Cofające się paliwo
Moderator: Moderatorzy
Cofające się paliwo
Witam,przed zimą postanowiłem zmienić filtr paliwa gdy go zakładałem urwał mi się kawałek przewodu paliwowego więc dorobiłem brakującą długość z przeźroczystego wężyka,przy okazji chciałem sprawdzić czy nie łapie gdzieś lewego powietrza ale przy pracującym silniku nie było widać w przewodzie bąbelków czyli ok.Natomiast gdy zgasiłem silnik w wężyku pojawiło się sporo powietrza przypuszczam że było tak wcześniej bo odpala tak samo ciężko czy to wina zaworka zwrotnego? pompa jest boscha a silnik 1.8d
- Jamszoł
- Posty: 22192
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Może ale nie musi - może to być też wina źle odpowietrzonego układu paliwowego .
Powietrze jest cały czas między filtrem a pompą a że pompa jest niżej , to powietrze po wyłączeniu silnika przesuwa sie do góry w stronę filtra .
Odpowietrz no porządnie układ - tak aby nie było w ogóle powietrza i wtedy zaobserwuj czy nadal pojawia się tam powietrze
Sprawdź też połączenie tego wężyka z pompą tam też może chwytać powietrze jeśli nie jest to dokręcone tak jak należy
Powietrze jest cały czas między filtrem a pompą a że pompa jest niżej , to powietrze po wyłączeniu silnika przesuwa sie do góry w stronę filtra .
Odpowietrz no porządnie układ - tak aby nie było w ogóle powietrza i wtedy zaobserwuj czy nadal pojawia się tam powietrze
Sprawdź też połączenie tego wężyka z pompą tam też może chwytać powietrze jeśli nie jest to dokręcone tak jak należy
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
- WieSiu
- Posty: 23542
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
a jak to zrobic, przeciez jak odpali,to znaczy ze jest odpowietrzony ?Jamszoł pisze:Odpowietrz no porządnie układ - tak aby nie było w ogóle powietrza i wtedy zaobserwuj czy nadal pojawia się tam powietrze
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
- Jamszoł
- Posty: 22192
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Nie do końca - odpali - ciężko - ale na wolnych obrotach i średnich będzie chodził bez problemu ale nie będzie miał na tyle siły , żeby przeciągnąć powietrze przez pompę .
Chyba , że rzeczywiście - połączenie tego wężyka z pompą jest nieszczelne .
Kolega pisze , że powietrza nie ma gdy silnik chodzi - pojawia się po wyłączeniu silnika a więc nie ciągnie powietrza ani ze zbiornika , ani z filtra
Jedyne miejsce gdzie może chwytać to właśnie połączenie wężyk/pompa.
Jestem bliżej stwierdzenia , że łapie powietrze przy pompie - nie wiem jakie jest tam połączenie - czy na "oczko" czy na opaskę - ale jeśli jest na "oczko' do do wymiany są dwie podkładki miedziane - na nowe , miękkie .
A , że przy każdym wyłączeniu silnika zassa sobie trochę powietrza , to i odpalanie jest ciężkie , bo układ jest zapowietrzony
Chyba , że rzeczywiście - połączenie tego wężyka z pompą jest nieszczelne .
Kolega pisze , że powietrza nie ma gdy silnik chodzi - pojawia się po wyłączeniu silnika a więc nie ciągnie powietrza ani ze zbiornika , ani z filtra
Jedyne miejsce gdzie może chwytać to właśnie połączenie wężyk/pompa.
Jestem bliżej stwierdzenia , że łapie powietrze przy pompie - nie wiem jakie jest tam połączenie - czy na "oczko" czy na opaskę - ale jeśli jest na "oczko' do do wymiany są dwie podkładki miedziane - na nowe , miękkie .
A , że przy każdym wyłączeniu silnika zassa sobie trochę powietrza , to i odpalanie jest ciężkie , bo układ jest zapowietrzony
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
- kupiec
- Posty: 12913
- Rejestracja: 08 paź 2007, 00:34
- Lokalizacja: tychy
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 2005
- Generacja: Inny samochód
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
jeszcze może być wina po stronie filtra, jeżeli jest za słabo przykręcony to też będzie brał powietrze, filtr trza przykręcać z umiarem, ani za mocno ani za słabo
jak zmieniałeś filtr to uszczelki były dobre? nie powinno się zakładać strych tylko nowe i muszą być równiutko założone
jak zmieniałeś filtr to uszczelki były dobre? nie powinno się zakładać strych tylko nowe i muszą być równiutko założone
تاجر القواعد
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty
- Jamszoł
- Posty: 22192
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Mało tego , że równo - jeśli filtr składa się s kilku części to na początku przykręca sie ręką za filtr a na koniec jak już nie mamy siły - śrubą
Jeśli masz właśnie taki filtr , to popuść śrubę , dokręć ręcznie łapiąc za filtr ( żeby się ułożył ) i dopiero na koniec śrubą .
mniemam , że uszczelki dałeś nowe
Jeśli masz właśnie taki filtr , to popuść śrubę , dokręć ręcznie łapiąc za filtr ( żeby się ułożył ) i dopiero na koniec śrubą .
mniemam , że uszczelki dałeś nowe
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Ja mam filtr paliwa oddzielny jako jedna część wystają z niego tylko dwa krućce Do przewodów paliwowych
[ Dodano: Pon 13 Gru, 2010 ]
Opisuje jak rozwiązałem mój problem z cofającym się paliwem może komuś kiedyś się przyda;).Aby zatrzymać cofanie zastosowałem zaworek zwrotny montowany na przewód coś takiego:
http://allegro.pl/zawor-zaworek-zwrotny ... 18336.html
A do tego dla pewności założyłem nowszą obudowę filtra paliwa z pompką ręczną też od forda tylko chyba z pompą lucasa oraz przeźroczysty przewód paliwowy aby jak będzie widać powietrze trochę dopompować i nie chwaląc się pomogło;)
[ Dodano: Pon 13 Gru, 2010 ]
Opisuje jak rozwiązałem mój problem z cofającym się paliwem może komuś kiedyś się przyda;).Aby zatrzymać cofanie zastosowałem zaworek zwrotny montowany na przewód coś takiego:
http://allegro.pl/zawor-zaworek-zwrotny ... 18336.html
A do tego dla pewności założyłem nowszą obudowę filtra paliwa z pompką ręczną też od forda tylko chyba z pompą lucasa oraz przeźroczysty przewód paliwowy aby jak będzie widać powietrze trochę dopompować i nie chwaląc się pomogło;)