MAP Sensor, czyli czujnik ciśnienie w kolektorze ssącym (ang. Manifold Absolute Pressure) w fordach sterowanych EEC IV jest układem częstotliwościowym. W odróżnieniu od ogromnej większości MAP Sensorów nie reaguje na zmianę ciśnienia bezwzględnego w kolektorze zmianą napięcia (sensory napięciowe) a zmianą częstotliwości. Poniżej podstawowe informacje o cechach tego czujnika (kolorów kabelków nie jestem na 100% pewny bo ich u siebie nie sprawdzałem):
MAP Sensor w escorcie
Moderator: Moderatorzy
- Yagr
- Posty: 14681
- Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
- Lokalizacja: Kraków
- Pojemność: 1598
- Rocznik: 2007
- Generacja: MK2
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
MAP Sensor w escorcie
Nie do końca pasuje to do tego działu ale "Bazy wiedzy" na forum nie mamy a informacje są konkretne i mogą się komuś przydać. Ewentualnie proszę modów o przeniesienie do właściwego ich zdaniem działu 
MAP Sensor, czyli czujnik ciśnienie w kolektorze ssącym (ang. Manifold Absolute Pressure) w fordach sterowanych EEC IV jest układem częstotliwościowym. W odróżnieniu od ogromnej większości MAP Sensorów nie reaguje na zmianę ciśnienia bezwzględnego w kolektorze zmianą napięcia (sensory napięciowe) a zmianą częstotliwości. Poniżej podstawowe informacje o cechach tego czujnika (kolorów kabelków nie jestem na 100% pewny bo ich u siebie nie sprawdzałem):
MAP Sensor, czyli czujnik ciśnienie w kolektorze ssącym (ang. Manifold Absolute Pressure) w fordach sterowanych EEC IV jest układem częstotliwościowym. W odróżnieniu od ogromnej większości MAP Sensorów nie reaguje na zmianę ciśnienia bezwzględnego w kolektorze zmianą napięcia (sensory napięciowe) a zmianą częstotliwości. Poniżej podstawowe informacje o cechach tego czujnika (kolorów kabelków nie jestem na 100% pewny bo ich u siebie nie sprawdzałem):
Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
- cidzej
- Posty: 11799
- Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
- Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
- Pojemność: 1400
- Rocznik: 1996
- Generacja: MK7
- Nadwozie: Cabrio
wydaje mi sie, ze juz na ten temat wrzucalem kiedys linka czy caly tekst.
ale wracajac do tematu - taka wiedza i tak przyda sie bardzo ograniczonej ilosci uzytkownikow tego forum, gdyz do badania sprawnosci MAPa trzebaby miec oscyloskop
z reguly duzo taniej i latwiej jest wyciagnac na szrocie drugiego mapa i podmienic 
niemniej jednak moze komus sie to przyda jak np uturbia RSa i bedzie wymienial ecu na jakis tuningowy
up: a jaka roznica jest miedzy czujnikiem napieciowym (np. najpopularniejszy GM) a czestotliwosciowym FORD ? czujnik czestotliwosciowy w odroznieniu od napieciowego mierzy zarowno pod jak i nadcisnienie w dolocie co jest czesto wykorzystywane w przypaku aut z TURBO
ale wracajac do tematu - taka wiedza i tak przyda sie bardzo ograniczonej ilosci uzytkownikow tego forum, gdyz do badania sprawnosci MAPa trzebaby miec oscyloskop
niemniej jednak moze komus sie to przyda jak np uturbia RSa i bedzie wymienial ecu na jakis tuningowy
up: a jaka roznica jest miedzy czujnikiem napieciowym (np. najpopularniejszy GM) a czestotliwosciowym FORD ? czujnik czestotliwosciowy w odroznieniu od napieciowego mierzy zarowno pod jak i nadcisnienie w dolocie co jest czesto wykorzystywane w przypaku aut z TURBO