Rzężenie z silnika i paląca się kontrolka ciśnienia oleju

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
Gajek
Posty: 1053
Rejestracja: 26 sie 2010, 18:59
Lokalizacja: Jelenia Góra

Rzężenie z silnika i paląca się kontrolka ciśnienia oleju

Post autor: Gajek »

Witam, wczoraj z bratem odkręciliśmy pokrywę zaworów bo leciał mu olej z pod niej. Jak odkręciliśmy to na popychaczach było jakieś "błoto" z oleju (czarne). Brat wziął i wyczyścił wszystko i jeden taki mały kanalik był zapchany więc go wyczyścił. Złożyliśmy go i nie odpalaliśmy bo daliśmy silikon na pokrywę. Brat później pojechał do prac i po chwili dzwoni, że zapaliła mu się kontrolka od oleju. Powiedziałem mu żeby zgasił silnik i odczekał chwile. Po jakiś 10 min znów dzwoni, że się pali a jak włączy silnik to przez chwile jest OK a po chwili coś strasznie rzęzi taki metaliczne pocieranie. Wydaje mi się, że nie dochodzi olej o klawiatury i dlatego jest to rzężenie i zapala się kontrolka. Nie wiem co to może być, więc proszę o pomoc.
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23427
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

Gajek, a silikon nie przytkal czegos odpadajac od pokrywy ? moze cos zostawiliscie pod pokrywa ?
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Awatar użytkownika
Gajek
Posty: 1053
Rejestracja: 26 sie 2010, 18:59
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: Gajek »

Silikonu daliśmy bardzo małą ilość. Nie napisałem, ale dokręciliśmy bardzo mocno te dźwigienki od popychaczy bo strasznie mu klekoczą i może za mocno są teraz dokręcone?

[ Dodano: Pią 29 Paź, 2010 ]
A mam jeszcze pytanie czy zużyte popychacze mogą powodować dużą utratę mocy i palenie się kontrolki oleju?. Brat mówił, że jak wracał z pracy to już auto nie miało mocy, ledwo co dojechał do domu. Rozkręciłem pokrywę żeby zobaczyć czy coś się nie zapchało, jest OK. Ale rzężenie było słychać po lewej stronie i tam 3 dźwigienki ruszaj się góra-dół, prawo-lewo i jak je rozkręciłem to ten element, który się rusza w popychaczu był bardzo luźny i normalnie ręką mogłem go wcisnąć. A z prawej strony popychacz był twardy i nie mogłem go wcisnąć.
gregzw
Posty: 104
Rejestracja: 08 mar 2009, 18:58
Lokalizacja: Tychowo

Post autor: gregzw »

Klekotanie zaworów jest objawem zużycia hydropopychaczy zaworów,lub krzywek wałka rozrządu,lub zbyt niskiego ciśnienia oleju.
Awatar użytkownika
Damian
Posty: 317
Rejestracja: 06 mar 2008, 17:10
Lokalizacja: Kudowa Zdr, Ruda Śl
Kontakt:

Post autor: Damian »

Gajek pisze:Silikonu daliśmy bardzo małą ilość. Nie napisałem, ale dokręciliśmy bardzo mocno te dźwigienki od popychaczy bo strasznie mu klekoczą i może za mocno są teraz dokręcone?
Tam jest tolerancja luzow na zaworach i nie moze byc dokrecone na maksa,nie jestem pewien ale chyba 0,20 i 0,30
"Nie jeździj szybciej, niż Twój anioł stróż potrafi latać"

Ford Escort Club Polska
Awatar użytkownika
Gajek
Posty: 1053
Rejestracja: 26 sie 2010, 18:59
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: Gajek »

U mnie nie ma regulacji zaworów za pomocą szczelinomierza. Popychacze uginają się pod palcami. Czy walnięte popychacze mogą powodować niskie ciśnienie i dlatego zapala się kontrolka oleju?
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14577
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

Damian pisze:Tam jest tolerancja luzow na zaworach i nie moze byc dokrecone na maksa,nie jestem pewien ale chyba 0,20 i 0,30
nie ma tam żadnej tolerancji luzów - to jest układ z popychaczami hydraulicznymi- pomyliło ci się z HCS. Ale dokręcac na mur to się nie powinno - 25-29Nm, to jest moment dokręcenia "koników" ;)
gregzw, do twojej listy dorzucę jeszcze zapchane kanały olejowe oraz złej jakości olej jako potencjalne przyczyny stukania zaworów ;)
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
kupiec
Posty: 12818
Rejestracja: 08 paź 2007, 00:34
Lokalizacja: tychy
Pojemność: 1600
Rocznik: 2005
Generacja: Inny samochód
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: kupiec »

wylać stary olej, przepłukać układ, zalać nowy lej a to dlatego że pisałeś że coś tam smarowatego czyściliście i możliwe że dostało się to coś do kanałów a jeszcze coś tam dokręcaliście ale to już Yagr wam napisał.
تاجر القواعد
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22184
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Gajek pisze: Jak odkręciliśmy to na popychaczach było jakieś "błoto" z oleju (czarne).
To jest efekt braku wymiany filtra oleju na czas - zalewania silnika olejem mineralnym i braku jego wymiany na czas .
Gajek pisze:Brat wziął i wyczyścił wszystko i jeden taki mały kanalik był zapchany więc go wyczyścił.
Gdy brachol czyścił kanalik - wepchnął głębiej trochę szlamu i w kanaliku zrobił się korek - olej spływający w dół popchnął go dalej a ten zablokował któryś kanał olejowy i masz teraz którąś część silnika bez smarowania .

Silnik rzęzi bo nie ma smarowania.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
Gajek
Posty: 1053
Rejestracja: 26 sie 2010, 18:59
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: Gajek »

Filtr oleju był zmieniany przy zmianie oleju. A można jakoś odetkać kanał olejowy? Te rzężenie słychać przy popychaczach z lewej strony, właśnie z tej strony popychacze są w najgorszym stanie. Brat nie ma za bardzo kasy żeby wymieniać nie potrzebne części. Bo same popychacze i tak będzie musiał wymienić. Ale czy one mogą powodować zbyt niskie ciśnienie?


Stukanie był już przed zapaleniem się kontrolki. Nie zaczęło się po tym czyszczeniu i dokręceniu.


Same popychacze już walą z 5 miesięcy. Kupiłem nowe popychacze.


Odpaliłem auto żeby zobaczyć czy olej dochodzi. Popychacz, który jest w lewym-dolnym rogu był suchy, a reszta była w oleju.


Witam, właśnie zmieniłem popychacze. Jest ciszej. Jest jednak ALE. Gdy chodził sobie na luzie z 3 minuty było OK, nie zapaliła się kontrolka. Ale gdy brat dodał gazu to zapaliła się i zgasła, po chwili znowu dodał gazu i zapaliła się już na stałe.

[ Dodano: Wto 02 Lis, 2010 ]
Witam, jak sprawdzić czy czujnik jest zepsuty. Bo po wymianie popychaczy jest cisza, ale chodzi na luzie po 3 minutach włącza się lampa, doda się gazu i znika. Ale po chwili zapala się z powrotem.
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11759
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

a moze sprawdz cisnienie oleju na poczatek bo skoro po dodatniu gazu kontrolka gasnie to moze jednak jest problem z cisnieniem (pompą) oleju
Awatar użytkownika
kupiec
Posty: 12818
Rejestracja: 08 paź 2007, 00:34
Lokalizacja: tychy
Pojemność: 1600
Rocznik: 2005
Generacja: Inny samochód
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: kupiec »

W moim przypadku też tak było że poniżej 1500 obr świeciła się kontrolka oleju ale okazało sie że syf spłynął do filtra oleju i po wymianie filtra objawy ustały.
Ale zrób cidzej pisze i sprawdź ciśnienie oleju.
تاجر القواعد
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty
Awatar użytkownika
Gajek
Posty: 1053
Rejestracja: 26 sie 2010, 18:59
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: Gajek »

Jutro jedziemy z bratem na kanał (holujemy auto) żeby odkręcić miskę, wyczyścić smoka, wymienić uszczelkę, bo leci z niej. Wymienimy tez filtr oleju. Jak to nie pomoże to pójdziemy z tym do mechanika. Jutro dam znać czy coś się poprawiło. Czym wyczyścić smoka? Może być nafta lub benzyna ekstrakcyjna? I jakie mogę mieć problem przy odkręcaniu miski?

[ Dodano: Nie 07 Lis, 2010 ]
Witam, wczoraj już nie pisałem na forum bo byłem zmęczony, ale zrobione. Mieliśmy problem ze śrubą przy kolektorze, nakrętka zrobiła się okrągła i trzeba było ją ciąć. I to zajęło nam najwięcej czasu. Jak już miskę odkręciliśmy to zdemontowaliśmy "smok". Syfu było tak dużo, że miejsca bez syfu było wielkości 20 groszy. Wyczyściliśmy to benzyną ekstrakcyjną i przedmuchaliśmy kompresorem, bo brud ten był twardy i suchy. W misce pływało z kilo syfu. Wlałem do niej pół litra nafty pędzelek, ściera i wyczyszczone i na koniec benzyna żeby to odtłuścić. Filtr oleju też wsadziliśmy nowy. Autko chodzi cichutko i nic nie hałasuje, nie klekocze. Wielkie dzięki wszystkim za pomoc. Pozdrawiam Gajek
Awatar użytkownika
kupiec
Posty: 12818
Rejestracja: 08 paź 2007, 00:34
Lokalizacja: tychy
Pojemność: 1600
Rocznik: 2005
Generacja: Inny samochód
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: kupiec »

No widzisz, jednak czyszczenie pomogło :D
Ludzie olej i filtry zmieniają raz na 5 lat to i syf się zbiera a jeszcze dolewaja jakiegoś dziadostwa robionego na smole to i zapycha się silnik :/
تاجر القواعد
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22184
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Gajek, Nie wiem na jakim teraz jeździsz oleju ale potestuj sobie ten silnik - jak nie będzie brał oleju to przy następnej wymianie kup mu lepszy olej.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
ODPOWIEDZ