Niskie napięcie na klaksonie
Moderator: Moderatorzy
Niskie napięcie na klaksonie
Witam ponownie.wczoraj zauważyłem że nie działa mi klakson.trąbka na krótko podłączona działa. sprawdziłem wszystkie wsuwki bezpośrednio przy trąbce jak i przy kierownicy ale nadal nie działa.jak zmierzyłem napięcie na wsuwkach przy trąbce to pokazywało 5.4 v.pomóżcie
- Yagr
- Posty: 14625
- Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
- Lokalizacja: Kraków
- Pojemność: 1598
- Rocznik: 2007
- Generacja: MK2
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
lukasz1984-l2, w tych modelach klakson jest z jednym kabelkiem zasilającym a masę bierze z mocowania. Zasilanie jest zdublowane. Mierzyłeś między zasilaniem a masą czy jakoś inaczej? Może problemem być właśnie ta masa. A jeśli masa jest ok to pozostaje tylko jechac od wtyczki po kabelku szukając miejsca gdzie jest uszkodzony.
Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Niskie napięcie na klaksonie
Masę mam z mocowania ale plusowe mam 2 kabelki i na obu jest 5.4 v a powinno być 12. Może puścić nowe kable prosto z aku do kierownicy a potem do trąbki?
- Yagr
- Posty: 14625
- Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
- Lokalizacja: Kraków
- Pojemność: 1598
- Rocznik: 2007
- Generacja: MK2
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Możesz sobie kable zmienić ale lepiej znajdź miejsce gdzie jest naderwany przewód. Zasilanie klaksonu idzie z zespolonego a zabezpieczane jest bezpiecznikiem nr20 (15A). Pod tym bezpiecznikiem są też awaryjne więc wiesz co trzeba jeszcze sprawdzić 

Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Niskie napięcie na klaksonie
Bezpiecznik jako pierwszy sprawdzałem i jest ok.ale skoro przewód byłby przerwany to nie było by napięcia wogóle przy trąbce a tam jest tyle że 5.4v.
- Yagr
- Posty: 14625
- Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
- Lokalizacja: Kraków
- Pojemność: 1598
- Rocznik: 2007
- Generacja: MK2
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
lukasz1984-l2, chodzi mi o sprawdzenie tego napięcia w różnych miejscach - prędzej zlokalizujesz gdzie ci się traci.
ps. nie napisałeś skąd brałeś minus do pomiaru - z obudowy titka czy z innego miejsca? Jeśli z klaksonu to sprawdź czy czasem mocowanie nie jest przegnite i zmierz sobie to napięcie biorąc masę np. z minusa aku.
ps. nie napisałeś skąd brałeś minus do pomiaru - z obudowy titka czy z innego miejsca? Jeśli z klaksonu to sprawdź czy czasem mocowanie nie jest przegnite i zmierz sobie to napięcie biorąc masę np. z minusa aku.
Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Niskie napięcie na klaksonie
Masę brałem prosto z akumulatora i z obudowy i wynik był ten sam
Niskie napięcie na klaksonie
Napięcie gdzieś za skrzynka spada do 5.4v .chyba najlepszym rozwiązaniem będzie podciągniecie nowego kabla plus od aku do stykow kier.a potem do trąbki
- Jamszoł
- Posty: 22192
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Można tak - pamietaj na początku kabla wstawić bezpiecznik poza tym najpierw spróbuj pocciagnąć nowe zasilanie do kiery i sprawdź czy się nie poprawiło przy titawie - jeśli nie to ciągnąc kabel od kiery do titawy - też bym założył na początku drugi bezpiecznik i najlepiej przekaźnik - bo obciążenie styków przy kierze będzie duże - bardzo duże - titawa pobiera dość sporo Watów i styki za niedługi czas się zjarają .
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]