
dużo pali
Moderator: Moderatorzy
dużo pali
od jakiegos czasu zauwazylem ze moj czerwony pozeracz przestrzeni zaczal wiecej palic(ostatnio za 40 zl.zrobilem 60km) .czuc benzyne z rury wydechowej jekis czas po uruchomieniu silnika.dodam ,ze jezdze czesto na krotkich odcinkach.wyciekow nie widac ,jezdze w miare oszczednie, a on mi takie numery odwala 

Re: dużo pali
sprawdz czy dym z rury wydechowej jest czarny jesli tak to nie jest paliwo do konca wypalone.jak dla mnie to sonda lambda
piter
dziwne jak mi padla to kopcil na czarno jak mu gazu dodawalem.po wymianie wszystko ustalo,mulistosc,duze spalanie i brak kopcenia na czarno oraz szarpania.tak bylo w mojej maszynie i zarowno kolegi ktory mial essa 1,6 bp z 94r.Jamszoł pisze:sie nie myliszpadnieta sonda nie ma nic wspólnego z kopceniem
piter
wiec tak pany...sonda wymieniona ,reset kompa zrobiony .co prawda czuc jeszcze troche benzyne wydaje mi sie ,ze byc moze rura "nasiaknela "czy cos tam.spalanie jest w miare normalne ok 8l.
pojezdzilem kilka dni i pech chcial ,ze siadla mi pompa wody
wnerwilem sie troche bo mam kolejny wydatek ale co tam 



- Jamszoł
- Posty: 22192
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
napięcie zasilania: 12 V
opór elementu grzewczego: 3 - 15 omów (20°C)
kabel sygnału: czarny
sygnał, kabel uziemienia: szary
przewody elementu grzewczego: biały
informacje o kształcie fali: jałowa praca gorącego silnika
DIAGNOSTYKA
Sprawdzić złącze(a), w razie potrzeby oczyścić je lub przymocować aby zapewnić dobre podłączenie.
Element grzewczy:
Sprawdzić opór:
Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z przewodów elementu grzewczego.
Zmierzyć opór pomiędzy wtykami białych kabli. Porównać z podanym oporem.
Sprawdzić napięcie zasilania:
Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z przewodów elementu grzewczego. Uruchomić silnik. Zmierzyć napięcie pomiędzy jedną końcówką złącza i ujemną końcówką akumulatora. Sprawdzić drugą końcówkę, jedna z tych dwóch wartości powinna być równa napięciu akumulatora. . Jeśli tak nie jest, to sprawdzić okablowanie, bezpiecznik i/lub przekaźnik.
Sprawdzić podłączenie uziemienia:
Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z przewodów elementu grzewczego.
Sprawdzić na schemacie, czy uziemienie elementu grzewczego jest podłączone do uziemienia bezpośredniego czy do ECU. Jeśli jest ono podłączone do uziemienia bezpośredniego, to należy zmierzyć opór pomiędzy jedną końcówką złącza i ujemną końcówką akumulatora. Sprawdzić drugą końcówkę, jedna z tych dwóch wartości powinna być < . 1 om. Jeśli tak nie jest, to należy sprawdzić okablowanie. Jeśli jest ono podłączone do ECU, to należy zmierzyć opór pomiędzy jedną końcówką złącza i odpowiednią końcówką w złączu ECU. Sprawdzić drugą końcówkę, jedna z tych dwóch wartości powinna być < . 1 om. Jeśli tak nie jest, to należy sprawdzić okablowanie.
Czujnik tlenu:
Sprawdzić podłączenie do ECU:
Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z przewodów czujnika i ECU.
Zmierzyć opór pomiędzy końcówką złącza odpowiadającą czarnemu kablowi i odpowiednią końcówką w złączu ECU. Powinien on być < 1 om.
Sprawdzić podłączenie uziemienia:
Sprawdzić na schemacie, czy uziemienie czujnika tlenu jest podłączone do uziemienia bezpośredniego czy do ECU. Jeśli jest ono podłączone do uziemienia bezpośredniego, to należy zmierzyć opór pomiędzy końcówką złącza odpowiadającą szaremu kablowi i ujemną końcówką akumulatora. Jeśli jest ono podłączone do ECU, to należy zmierzyć opór pomiędzy końcówką złącza odpowiadającą szaremu kablowi i odpowiednią końcówką w złączu ECU. Powinien on wynosić < 1 om. Jeśli tak nie jest, to należy sprawdzić okablowanie.
Sprawdzić sygnał czujnika tlenu:
Podłączyć oscyloskop do odpowiedniego wtyku (czarny kabel) urządzenia ECU i uziemienia. Uruchomić silnik i poczekać aż się rozgrzeje. Sprawdzić zawartość spalin. Bogata mieszanka daje wysokie napięcie wyjściowe i mieszanka uboga powinna dawać małe napięcie wyjściowe. Porównać z pokazaną charakterystyką. W normalnym zamkniętym obwodzie sygnał powinien wyglądać tak jak pokazany obraz oscyloskopowy
Mamy dwa rodzaje sond lambda
Cyrkon
Żywotność czujnika tlenu wynosi zwykle pomiędzy 48 000 – 80 000 km (30 000 do 50 000 mil). W miarę jak czujnik starzeje się, spowalnia się jego czas reakcji.
UWAGA: Nie wolno używać omomierza na czujniku z cyrkonem, ponieważ może on spowodować uszkodzenie.
Przy pomocy oscyloskopu sprawdzić, czy czas reakcji i zmiana napięcia mieszczą się w specyfikacji.
Przy pomocy woltomierza sprawdzić napięcie.
Sprawdzić, czy otwór na końcówce nie jest zatkany lub częściowo zatkany resztkami węgla.
Sprawdzić działanie obwodu grzejnego.
Sprawdzić ciągłość i stan podłączeń.
Tytan
Żywotność czujnika tlenu wynosi zwykle pomiędzy 48 000 – 80 000 km (30 000 do 50 000 mil). W miarę jak czujnik starzeje się, spowalnia się jego czas reakcji.
Przy pomocy oscyloskopu sprawdzić, czy czas reakcji i zmiana napięcia mieszczą się w specyfikacji.
Przy pomocy omomierza sprawdzić opór.
Sprawdzić, czy otwór na końcówce nie jest zatkany lub częściowo zatkany resztkami węgla.
Sprawdzić działanie obwodu grzejnego.
Sprawdzić, czy występuje napięcie 5 V w odniesieniu do uziemienia akumulatora na końcówce ECU zasilającej czujnik, przy odłączonym czujniku.
Sprawdzić ciągłość i stan podłączeń
opór elementu grzewczego: 3 - 15 omów (20°C)
kabel sygnału: czarny
sygnał, kabel uziemienia: szary
przewody elementu grzewczego: biały
informacje o kształcie fali: jałowa praca gorącego silnika
DIAGNOSTYKA
Sprawdzić złącze(a), w razie potrzeby oczyścić je lub przymocować aby zapewnić dobre podłączenie.
Element grzewczy:
Sprawdzić opór:
Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z przewodów elementu grzewczego.
Zmierzyć opór pomiędzy wtykami białych kabli. Porównać z podanym oporem.
Sprawdzić napięcie zasilania:
Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z przewodów elementu grzewczego. Uruchomić silnik. Zmierzyć napięcie pomiędzy jedną końcówką złącza i ujemną końcówką akumulatora. Sprawdzić drugą końcówkę, jedna z tych dwóch wartości powinna być równa napięciu akumulatora. . Jeśli tak nie jest, to sprawdzić okablowanie, bezpiecznik i/lub przekaźnik.
Sprawdzić podłączenie uziemienia:
Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z przewodów elementu grzewczego.
Sprawdzić na schemacie, czy uziemienie elementu grzewczego jest podłączone do uziemienia bezpośredniego czy do ECU. Jeśli jest ono podłączone do uziemienia bezpośredniego, to należy zmierzyć opór pomiędzy jedną końcówką złącza i ujemną końcówką akumulatora. Sprawdzić drugą końcówkę, jedna z tych dwóch wartości powinna być < . 1 om. Jeśli tak nie jest, to należy sprawdzić okablowanie. Jeśli jest ono podłączone do ECU, to należy zmierzyć opór pomiędzy jedną końcówką złącza i odpowiednią końcówką w złączu ECU. Sprawdzić drugą końcówkę, jedna z tych dwóch wartości powinna być < . 1 om. Jeśli tak nie jest, to należy sprawdzić okablowanie.
Czujnik tlenu:
Sprawdzić podłączenie do ECU:
Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z przewodów czujnika i ECU.
Zmierzyć opór pomiędzy końcówką złącza odpowiadającą czarnemu kablowi i odpowiednią końcówką w złączu ECU. Powinien on być < 1 om.
Sprawdzić podłączenie uziemienia:
Sprawdzić na schemacie, czy uziemienie czujnika tlenu jest podłączone do uziemienia bezpośredniego czy do ECU. Jeśli jest ono podłączone do uziemienia bezpośredniego, to należy zmierzyć opór pomiędzy końcówką złącza odpowiadającą szaremu kablowi i ujemną końcówką akumulatora. Jeśli jest ono podłączone do ECU, to należy zmierzyć opór pomiędzy końcówką złącza odpowiadającą szaremu kablowi i odpowiednią końcówką w złączu ECU. Powinien on wynosić < 1 om. Jeśli tak nie jest, to należy sprawdzić okablowanie.
Sprawdzić sygnał czujnika tlenu:
Podłączyć oscyloskop do odpowiedniego wtyku (czarny kabel) urządzenia ECU i uziemienia. Uruchomić silnik i poczekać aż się rozgrzeje. Sprawdzić zawartość spalin. Bogata mieszanka daje wysokie napięcie wyjściowe i mieszanka uboga powinna dawać małe napięcie wyjściowe. Porównać z pokazaną charakterystyką. W normalnym zamkniętym obwodzie sygnał powinien wyglądać tak jak pokazany obraz oscyloskopowy
Mamy dwa rodzaje sond lambda
Cyrkon
Żywotność czujnika tlenu wynosi zwykle pomiędzy 48 000 – 80 000 km (30 000 do 50 000 mil). W miarę jak czujnik starzeje się, spowalnia się jego czas reakcji.
UWAGA: Nie wolno używać omomierza na czujniku z cyrkonem, ponieważ może on spowodować uszkodzenie.
Przy pomocy oscyloskopu sprawdzić, czy czas reakcji i zmiana napięcia mieszczą się w specyfikacji.
Przy pomocy woltomierza sprawdzić napięcie.
Sprawdzić, czy otwór na końcówce nie jest zatkany lub częściowo zatkany resztkami węgla.
Sprawdzić działanie obwodu grzejnego.
Sprawdzić ciągłość i stan podłączeń.
Tytan
Żywotność czujnika tlenu wynosi zwykle pomiędzy 48 000 – 80 000 km (30 000 do 50 000 mil). W miarę jak czujnik starzeje się, spowalnia się jego czas reakcji.
Przy pomocy oscyloskopu sprawdzić, czy czas reakcji i zmiana napięcia mieszczą się w specyfikacji.
Przy pomocy omomierza sprawdzić opór.
Sprawdzić, czy otwór na końcówce nie jest zatkany lub częściowo zatkany resztkami węgla.
Sprawdzić działanie obwodu grzejnego.
Sprawdzić, czy występuje napięcie 5 V w odniesieniu do uziemienia akumulatora na końcówce ECU zasilającej czujnik, przy odłączonym czujniku.
Sprawdzić ciągłość i stan podłączeń
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
- cidzej
- Posty: 11775
- Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
- Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
- Pojemność: 1400
- Rocznik: 1996
- Generacja: MK7
- Nadwozie: Cabrio
nie chce mi sie czytac wszystkiego co naskrobal Jurek - skrocie to masz 2x bialy 1x szari i 1x czarny przewod. 2x bialy to grzanie sondy, czarny i szary to sygnal. prawidlowy sygnal z sondy powinien sie zmieniać w zakresie 0,2-0,8V, czas zmiany z niskiego na wysokie napiecie (czyli z mieszanki ubogiej na bogata i na odwrot) powinien wynosic bodajze ok. 0,8sekundy.
sprawna sonda to nie tylko praca w zadanym zakresie ale rowniez zmiany powinny nastepowac odpowiednio szybko. dlatego do badania sondy najlepszy jest oscyloskop. na zwyklym mierniku to mozna sprawdzic tylko, ze ...:
1. nap. średnie <0,45 V oznacza najprawdopodobniej zdechnieta sonde
2. nap. średnie >0,45V moze oznaczac jeden lub wiecej z ponizszych:
a) otwarty uklad podcisnieniowy
b) lejące wtryski
c) nieprawidlowe cisnienie paliwa na listwie wtrykowej [m.in. winnym moze byc rozregulowane cisnienie, uszkodzony regulator cisnienia, zdychajaca pompa paliwa]
d)niesprawny ktorys z czujnikow inny niz sonda lambda
jak ktos ma LPG to dochodzi jeszcze:
e) źle ustawiona instalacja gazow - zbyt ubogo co powoduje przestawienie sie ecu na pelne otwarcie wtryskow i przy probie jazdy na benzynie zalewa silnik .... po parunastu kilometrach jak wszystko jest sprawne komputer powinien sie dostroic do jazdy na benzynie
ps. jak ktos ma miernik wychyłowy to jest on lepszy do badania sondy niz cyfrowy
sprawna sonda to nie tylko praca w zadanym zakresie ale rowniez zmiany powinny nastepowac odpowiednio szybko. dlatego do badania sondy najlepszy jest oscyloskop. na zwyklym mierniku to mozna sprawdzic tylko, ze ...:
1. nap. średnie <0,45 V oznacza najprawdopodobniej zdechnieta sonde
2. nap. średnie >0,45V moze oznaczac jeden lub wiecej z ponizszych:
a) otwarty uklad podcisnieniowy
b) lejące wtryski
c) nieprawidlowe cisnienie paliwa na listwie wtrykowej [m.in. winnym moze byc rozregulowane cisnienie, uszkodzony regulator cisnienia, zdychajaca pompa paliwa]
d)niesprawny ktorys z czujnikow inny niz sonda lambda
jak ktos ma LPG to dochodzi jeszcze:
e) źle ustawiona instalacja gazow - zbyt ubogo co powoduje przestawienie sie ecu na pelne otwarcie wtryskow i przy probie jazdy na benzynie zalewa silnik .... po parunastu kilometrach jak wszystko jest sprawne komputer powinien sie dostroic do jazdy na benzynie
ps. jak ktos ma miernik wychyłowy to jest on lepszy do badania sondy niz cyfrowy
kurde musze podpiac sie pod temat, u mnie tez czasami czuć paliwem w aucie,dodam ze wczesniej przed wymiana jak na starej upalił sie kabel od grzałki zapach benzyny był wyczuwalny non stop jak jechałem ,obecnie zdazy sie ze czuc paliwo ale to zadko ,sonda została wymieniona na uzywke z esa prosto z niemiec wyglada ogolnie jak nowa wiec chyba jest sprawna oscyluje poprawnie nieraz sie zawiesi na b.jalowym ale naprawde to nie wiem czy to od sondy czy od czegos innego