowałem, lekki luz był wyczuwalny po prawej stronie przy ciągnięciu na chama w górę i w dół.
Natomiast luzów na samej przekładni nie ma.
Awatar użytkownika
robertford
Posty: 1894
Rejestracja: 31 mar 2004, 16:52
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: robertford »

A jak jedziesz po bruku to nie stuka ci listwa w przekładni kierowniczej o obudowę?
:) ( Ford Escort 1.3i CLX - 1996 ) :)
kolorek morski perełka

------------------------------------------
Jest FORD FOCUS 1.6 - 2002 - LIFT
Tom3cz3k

przekładnai

Post autor: Tom3cz3k »

Czyli sprawdzić dokręcenie przekładni kierowniczej.
Postaram sie podjechac jutro do mechanikow.
Dziekuje za pomoc! :)
Awatar użytkownika
robertford
Posty: 1894
Rejestracja: 31 mar 2004, 16:52
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: robertford »

A jeszcze jedno pytanie. Przekładnia jest nówka czy używana?
:) ( Ford Escort 1.3i CLX - 1996 ) :)
kolorek morski perełka

------------------------------------------
Jest FORD FOCUS 1.6 - 2002 - LIFT
Tom3cz3k

przekładnia

Post autor: Tom3cz3k »

No niestety używka.
Awatar użytkownika
robertford
Posty: 1894
Rejestracja: 31 mar 2004, 16:52
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: robertford »

A no właśnie i tu może leżeć problem. Powodzenia.
:) ( Ford Escort 1.3i CLX - 1996 ) :)
kolorek morski perełka

------------------------------------------
Jest FORD FOCUS 1.6 - 2002 - LIFT
Voytek

Post autor: Voytek »

TEN SAM PROBLEM !!! Wymieniałem wszystko oprócz przekładni i też ten sam objaw! Na pierwszej jeździe po wymianie omal nie wpadłem do rowu, teraz już się zdążyłem przyzwyczaić ale nadal nie znalazłem przyczyny... Auto "pijane". A przed wymianą było OK, jeździł jak przyklejony do drogi... No i co jest przyczyną ?????
airbob

Post autor: airbob »

Witam
U mnie na razie jeszcze auto jedzie w tą stronę gdzie kręcę :D ale coś mi dziwnie postukuje w kolumnie kierownicy.
Wydaje mi się że to w w części znajdującej się w kabinie.
Jak poruszam kierownicą, niezależnie czy na postoju czy podczas jazdy to słyszę lekkie stuknięcie, czy tam można coś gdzieś dokręcić czy poprostu już się zużyło ?
ODPOWIEDZ