Brak iskry po swapie z 1.6 16 v na 1.8 16 v
Moderator: Moderatorzy
Brak iskry po swapie z 1.6 16 v na 1.8 16 v
Witam.
Jestem nowy na forum więc witam wszystkich użytkowników forum.
Mój problem polega na tym, że po przełożeniu silnika 1.6 zetec na 1.8 105 km nie ma iskry i prawdopodobnie nie pracuje pompa paliwa. Byłbym bardzo wdzięczny gdyby ktoś mi napisał co mogłem pominąć nie podłączyć lub uszkodzić, oraz gdzie mogę szukać przyczyny awarii.
Dodam ze sprawdziłem czujnik położenia wału i jest dobry.
Znalazłem wiązkę na allegro http://moto.allegro.pl/ford-escort-94r- ... 79830.html pochodzi ona z samochody o tej samej pojemności i z tego samego rocznika.
czy ta wiązka rozwiązała by mój problem??
Jestem nowy na forum więc witam wszystkich użytkowników forum.
Mój problem polega na tym, że po przełożeniu silnika 1.6 zetec na 1.8 105 km nie ma iskry i prawdopodobnie nie pracuje pompa paliwa. Byłbym bardzo wdzięczny gdyby ktoś mi napisał co mogłem pominąć nie podłączyć lub uszkodzić, oraz gdzie mogę szukać przyczyny awarii.
Dodam ze sprawdziłem czujnik położenia wału i jest dobry.
Znalazłem wiązkę na allegro http://moto.allegro.pl/ford-escort-94r- ... 79830.html pochodzi ona z samochody o tej samej pojemności i z tego samego rocznika.
czy ta wiązka rozwiązała by mój problem??
- Jamszoł
- Posty: 22192
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
A sprawdziłeś obwód elektryczny tego czujnika ?giza323 pisze:Dodam ze sprawdziłem czujnik położenia wału i jest dobry.
Z Twojego opisu może wynikać , że rzeczywiście nie ma impulcu z tego czujnika przy kompie
Chociaż po przekręceniu stacyjki pompa powinna się odezwać na te 2-3 s
Impuls na wtryski dochodzi ? Jeśli też go nie ma to ja obstawiam wyżej wymieniony obwód
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
- Jamszoł
- Posty: 22192
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Przypomniało mi się o jeszcze jenym czujniku :
Czujnik na wale rozrządczym
Specyfikacja
Różne czujniki będą miały różne opory, jednak zazwyczaj typowy czujnik z przemiennikiem magnetycznym będzie miał pomiędzy 200 omów a 1 000 omów. Napięcie wytwarzane przez czujnik zależy od prędkości koła wyzwalającego i ilości obrotów w cewce, a zatem napięcie wyjściowe mogłoby wynosić pomiędzy 2 V a 20 V. Sygnał wytwarzany przez czujnik ma bardzo małą energię i może zostać z łatwością stłumiony przez inne silniejsze sygnały, na przykład układ zapłonowy. W związku z tym kable z czujnika do ECU są dobrze osłonięte
Diagnostyka
Odłączyć czujnik i sprawdzić, czy opór wynosi w przybliżeniu pomiędzy 200 omów a 1 000 omów. Jeżeli odczyt pokazuje zero lub wartość nieskończoną, wymienić czujnik.
Sprawdzić rozmiar szczeliny powietrznej pomiędzy czujnikiem a kołem wyzwalającym.
Sprawdzić, czy występuje małe wyjście napięcia wtedy, gdy przedmiot ze stopu żelaza przesuwa się szybko obok końcówki czujnika.
Sprawdzić ciągłość i stan przewodów i końcówek, zwracając uwagę na stan osłony
Czujnik na wale korbowym
Specyfikacja
Różne czujniki będą miały różne opory, jednak zazwyczaj typowy czujnik z przemiennikiem magnetycznym będzie miał pomiędzy 200 omów a 1 000 omów. Napięcie wytwarzane przez czujnik zależy od prędkości koła wyzwalającego i ilości obrotów w cewce, a zatem napięcie wyjściowe mogłoby wynosić pomiędzy 5 V a 20 V. Sygnał wytwarzany przez czujnik ma bardzo małą energię i może zostać z łatwością stłumiony przez inne silniejsze sygnały, na przykład układ zapłonowy. W związku z tym kable z czujnika do ECU są dobrze osłonięte.
Diagnostyka
Odłączyć czujnik i sprawdzić, czy opór wynosi w przybliżeniu pomiędzy 200 omów a 1 000 omów. Jeżeli odczyt pokazuje zero lub wartość nieskończoną, wymienić czujnik.
Sprawdzić rozmiar szczeliny powietrznej pomiędzy czujnikiem a kołem wyzwalającym.
Sprawdzić, czy występuje małe wyjście napięcia wtedy, gdy przedmiot ze stopu żelaza przesuwa się szybko obok końcówki czujnika.
Sprawdzić ciągłość i stan przewodów i końcówek, zwracając uwagę na stan osłony.
Czujnik na wale rozrządczym
Specyfikacja
Różne czujniki będą miały różne opory, jednak zazwyczaj typowy czujnik z przemiennikiem magnetycznym będzie miał pomiędzy 200 omów a 1 000 omów. Napięcie wytwarzane przez czujnik zależy od prędkości koła wyzwalającego i ilości obrotów w cewce, a zatem napięcie wyjściowe mogłoby wynosić pomiędzy 2 V a 20 V. Sygnał wytwarzany przez czujnik ma bardzo małą energię i może zostać z łatwością stłumiony przez inne silniejsze sygnały, na przykład układ zapłonowy. W związku z tym kable z czujnika do ECU są dobrze osłonięte
Diagnostyka
Odłączyć czujnik i sprawdzić, czy opór wynosi w przybliżeniu pomiędzy 200 omów a 1 000 omów. Jeżeli odczyt pokazuje zero lub wartość nieskończoną, wymienić czujnik.
Sprawdzić rozmiar szczeliny powietrznej pomiędzy czujnikiem a kołem wyzwalającym.
Sprawdzić, czy występuje małe wyjście napięcia wtedy, gdy przedmiot ze stopu żelaza przesuwa się szybko obok końcówki czujnika.
Sprawdzić ciągłość i stan przewodów i końcówek, zwracając uwagę na stan osłony
Czujnik na wale korbowym
Specyfikacja
Różne czujniki będą miały różne opory, jednak zazwyczaj typowy czujnik z przemiennikiem magnetycznym będzie miał pomiędzy 200 omów a 1 000 omów. Napięcie wytwarzane przez czujnik zależy od prędkości koła wyzwalającego i ilości obrotów w cewce, a zatem napięcie wyjściowe mogłoby wynosić pomiędzy 5 V a 20 V. Sygnał wytwarzany przez czujnik ma bardzo małą energię i może zostać z łatwością stłumiony przez inne silniejsze sygnały, na przykład układ zapłonowy. W związku z tym kable z czujnika do ECU są dobrze osłonięte.
Diagnostyka
Odłączyć czujnik i sprawdzić, czy opór wynosi w przybliżeniu pomiędzy 200 omów a 1 000 omów. Jeżeli odczyt pokazuje zero lub wartość nieskończoną, wymienić czujnik.
Sprawdzić rozmiar szczeliny powietrznej pomiędzy czujnikiem a kołem wyzwalającym.
Sprawdzić, czy występuje małe wyjście napięcia wtedy, gdy przedmiot ze stopu żelaza przesuwa się szybko obok końcówki czujnika.
Sprawdzić ciągłość i stan przewodów i końcówek, zwracając uwagę na stan osłony.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
- Jamszoł
- Posty: 22192
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Na lewym kablu dochodzącym do wtryskiwacza masz +12 po przekręceniu stacyjki a na prawym +3V - sterowanie - chwilowy impuls otwarcia wtrysku
Przewody od i do czujnika można "przedzwonić" miernikiem - wpinasz się przy czujniku i eku - miernik przełączasz na pomiar oporności lub na pikadełko
Ale który to pin przy eku to nie pamiętam
Przewody od i do czujnika można "przedzwonić" miernikiem - wpinasz się przy czujniku i eku - miernik przełączasz na pomiar oporności lub na pikadełko
Ale który to pin przy eku to nie pamiętam
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
- Jamszoł
- Posty: 22192
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Jeśli zapiszczy brzęczyk na mierniku to przejście jest - to wystarczy
Co do czujnika - znalazłem jeszcze taki schemat z opisem :
Uproszczony schemat obwodu pokazuje układ pomiarowy czujnika przetwornika magnetycznego (rysunek 3). Napięcie wyjściowe czujnika doprowadzane jest do obwodu wyzwalającego Schmitt'a A, gdzie sinusoidalny kształ fali zamieniany jest na falę prostokątną o tym samym czasie trwania. Sygnał jest następnie wykorzystywany przez jednostkę ECU do obliczania zwrotnego położenia odkorbowego i czasu dla układu wtrysku i zapłonu.
Oscyloskop może być często przydatnym narzędziem diagnozowania usterek.
Pomiar napięcia wykonywany jest pomiędzy X i Y.
Co do czujnika - znalazłem jeszcze taki schemat z opisem :
Uproszczony schemat obwodu pokazuje układ pomiarowy czujnika przetwornika magnetycznego (rysunek 3). Napięcie wyjściowe czujnika doprowadzane jest do obwodu wyzwalającego Schmitt'a A, gdzie sinusoidalny kształ fali zamieniany jest na falę prostokątną o tym samym czasie trwania. Sygnał jest następnie wykorzystywany przez jednostkę ECU do obliczania zwrotnego położenia odkorbowego i czasu dla układu wtrysku i zapłonu.
Oscyloskop może być często przydatnym narzędziem diagnozowania usterek.
Pomiar napięcia wykonywany jest pomiędzy X i Y.
- Załączniki
-
- 111.jpg (10.16 KiB) Przejrzano 5125 razy
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
- Yagr
- Posty: 14625
- Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
- Lokalizacja: Kraków
- Pojemność: 1598
- Rocznik: 2007
- Generacja: MK2
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
giza323, najprościej to zakodować kod z immo na obecny kluczyk, potrzeba oczywiście do tej operacji kluczyka z tego 1,8 i w dobrych punktach dorabiania kluczyków ci to zrobią.
Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"