
Czerwony karzełek- lista problemów
Moderator: Moderatorzy
- Jamszoł
- Posty: 22192
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Tak jak pisano wcześniej - najpierw zewrzyj przewody przy czujniku i sprawdź czy się światła cofania zapalą - jeśli tak , to czujnik do wymiany , jeśli nie to czujnik jest OK a przyczyny trzeba szukac po kablach.
Można też załączyć wsteczny , i sprawdzić przy czujniku multimetrem czy jest przejście.
To wszystko należy zrobić przed kupnem nowego czujnika.
Można też załączyć wsteczny , i sprawdzić przy czujniku multimetrem czy jest przejście.
To wszystko należy zrobić przed kupnem nowego czujnika.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Korzystając z dobrej pogody
karzełek po miesięcznym postoju wyjechał na spacer
A żeby nie było zbyt nudno trzeba poprawić i posprawdzać parę rzeczy:
- wieszanie się obrotów ( najpierw 2000 a potem koło 1200)
- dzwonienie spod samochodu
- popiskiwanie dmuchawy na drugim biegu ( na pozostałych jest w porządku )
I na tym zakończył się spacer escortem po zimowej przerwie
[ Dodano: Nie 20 Cze, 2010 ]
No to żeby się nie nudzić i nie narzekać że escort to bezawaryjne auto
mam kłopot
Nie cały miesiąc temu wymieniłem chłodnicę bo się rozciekła i po zrobieniu około 250 km zauważyłem ubytek około 0.5 litra płynu chłodzącego
Problem jest o tyle ciekawy że nie ma żadnego wycieku, w oleju nic przybywa oraz nie kopci
No chyba że chłodnica dopiero się cała odpowietrzyła
ale po wymianie i zalaniu od nowa, cała była ciepła
Tak więc gdzie moge szukać przyczyny takiego ubytku



- wieszanie się obrotów ( najpierw 2000 a potem koło 1200)
- dzwonienie spod samochodu
- popiskiwanie dmuchawy na drugim biegu ( na pozostałych jest w porządku )
I na tym zakończył się spacer escortem po zimowej przerwie

[ Dodano: Nie 20 Cze, 2010 ]
No to żeby się nie nudzić i nie narzekać że escort to bezawaryjne auto



Problem jest o tyle ciekawy że nie ma żadnego wycieku, w oleju nic przybywa oraz nie kopci

No chyba że chłodnica dopiero się cała odpowietrzyła


Tak więc gdzie moge szukać przyczyny takiego ubytku





Mała zielona strzała na podtlenku
- WieSiu
- Posty: 23541
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
tez bym poczekal z wyciaganiem wnioskow do nastepnego sprawdzenia
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Dlatego się pytam czy tak ma być
bo nie powiem że fajnie tak zobaczyć że
ubyło
W stosunku do starej chłodnicy płynu też weszło więcej ale to mnie nie dziwi,rok 91 był dawno temu
i czas zrobił swoje. Poczekam i poobserwuje
[ Dodano: Nie 25 Lip, 2010 ]
Tak więc zrobiłem paredziesiąt kilometrów i z płynem wszystko w porządku
Jedyna zmiana na nowej chłodnicy jest taka że srednia temperatura jest ciut wyższa od tej jaka była na starej ( w sumie orginał fordowski)
Teraz kolejne pytanie:
w jaki sposób wyciągnąć łożysko ze zwrotnicy ale tak żeby się nadawało do dalszego użytku
Mam rok temu założone SKF i nie uśmiecha mi się wywalać kasę na nowe łożysko jak mam sprawne
dodam że nie mam dostępu do żadnej prasy i tym podobnych sprzętów


ubyło

W stosunku do starej chłodnicy płynu też weszło więcej ale to mnie nie dziwi,rok 91 był dawno temu


[ Dodano: Nie 25 Lip, 2010 ]
Tak więc zrobiłem paredziesiąt kilometrów i z płynem wszystko w porządku

Jedyna zmiana na nowej chłodnicy jest taka że srednia temperatura jest ciut wyższa od tej jaka była na starej ( w sumie orginał fordowski)
Teraz kolejne pytanie:
w jaki sposób wyciągnąć łożysko ze zwrotnicy ale tak żeby się nadawało do dalszego użytku





Mała zielona strzała na podtlenku
Z racji korzystania z karzełka teraz ja coś skrobnę
Problem z rozrusznikiem,upalonykabelek idący do alternatora ( wymieniany w roku ubiegłym) słychać tylko cykanie po przekręceniu kluczyka, a jak zamieniliśmy rozrusznik na nasz stary to tylko baaaaaaaardzo wolno kręci ale autko nie odpala.
Pytanie --- wymiana elektromagnesu w tym cykającym czy jeszcze czegoś bo ten woooooooolno kręcący miał problem zapalić jak auto było zagrzane,
trzeba było odczekać aż temperatura spadała i szło odpalać


Problem z rozrusznikiem,upalonykabelek idący do alternatora ( wymieniany w roku ubiegłym) słychać tylko cykanie po przekręceniu kluczyka, a jak zamieniliśmy rozrusznik na nasz stary to tylko baaaaaaaardzo wolno kręci ale autko nie odpala.
Pytanie --- wymiana elektromagnesu w tym cykającym czy jeszcze czegoś bo ten woooooooolno kręcący miał problem zapalić jak auto było zagrzane,



Jest Volvo S40 wyłącznie od Novej
i Jest Mondeusz od Novego
A Był - Czerwony karzeł 17.01.2007 - 19.02.2011
i Jest Mondeusz od Novego
A Był - Czerwony karzeł 17.01.2007 - 19.02.2011
- Jamszoł
- Posty: 22192
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Albo źle przykręcony , lub upalony przewód między elektromagnesem a wirnikiem albo walnity elektromagnes , albo brak napięcia idącego od aku do elektromagnesu (żłe połączenie tego kabla przy elektromagnesie )nova pisze:słychać tylko cykanie po przekręceniu kluczyka,
Jeśli słychać tykanie , to elektromagnes wciąga ale albo na wejściu nie ma prądu albo on tam jest ale nie dochodzi do wirnika .
Może to też być brak szczotek lub są zbyt krótkie i nie dotykają do wirnika
Ktoś z miernikiem niech wlezie pod wóz i sprawdzi czy napięcie jest na śróbach przy elektromagnesie - na wejściu jest na stałe a na wyjściu po przekręceniu kluczyka - czyli jak elektromagnes srobi pstryk , to zobaczcie czy jest napięcie na wyjściu - jeśli jest , to wina leży w szczotkach rozrusznika
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]