[MKV]Czujnik prędkości pojazdu,wymiana,na co zwrócić uwagę?
Moderator: Moderatorzy
- swierszczu79
- Posty: 38
- Rejestracja: 22 cze 2008, 12:46
- Lokalizacja: Chrzanów
[MKV]Czujnik prędkości pojazdu,wymiana,na co zwrócić uwagę?
Witam! Jak w temacie... Przymierzam się do wymiany czujnika prędkości pojazdu wraz z linką napędzającą prędkościomierz w liczniku... Na co mam zwrócić uwagę przy wymianie?? Poprostu odkręcam stare i przykręcam nowe czy muszę na coś uważać???
-=Swierszczu79=-
- swierszczu79
- Posty: 38
- Rejestracja: 22 cze 2008, 12:46
- Lokalizacja: Chrzanów
Nie dziala mi predkosciomierz... Sam predkosciomierz w liczniku jest OK bo cos pokazuje gdy recznie go napedzam... Linka sie nie kreci, ale wizualnie wyglada ok, nie peknieta, cala i koncowka nie obrobiona wiec zostaje juz sam czujnik... Byc moze tam sie cos zepsulo i juz linki nie napedza...
Zaraz bede sie za to zabieral wiec sie wkrotce dowiem... Mam nadzieje ze poprostu sie to wykreca i tyle...
ps. Mam tez ostatnio problem ze spadajacymi bardzo obrotami przy dojezdzaniu do skrzyzowania
Ale to juz raczej bardziej zawor bocznikowy bo juz wczesniej tez lubil czasem marudzic.....
Zaraz bede sie za to zabieral wiec sie wkrotce dowiem... Mam nadzieje ze poprostu sie to wykreca i tyle...

ps. Mam tez ostatnio problem ze spadajacymi bardzo obrotami przy dojezdzaniu do skrzyzowania

-=Swierszczu79=-
- Jamszoł
- Posty: 22192
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
swierszczu79, przy ściągniętych zegarach - wciśnij sam środek - jednocześnie lekko obracając - tak , żeby w razie cóś linka wlazła w gniazdo przy czujniku
Potem rusz samochodem i patrz czy sie linka obraca
Jeśli tak , to wytargaj środek , weź na imadło , wkręć jedną końcówkę w imadlo a za drugą lekko pociagnij.
Często tak bywa , że środek linki się samoczynnie skraca.
Zmierz długość linki (środek) ile ma przed wydłużeniem i po
Wyciagnij ją nie więcej ja 3-5 mm
Potem rusz samochodem i patrz czy sie linka obraca
Jeśli tak , to wytargaj środek , weź na imadło , wkręć jedną końcówkę w imadlo a za drugą lekko pociagnij.
Często tak bywa , że środek linki się samoczynnie skraca.
Zmierz długość linki (środek) ile ma przed wydłużeniem i po
Wyciagnij ją nie więcej ja 3-5 mm
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
- swierszczu79
- Posty: 38
- Rejestracja: 22 cze 2008, 12:46
- Lokalizacja: Chrzanów
To w sumie probowalemJamszoł pisze:swierszczu79, przy ściągniętych zegarach - wciśnij sam środek - jednocześnie lekko obracając - tak , żeby w razie cóś linka wlazła w gniazdo przy czujniku
Potem rusz samochodem i patrz czy sie linka obraca

Niestety znalazlem juz problem... Odkrecilem czujnik.... Oska z czujnika troche sie w polowie ulamala i reszta zostala w skrzyni biegow, tzn tam gdzie sie ten czujnik przykreca...
Poradzicie jak to wydostac?? Ta oska od czujnika jest tam wkladana na wcisk czy raczej luzno??? Dostep jest raczej ciezki... Czy mam nadzieje ze nie, trzeba skrzynie biegow wyciagac??
ps. Podlaczony VSS gdy czujnik nie dziala (nie kreci sie) moze miec wplyw na wieksze spalanie??
-=Swierszczu79=-
- swierszczu79
- Posty: 38
- Rejestracja: 22 cze 2008, 12:46
- Lokalizacja: Chrzanów

Niewiem czy dobrze zrozumialem ostatnia wypowiedz...
Kawalek tego co wskazuje strzalka zostala w mechanizmie co sie znajduje w skrzyni biegow.... W miejscu gdzie sie wkreca caly ten czujnik... Niewiem czy miejsce gdzie sie wkreca czujnik to czesc skrzyni czy mozna to jakos odlaczyc... Tak na oko to mi wyglada na czesc skrzyni...
-=Swierszczu79=-
- bobson
- Posty: 579
- Rejestracja: 03 lis 2009, 18:08
- Lokalizacja: Złotów
- Pojemność: 2966
- Rocznik: 2010
- Generacja: Inny samochód
- Nadwozie: Inne
- Kontakt:
Pedepne się pod temat aby nie zakładać nowego. Mogę prosić was Panowie o zajrzenie z miernikiem do wtyczki VSS w instalacji na odpiętym czujniku i włączonym zapłonie?
Potrzebuje dowiedzieć się jakie macie napięcia na wtyczce. Powinno tam być 12v, masa i 3 sygnał zwrotny z czujnika do komputera (chyba żółty kabel) Jakie macie tam napięcia?
swierszczu79 - VSS odcina wtryski przy hamowaniu silnikiem, podlewa przy pełnym przyśpieszaniu i podnosi obroty przy toczeniu się. A wiec uszkodzony w jakimś stopniu podnosi spalanie.
Potrzebuje dowiedzieć się jakie macie napięcia na wtyczce. Powinno tam być 12v, masa i 3 sygnał zwrotny z czujnika do komputera (chyba żółty kabel) Jakie macie tam napięcia?
swierszczu79 - VSS odcina wtryski przy hamowaniu silnikiem, podlewa przy pełnym przyśpieszaniu i podnosi obroty przy toczeniu się. A wiec uszkodzony w jakimś stopniu podnosi spalanie.
Ostatnio zmieniony 25 mar 2012, 14:26 przez bobson, łącznie zmieniany 1 raz.
Escape 3.0 AWD 6AT
Fiesta ST150
Fiesta XR2i
Fiesta ST150
Fiesta XR2i
- WieSiu
- Posty: 23542
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
zasilany 12V przez 2 kable, a 3 kabel to sygnal impulsowy, im wiecej impulsow tym wieksza predkosc.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
- cidzej
- Posty: 11775
- Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
- Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
- Pojemność: 1400
- Rocznik: 1996
- Generacja: MK7
- Nadwozie: Cabrio
dostales odpowiedz. tam sie pojawia impuls. http://pl.wikipedia.org/wiki/Hallotron
jak chcesz sprawdzic czy to dziala to musisz uniesc auto, wrzucic bieg zeby kola sie obracaly i sprawdzic multimetrem (najlepiej z pomiarem czestotliwosci) czy pojawiaja sie impulsy proporcjonalne do predkosci
tak swoja droga to powinienes to widziec w tym FORDiag
jak chcesz sprawdzic czy to dziala to musisz uniesc auto, wrzucic bieg zeby kola sie obracaly i sprawdzic multimetrem (najlepiej z pomiarem czestotliwosci) czy pojawiaja sie impulsy proporcjonalne do predkosci
tak swoja droga to powinienes to widziec w tym FORDiag
- bobson
- Posty: 579
- Rejestracja: 03 lis 2009, 18:08
- Lokalizacja: Złotów
- Pojemność: 2966
- Rocznik: 2010
- Generacja: Inny samochód
- Nadwozie: Inne
- Kontakt:
OMG czytacie ze zrozumieniem? Ja wiem jak to działa, na jakiej zasadzie itd itp. Wyraźnie piszę o sprawdzeniu miernikiem wtyczki z instalacji auta na odłączonym czujniku i włączonym zapłonie... A pytam dlatego bo mam podtrzymanie obrotów które całkowicie znika po wypięciu VSS. VSS jest niby ok, jak mierze na wtyczce w aucie na 3 pinie zwrotnym z VSS mam 0,9v na zapłonie przy odłączonym czujniku... Nie wiem czy tak powinno być i stąd moja prośba o sprawdzenie jak to wygląda u innych...
Escape 3.0 AWD 6AT
Fiesta ST150
Fiesta XR2i
Fiesta ST150
Fiesta XR2i