Wysokie wolne obroty-w losowy sposob?!??
Moderator: Moderatorzy
Wysokie wolne obroty-w losowy sposob?!??
Wiem ze duże tego jets na forum ale przejrzałem forum i nie znalalzem identycznej sytuacji i rozwiazania na moje objawy.
Od pewnego czasu obroty wskakuja mi na np. 2000-2200 obr/s i stoja jak mam na luzie i stoje albo jak np jade i wciskam sprzeglo d zmiany to na sprzegle w czasie jazdy tak samo stoja kolo tej granicy. O tyle jest to dziwne ze dzieje sie to i na zimnym silniku czasami na rozgrzanym i czasam i odrazu po starcie rano a czasami jedzie sie wiekszosc trasy ok a za jakis czas mu odbije i juz obroty nei chca schodzic:(
Wyjąłem silnik krokowy qolnych obrotów przeczyscilem wd itd. ale nic to nie dalo wymontowalem czujnik położenia przepustynicy ale tez nic nie zauważyłem nie pokojącego jedynie co mnei zastanowilo to odłączylem wtyczke od czujnika przepustnicy na chodzacym silniku na wilnych obrotach i w sumie nie bylo zadnej roznicy w pracy silnika?! tak powinno byc? Czy czujnik połozenia przepustnicy wystarczy pomnierzyc napiecia czy przełacza od )-5V czy cos inneo sie jeszce sparwdza?!
wyjąłem wczotaj jeszce raz czujnik przepustnicy przemylem i pomierzyulem napiecia i zakres napiec to 0.88V-4,75V wiem ze powinno by od 0-5V no ale to sa idealne parametry a takie tez sa chyab dopuszczalne wyjałem jeszce raz silnik krokowy i fakt ze jest upiepszony wsrodu jakas sadza itd ja go mylem roznymi srodkami i kilka razy i nic lepiej nei chodzi:(
Dupa:( wyczyscilem jeszce raz krokowiec w tym odrdzewiaczu caly dzin moczylem i niby duzo syfu wylecialo z niego ale i tak tak samo mi sie zachowuje , chyab to nie bedzie od niego dziwi mmnie to ze jak czujnik polozenia przepustnicy odlacze to odrazu obroty spadaja do odpowiedniej ilosci i jest ok w suemi dziwne bo mowie teraz o jezdzie na gazie mam najprostsza instalacje I generacjii nic nie jest podlaczane po czujnik przepustnicy! o co chodzi juz nawet myslalem zeby wogole jezdzic na odlaczonym bo i tak jezdze caly czas na gazie. chodz wiem ze to nie jest najlepsze wyjscie. no ale przeciez czujnik polozeni aprzepustnicy ma napiecia dobre jak wyzej pisalem i moze jeszcze obnizyc ten pierwszy prog napiecia na nizszy ale nie sadze ze to cos pomoze bo jak pamietam mierzylem pierwszy raz ten czujnik chyab z rok temu to byly takie same wartosci i bylo caly czas ok.
A nie chce kupowac drogichczujnikow czy krokowcow jak to nie jest od tego. Przepustnice tez wyjąłem i cala wyczyscilem i to samo. Najgorsze jestto ze to nie jest tak zawsze ze np raz jest wszystko ok a za jakies 50km juz sie zawieszaja obroty wylacze wlacze silnik i jest przz chwile dobrze:(
pomozcie:(
(tak dla scisłości mam nowe swiece ,przewody WN, filtry wszystko motorcrafta)
Aha i nie ma roznicy czy przelacze na gaz czy na PB i tak obroty zawiszaja sie!!
Od pewnego czasu obroty wskakuja mi na np. 2000-2200 obr/s i stoja jak mam na luzie i stoje albo jak np jade i wciskam sprzeglo d zmiany to na sprzegle w czasie jazdy tak samo stoja kolo tej granicy. O tyle jest to dziwne ze dzieje sie to i na zimnym silniku czasami na rozgrzanym i czasam i odrazu po starcie rano a czasami jedzie sie wiekszosc trasy ok a za jakis czas mu odbije i juz obroty nei chca schodzic:(
Wyjąłem silnik krokowy qolnych obrotów przeczyscilem wd itd. ale nic to nie dalo wymontowalem czujnik położenia przepustynicy ale tez nic nie zauważyłem nie pokojącego jedynie co mnei zastanowilo to odłączylem wtyczke od czujnika przepustnicy na chodzacym silniku na wilnych obrotach i w sumie nie bylo zadnej roznicy w pracy silnika?! tak powinno byc? Czy czujnik połozenia przepustnicy wystarczy pomnierzyc napiecia czy przełacza od )-5V czy cos inneo sie jeszce sparwdza?!
wyjąłem wczotaj jeszce raz czujnik przepustnicy przemylem i pomierzyulem napiecia i zakres napiec to 0.88V-4,75V wiem ze powinno by od 0-5V no ale to sa idealne parametry a takie tez sa chyab dopuszczalne wyjałem jeszce raz silnik krokowy i fakt ze jest upiepszony wsrodu jakas sadza itd ja go mylem roznymi srodkami i kilka razy i nic lepiej nei chodzi:(
Dupa:( wyczyscilem jeszce raz krokowiec w tym odrdzewiaczu caly dzin moczylem i niby duzo syfu wylecialo z niego ale i tak tak samo mi sie zachowuje , chyab to nie bedzie od niego dziwi mmnie to ze jak czujnik polozenia przepustnicy odlacze to odrazu obroty spadaja do odpowiedniej ilosci i jest ok w suemi dziwne bo mowie teraz o jezdzie na gazie mam najprostsza instalacje I generacjii nic nie jest podlaczane po czujnik przepustnicy! o co chodzi juz nawet myslalem zeby wogole jezdzic na odlaczonym bo i tak jezdze caly czas na gazie. chodz wiem ze to nie jest najlepsze wyjscie. no ale przeciez czujnik polozeni aprzepustnicy ma napiecia dobre jak wyzej pisalem i moze jeszcze obnizyc ten pierwszy prog napiecia na nizszy ale nie sadze ze to cos pomoze bo jak pamietam mierzylem pierwszy raz ten czujnik chyab z rok temu to byly takie same wartosci i bylo caly czas ok.
A nie chce kupowac drogichczujnikow czy krokowcow jak to nie jest od tego. Przepustnice tez wyjąłem i cala wyczyscilem i to samo. Najgorsze jestto ze to nie jest tak zawsze ze np raz jest wszystko ok a za jakies 50km juz sie zawieszaja obroty wylacze wlacze silnik i jest przz chwile dobrze:(
pomozcie:(
(tak dla scisłości mam nowe swiece ,przewody WN, filtry wszystko motorcrafta)
Aha i nie ma roznicy czy przelacze na gaz czy na PB i tak obroty zawiszaja sie!!
ja u siebie znalazlem przyczyne w taki sposob jak silnik pracowal o odlaczylem krokowiec i nic sie nie zmienilo w pracy silnika , a gdzy odlaczylem przeplywomierz auto zgasalo czyli bylem pewnie ze jest to krokowiec
jest Ford Mondeo `17 2.0 TDCI
jest Mitsubishi Colt 05 1,3
jest /był Fiat Tipo 18 1,6 MultiJet
był Ford Focus `12 1.6 TDCI
był Nissan Primera `05 2.0
był Fiat Stilo `03 JTD
był Nissan Primera `01 TD
był Escort`97 1.6 16V + LPG III
jest Mitsubishi Colt 05 1,3
jest /był Fiat Tipo 18 1,6 MultiJet
był Ford Focus `12 1.6 TDCI
był Nissan Primera `05 2.0
był Fiat Stilo `03 JTD
był Nissan Primera `01 TD
był Escort`97 1.6 16V + LPG III
- WieSiu
- Posty: 23543
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
leszek, cos mi sie wydaje, ze nie powinien gasnac po odlaczeniu w momencie gdy ma 2000 obrotow. Wiec jesli wtedy gasnie,to dziwna sprawa.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Ja wam powiem, że Escort to dla mnie jedna wielka zagadka i chyba poprostu ten typ tak ma. Ja mam czasem takie momenty, że w czasie jazdy mi się na 2000 obroty zatrzymują na luzie, albo w czasie zmiany biegów. Za jakiś czas wszystko wraca do normy i jest ok. I coś mi się wydaje, że te Escorty to sobie tak lubią pofiksować, bo jak czytam forum to widzę, że wielu z nas nękają te same problemy. Widocznie to już tak jest z nimi, że lubią robić niespodzianki. Np. mam tak często że na luzie obroty mam za niskie, ale auto nie gaśnie, przejadę kawałek i wszystko wraca do normy, za chwilę znów to samo, a potem tydzień jest ok. I jak tu być mądrym?
odłaczyłem czujnik położenia przepustnicy i jest narazie ok
Dziwne bo po pierwsze paramentru mierzone(napiecie) na tym czujniku sa poprawne a po drugie dlaczego ma wplyw na prace silnika czujnik polozenia przepustnbicy jak chodzi silnik na gazie I generacji!?
I teraz nie wiem co jest grane najwazneijsze ze juz sie nie zawieszaja fakt ze mam odpiety ten czujnik.( i tak caly czas jezdze na gazie)

I teraz nie wiem co jest grane najwazneijsze ze juz sie nie zawieszaja fakt ze mam odpiety ten czujnik.( i tak caly czas jezdze na gazie)
- WieSiu
- Posty: 23543
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
a jak sie auto zachowuje rano gdy je musisz 1 raz w calym dniu odpalic? przez to ze nie dziala silnik krokowy (bo pewnie przy braku czujnika przepustnicy nie dziala w pelni) nie powinienes miec podniesienia obrotow po odpaleniu. Niestety tylko krokowiec i czyjnik polozenia przepustnicy maja wplyw nawet przy jezdzie na gazie. A moze masz zly sklad mieszanki na gazie? Ja kiedys tak mialem i tez auto czasem podobnie wariowalo. Szkoda ze masz I generacji instalacje, bo w niej lato o rozregulowanie skladmu mieszanki, moze warto dolozyc emulator sondy lambda?
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
narazoie odpala rano bez problemu nawet moge odrazu odpalic na gazie nie ma problmu a co do instalacji to za jakis czas zaloze kompa do gazu ale narazie nei mam lasy i mam jeszc edrobne problemy z benzyna chodz bardzo sobei chwale I generacje nie pali duzo i nei mam z nia za duzo problmeow a regulacja gazu raz na 15 tys to chyab nie jest rozlegulowanie?! takze nie jest konieczna II generacja . bardziej mnei inetresuje czy to teraz wychodzi cze ten czujnik polozenia przepustnicy, czy krokowiec?! jest wlaniety czy co?! bo juz sam nei wiem narazie na odlaczonym polozenia przepustnicy jest bardzo dobrze wiec co to moze byc?!