Witam
Mój przełącznik jeszcze nie zaszwankował no może oprócz odbijania kierunków ale to już dawno przestało działać i przyzwyczaiłem się do tego, napewno połamały sie jakieś zapadki.
Ale wpadłem na pomysł dołożenia regulacji czasu przerwy pracy przednich wycieraczek.
Niestety oryginalny czas zwłoki moim zdaniem jest zbyt długi.
Są dwie wersje przełącznika zespolonego ja niestety mam tą bez przełącznika obrotowego do ustawiania czasu zwłoki.
Stąd moje pytanie w jaki sposób jest realizowana ta regulacja ?
Po analizie kawałka schmatu wynika że jest to jakiś potencjometr może drabinka rezystorowa (tylko nie wiem o jakiej wartości) włączona w obwód przekaźnika od wycieraczek, tylko jak to wygląda w wersji bez regulacji czy jest tam jakaś zwora lub rezystor ?
Czy przekaźnik niezależnie od wersji jest taki sam ?
Może ktoś już walczył z takim tematem ?
Modyfikacja przełącznika zespolonego
Moderator: Moderatorzy
Jesteś na dobrej drodze i masz rację, jest zupełnie inny przekaźnik 5-cio nóżkowy o symbolu 78GG 17C479 BA (miałem kiedyś 2 takie i sprzedałem) a przełącznik przy dźwigni wycieraczek jest inaczej zbudowany służy jako "dzielnik napięcia".
Zamieszczam opis modyfikacji, może pomoże...
Zamieszczam opis modyfikacji, może pomoże...
- Załączniki
-
- przekaźniki 1.jpg (21.86 KiB) Przejrzano 4154 razy
-
- przekaźniki 3.jpg (10.33 KiB) Przejrzano 4155 razy
-
- wycieraczki.zip
- (119.7 KiB) Pobrany 392 razy
Po rozbebeszeniu skrynki bezpieczników i samego przekaźnika doszedłem do tych samych wniosków.
Ale przyznam że super masz to opracowane jako gotowiec.
Jeszcze mi tylko pozostało wykombinować gdzie wstawić ten potencjometr bo nie chce kupować specjalnie nowego przełącznika z tym dodatkowym pokrętłem.
Chyba że też tutaj masz jakieś ciekawe rozwiązanie.
Na razie wstawiłem rezystor 100k zamiast dedykowanego 130k i czas zwłoki jest ok 6sek
i czekam na deszcz.
Ale przyznam że super masz to opracowane jako gotowiec.
Jeszcze mi tylko pozostało wykombinować gdzie wstawić ten potencjometr bo nie chce kupować specjalnie nowego przełącznika z tym dodatkowym pokrętłem.
Chyba że też tutaj masz jakieś ciekawe rozwiązanie.
Na razie wstawiłem rezystor 100k zamiast dedykowanego 130k i czas zwłoki jest ok 6sek
i czekam na deszcz.

Mogłbys wyslac mi ten pliczek na maila bo jakos mi nie dziala. najprawdopodobniej po tym jak padl serwer.... martinkot@op.pl
- WieSiu
- Posty: 23544
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
Iziek, zapewnie wlasnie dlatego nie dziala, takze czekamy na uaktualniona wersje wyzej napisanego posta przez Voytek,
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982