(MKVII) RS200 Nie chce odpalić

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

stacyjka w pozycji 2 - to nie odpalanie woza :mrgreen:
Zapodaje tylko wszędzie napięcie :mrgreen:
Dokładnie tak samo jak kolega opisuje - po wstawieniu bezpiecznka
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23601
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

jakby podawało wszędzie napięcie poprawnie to immobilizer by działał i nie byłoby 10V tylko 12.

Sprawdź czy wszystkie kable przy akumulatorze masz poprawnie wpięte,zwłaszcza przy - bo tam jest oprócz grubego jeszcze 1 lub 2 cienkie i bez jednego z nich auto nie odpali. 1 z nich gdzie właśnie na komputer.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Awatar użytkownika
majbiker
Posty: 518
Rejestracja: 16 maja 2005, 21:36
Lokalizacja: zachodniopomorskie
Kontakt:

Post autor: majbiker »

WieSiu pisze: Sprawdź czy wszystkie kable przy akumulatorze masz poprawnie wpięte,zwłaszcza przy - bo tam jest oprócz grubego jeszcze 1 lub 2 cienkie i bez jednego z nich auto nie odpali. 1 z nich gdzie właśnie na komputer.

Ja mam tylko 1 gruby kabel na ,, - ,, zawsze tak miałem .
Dioda od imo nadal milczy , auto nie odpala .

Obrazek
Po wyjęciu kluczyka kontrolki nadal się świecą .

Aby je zgasić to trzeba wyjąć bezpiecznik nr 15 lub ten stycznik
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Po wyjęciu stycznika auto nadal nie odpala , dioda imo milczy .

Gdzie na rozruszniku po przekręceniu zapłonu powinien pojawić się prąd .
Obrazek
Ja mam na tym grubym prąd bez kluczyka , ale on biegnie bezpośrednio z akumulatora - tak mi się wydaje .
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Na tym cieniutkim kabelku dochodzącym do elektromagnesu .
majbiker pisze:Ja mam tylko 1 gruby kabel na ,, - ,, zawsze tak miałem
Ale masz puszkę z bezpiecznikami przy aku a od nich odchodzą kable i idą między innymi do zasilania kompa i puszki bezpiecznikowej - puszka bezpiecznikowa zasilana jest dwoma lub trzema kablami - teraz nie pamiętam dokładnie

Sprawdź bezpieczniki przy aku czy sa dobre i czy ich nóżki oraz gniazda nie zaśniedziałe
Załączniki
Beezpieczniki.JPG
Awatar użytkownika
majbiker
Posty: 518
Rejestracja: 16 maja 2005, 21:36
Lokalizacja: zachodniopomorskie
Kontakt:

Post autor: majbiker »

Jamszoł pisze:Na tym cieniutkim kabelku dochodzącym do elektromagnesu .
majbiker pisze:Ja mam tylko 1 gruby kabel na ,, - ,, zawsze tak miałem
Ale masz puszkę z bezpiecznikami przy aku a od nich odchodzą kable i idą między innymi do zasilania kompa i puszki bezpiecznikowej - puszka bezpiecznikowa zasilana jest dwoma lub trzema kablami - teraz nie pamiętam dokładnie

Sprawdź bezpieczniki przy aku czy są dobre i czy ich nóżki oraz gniazda nie zaśniedziałe
Sprawdzone , puszka z bezpiecznikami oki .
Nie działają mi kierunki , awaryjne migają , z alarmem kierunki cały czas świeciły , alarm w śmietniku .

Jak uruchomić rozrusznik na krótko . Kurcze już nie mam pojęcia gdzie szukać przyczyny .
Brak pomysłów .
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Zapodaj cienkim przewodem napięcie do rozrusznika - dotknij tam gdzie dochodzi cienki kabelek przy elektromagnesie
Prąd z aku dochodzi po nakrętkę M8 - do tej samej nakrętki dochodzi kabelek od alternatora - tam masz na stałe napięcie
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
majbiker
Posty: 518
Rejestracja: 16 maja 2005, 21:36
Lokalizacja: zachodniopomorskie
Kontakt:

Post autor: majbiker »

Jamszoł pisze:Zapodaj cienkim przewodem napięcie do rozrusznika - dotknij tam gdzie dochodzi cienki kabelek przy elektromagnesie
Prąd z aku dochodzi po nakrętkę M8 - do tej samej nakrętki dochodzi kabelek od alternatora - tam masz na stałe napięcie
Mowa o tym kabelku ?
Obrazek

Bezpieczniki przy aku
Obrazek
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

1 dojście przewodów prądowych z aku i altka
2 wyjście przewodu prądowego z elektromagnesu na szczotki rozrusznika
3 przyjście przewodu ze stacyjki - tu pojawia się napięcie za stacyjką - tu podajemy napięcie jeśli odpalamy "na krótko"

1 i 2 śruby M8 i nakrętki M8
3 śruba i nakrętka M6

Na kablach odpowiednie oczka - nie da się pomylić
Załączniki
rozrusznik1.JPG
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
leszek
Posty: 2568
Rejestracja: 26 paź 2004, 16:35
Lokalizacja: warszawa
Pojemność: 1500
Rocznik: 2018
Generacja: MK1
Nadwozie: Inne

Post autor: leszek »

majbiker pisze:Odpaliłem się przez kable
Chyba że coś się spaliło......
komp..... immo.......
troszke śmiała teoria ale kto wie..... :(
Podczas, gdy obrabiasz mi tyłek nie zapomnij mnie w niego pocałować :-)
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23601
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

na krótko i tak nie odpali,bo nie dzialaja wtryski i pompa paliwa... cos kombinujecie ale kompletnie nie w ta strone. Chcialbym pomoc,ale mozliwosci jest pelno.

Teraz tak, bezpiecznik nr 15,to grzalka sondy lambda, powinien miec 20A. wg mnie sprawdz mase polaczenia akumulator-silnik. Ma byc porzadna, a jak nie chce Ci sie sprawdzac,to chociaz wez druga osobe niech dolozy (przylozy, przytrzyma, prowizorycznie) grubszy kabel miedzy minusem a silnikiem i zobacz czy z wlozonym bezpiecznikiem i przekaznikiem kontrolki poprawnie sie zachowuja. Jak to nie pomoze to odepnij sonde lambda.

Leszek oczywiscie moze miec calkowita racje.

Przekaznik nr 2, to po niemiecku motorregelung, jak znalazlem,to przekaznik od sterowania silnikiem. Moze jednak przy tym minusie akumulatora powinien byc jeszcze 1 kabel cienki ktory wychodzi z otworu miedzy akumulatorem a blotnikiem, a dokladniej z wiazki komputera, choc komputer mase ma jeszcze przy prawej nodze pasażera przy komputerze. Zaraz sprawdze dokladniej co tam moze jeszcze byc po drodze :)
Ostatnio zmieniony 23 lis 2010, 20:07 przez WieSiu, łącznie zmieniany 1 raz.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Awatar użytkownika
majbiker
Posty: 518
Rejestracja: 16 maja 2005, 21:36
Lokalizacja: zachodniopomorskie
Kontakt:

Post autor: majbiker »

leszek pisze:
majbiker pisze:Odpaliłem się przez kable
Chyba że coś się spaliło......
komp..... immo.......
troszke śmiała teoria ale kto wie..... :(
Po dobie , może więcej aku padł . Odpaliłem się przez kable przyjechałem do domu i kaplica .

Na krótko rozrusznik kręci . Pomysłów już niema , cierpliwości brak .
W tym miesiącu wydałem wydałem 3 tysie na lakier i 1tyś skrzynka bezp + nowy aku .
Oddać auto na złom mi szkoda .
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Jeśli będzie odpalał "na krótko" tak jak mu napisałem na SB a jest to wina masy , to wóz mu zagada
Czyli plus z aku dawcy na plus aku biorcy
Minus z aku dawcy na masę silnika biorcy
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23601
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

majbiker pisze:Oddać auto na złom mi szkoda .
jak wydana kasa na auto to powod ze nie chcesz oddac na zlom,to wcale nie jest smieszne, masz jakas błahą i pewnie tania na uzywkach sprawe i juz bys chcial oddac na zlom. Brak Ci odpowiedniej osoby co by pomierzyla i poprawnie naprawila. Pewnie nawet nie bedzie wymagala zmiany jakichś elementow, a jedynie poprawy.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Awatar użytkownika
majbiker
Posty: 518
Rejestracja: 16 maja 2005, 21:36
Lokalizacja: zachodniopomorskie
Kontakt:

Post autor: majbiker »

Na krótko kręci , ale zagadać nie chce . Jakby na sucho kręcił , bez paliwa .
Po przekręceniu stacyjki na max. na cienkim kablu od rozrusznika nie pojawia się prąd , a stacyjka wysyła .
-co blokuje ten prąd
Skoro imo to czarne przy stacyjce i puszcza prąd , dioda od imo milczy .
A rozrusznik nie dostaje prądu .

Wcześniej po przekręceniu stacyjki słyszałem dźwięk w podszybiu chyba , teraz jest cisza .
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

majbiker pisze:Skoro imo to czarne przy stacyjce
To antenka od immo - tak jak by czujnik a nie immo.
Immo blokuje kompa , który nie podaje napięcia na skrzynkę bezpiecznikową
Niestety chyba musisz obejść immo - czyli elektronik samochodowy będzie potrzebny
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
ODPOWIEDZ