wyciek płynu chłodzącego
Moderator: Moderatorzy
- kupiec
- Posty: 12723
- Rejestracja: 08 paź 2007, 00:34
- Lokalizacja: tychy
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 2005
- Generacja: Inny samochód
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
wyciek płynu chłodzącego
Witam
Nawet lodówka ma awarie
Sprowadza mnie taki dylemat, dzisiaj znowu (ok 2 miesięcy temu kolega andkar był świadkiem tego po raz pierwszy) wyciekł mi płyn chłodzący a stało się to wtedy jak i dzisiaj w tym samym miejscu czyli przy połączeniu zbiornika wyrównawczego z wężem doprowadzającym płyn do układu chłodzenia.
Usterka została usunięta ale dręczy mnie takie pytanie czy muszę przepłukać układ chłodzenia ponieważ przy całkowitym odłączeniu węża to co wylało się z niego nie można było nazwać wodą (ostatnio na autostradzie wlałem wodę) tylko brązową mazią czy to normalny objaw że płyn nabiera takiego koloru?
Mam płukać przed wlaniem nowego płynu (nie wody tylko płynu) czy tak zostawić?
Nawet lodówka ma awarie
Sprowadza mnie taki dylemat, dzisiaj znowu (ok 2 miesięcy temu kolega andkar był świadkiem tego po raz pierwszy) wyciekł mi płyn chłodzący a stało się to wtedy jak i dzisiaj w tym samym miejscu czyli przy połączeniu zbiornika wyrównawczego z wężem doprowadzającym płyn do układu chłodzenia.
Usterka została usunięta ale dręczy mnie takie pytanie czy muszę przepłukać układ chłodzenia ponieważ przy całkowitym odłączeniu węża to co wylało się z niego nie można było nazwać wodą (ostatnio na autostradzie wlałem wodę) tylko brązową mazią czy to normalny objaw że płyn nabiera takiego koloru?
Mam płukać przed wlaniem nowego płynu (nie wody tylko płynu) czy tak zostawić?
تاجر القواعد
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty
- Jamszoł
- Posty: 22180
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Maź się wzięła z tego , że dolałeś wody.
Już pisałem o tym - kiedy płyn ma temperaturę zamarzania powyżej -25 C w układzie zaczyna się pojawiać rdza
jeśli płyn jest na -25 i niżej - jest wszystko OK.
Przepłucz cały układ wodą - najlepiej destylowaną a jak jej nie masz to chociaż przegotowaną i dopiero wlej płynu .
Już pisałem o tym - kiedy płyn ma temperaturę zamarzania powyżej -25 C w układzie zaczyna się pojawiać rdza
jeśli płyn jest na -25 i niżej - jest wszystko OK.
Przepłucz cały układ wodą - najlepiej destylowaną a jak jej nie masz to chociaż przegotowaną i dopiero wlej płynu .
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
irek jezeli moge Ci polecic to zalej dobrym plynem po przepluczce. polecam k2 kuler. kup koncentrat i sobie sam rozmieszaj.
pozdr
dokladnie. caly plyn spusc. (nie zapomnij otworzyc nagrzewnicy) zalej nowym, dobrym gestym. problem z drobnym wyciekaniem czesto mija po zalaniu ukladu nowym plynem.Jamszoł pisze:Maź się wzięła z tego , że dolałeś wody.
pozdr
Ostatnio zmieniony 30 lip 2010, 08:22 przez DaVe, łącznie zmieniany 1 raz.
- cidzej
- Posty: 11736
- Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
- Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
- Pojemność: 1400
- Rocznik: 1996
- Generacja: MK7
- Nadwozie: Cabrio
przeplucz tym http://moto.allegro.pl/item1169997341_p ... zenia.html i zalej uklad i tyle
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą
Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
- kupiec
- Posty: 12723
- Rejestracja: 08 paź 2007, 00:34
- Lokalizacja: tychy
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 2005
- Generacja: Inny samochód
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Dzięki panowie
andkar, dlatego ściągałem ten wąż żeby sprawdzić dlaczego wycieka ale i wąż i "cypelek" w zbiorniczku jest ok. Znaczy wąż jest lekko przegniły na końcu ale jeszcze sporo wytrzyma.
Założyłem dwie opaski i jazda po płyn do sklepu. Kupie jeszcze wodę destylowaną chyba że będzie dostępny ten lub podobny płyn co cidzej podał.
Teraz jeszcze dla pewności zapytam o odpowietrzenie układu, wystarczy pocisnąć z buta i sam się odpowietrzy tak?
andkar, dlatego ściągałem ten wąż żeby sprawdzić dlaczego wycieka ale i wąż i "cypelek" w zbiorniczku jest ok. Znaczy wąż jest lekko przegniły na końcu ale jeszcze sporo wytrzyma.
Założyłem dwie opaski i jazda po płyn do sklepu. Kupie jeszcze wodę destylowaną chyba że będzie dostępny ten lub podobny płyn co cidzej podał.
Teraz jeszcze dla pewności zapytam o odpowietrzenie układu, wystarczy pocisnąć z buta i sam się odpowietrzy tak?
تاجر القواعد
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty
- WieSiu
- Posty: 23291
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
mi w srode tez strzelil znow uklad chlodzenia, tyle ze u mnie trzasnal znow waz gumowy w scorpio. Na szczescie nie wyjechalem tym autem poza wroclaw (a wlasnie jechalem w strone autostrady zeby jechac na slask). Takze nie polecam kupowania uzywanych przewodow gumowych ja plukalem bierzada woda podpinajac sie pod weze. Cisnienie bierzacej wody,dosc ladnie to wyplukalo caly uklad.
polecam koncentrat motorcrafta, albo jest na 5 lat albo bezterminowy (juz nie pamietam dokladnie,ale 5 lat to i tak bardzo duzo)
polecam koncentrat motorcrafta, albo jest na 5 lat albo bezterminowy (juz nie pamietam dokladnie,ale 5 lat to i tak bardzo duzo)
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
- Jamszoł
- Posty: 22180
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Tak - przy odpowietrzaniu układu włącz ogrzewanie - gdy zacznie lecieć ciepłe powietrze - układ masz odpowietrzony .kupiec pisze:wystarczy pocisnąć z buta i sam się odpowietrzy tak?
począwszy od Esa MK5 - nagrzewnica jest otwarta na stałe - nie ma w układzie kranikaDaVe pisze:(nie zapomnij otworzyc nagrzewnicy)
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
- kupiec
- Posty: 12723
- Rejestracja: 08 paź 2007, 00:34
- Lokalizacja: tychy
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 2005
- Generacja: Inny samochód
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
dlatego założyłem dwie opaski i będę poszukiwał nowego węża bo jak napisałem ten jest już lekko nadgniły.WieSiu pisze:nie polecam kupowania uzywanych przewodow gumowych
تاجر القواعد
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty
- WieSiu
- Posty: 23291
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
kupiec, te przewody z biegiem lat robia sie coraz ciensze,bo sa wyplukiwane przez wode i do tego sa coraz bardziej sparciale,dlatego i tak warto dac nowy,chyba ze za pol roku auto sprzedajesz,to zrobic mozesz z niespodzianka dla przyszlego wlasciciela (ja tego nie polecam,bo nie chcialbym byc takim przyszlym wylasicielem). Nagrzewnice da sie przeplukac pod cisnieniem wody bierzacej, po co auto wlaczac, wystarczy rozpiac przewody od nagrzewnicy przy termostacie i podpiac waz z woda
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
- kupiec
- Posty: 12723
- Rejestracja: 08 paź 2007, 00:34
- Lokalizacja: tychy
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 2005
- Generacja: Inny samochód
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
A teraz takie pytanie czysto teoretyczne: jak będę jechał w trasie i ten wąż znowu puści i dojdzie do całkowitego wycieku to jakie będą konsekwencje? Zawsze mam wskazania temperatury w granicach "or" bardziej na "o".
تاجر القواعد
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty