Przełączanie na gaz
Moderator: Moderatorzy
Przełączanie na gaz
Mam elektronikę Autronic 700 z ustawionym przełączaniem na gaz po 3000 obr. Czy jest możliwe obniżenie tego progu do 2000 bez użycia odpowiedniego oprogramowania i interfejsu? Poza tym ostatni mechanior usunął mi krokowca z dolotu gazu zastępując go zwykłym zaworem. Silnik (1,6 16V z 94r.) chodzi dobrze, zbiera sie na obroty, nie gaśnie na wolnych, w cyklu mieszanym pali ok 9l/100km - czy jest sens wstawiania z powrotem krokowca?
- cidzej
- Posty: 11774
- Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
- Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
- Pojemność: 1400
- Rocznik: 1996
- Generacja: MK7
- Nadwozie: Cabrio
to po kiego grzyba ci ten autronik jak masz srube ? trzeba bylo samego staga 2W dac za 30 zł i bys mial zajebista instalke ....
a obrotow nie da sie obnizyc bez kabla, ale taniej cie wyjdzie jak wymienisz tego autronika na przelacznik (np wspomnianego staga) i bedziesz sobie regulowa srubka ...
a jakbys sie tego autronica chcial pozbyc to daj znac ....
a i pamietaj zeby na przeglad to sie udac tam gdzie za przyslowiowa flache czy pare ekstra zlotych ci go podbija bo na normalnej stacji diagnostycznej mozesz przegladu nie przejsc
jezu co za ludzie .... ja bym wjeszcze wtrysk na gaznik przerobil bo tez latwiej srubka pokrecic niz jakies sondy lambda czy inne diably antychrysty wymieniac
a obrotow nie da sie obnizyc bez kabla, ale taniej cie wyjdzie jak wymienisz tego autronika na przelacznik (np wspomnianego staga) i bedziesz sobie regulowa srubka ...
a jakbys sie tego autronica chcial pozbyc to daj znac ....
a i pamietaj zeby na przeglad to sie udac tam gdzie za przyslowiowa flache czy pare ekstra zlotych ci go podbija bo na normalnej stacji diagnostycznej mozesz przegladu nie przejsc
jezu co za ludzie .... ja bym wjeszcze wtrysk na gaznik przerobil bo tez latwiej srubka pokrecic niz jakies sondy lambda czy inne diably antychrysty wymieniac

- Yagr
- Posty: 14625
- Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
- Lokalizacja: Kraków
- Pojemność: 1598
- Rocznik: 2007
- Generacja: MK2
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Autronik, o ile się nie mylę tą wartość ma zmieniana kompem - potrzebujesz fejs i program. Jeśli ci dobrze chodzi ta I generacja (
) to nic nie zmieniaj. Co prawda jest wiele zalet krokowca w instalacji ale wymagaja odpowiedniej wiedzy przy ustawianiu programem. Twój gazownik chyba tej wiedzy nie ma skoro poszedł na łatwiznę. Oczywiście sam możesz sobie powalczyć ale fejs jest do tego konieczny. Warto też zmienic w programie sposób przełączania z beny na gaz: zamiast standardowo ustawianego przełączania przy wzrastających obrotach lepiej ustawic przy spadających.

Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
- Yagr
- Posty: 14625
- Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
- Lokalizacja: Kraków
- Pojemność: 1598
- Rocznik: 2007
- Generacja: MK2
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
5. komfort na przeglądziecidzej pisze:II generacja przy dobrym zestrojeniu daje:
1. mniejsze spalanie
2. wieksza moc
3. jest bardziej ekologiczna
4. pozwala glowicy i zaworom nieco dluzej pozyc

6. wgląd w parametry pracy na żywo.
i jeszcze parę zalet by się znalazło...
Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Dzięki za odpowiedzi. Kolego "cidzej" - ja tego autronika nie wstawiałem - on był już zamontowany w Escorcie jak go kupowałem. A krokowca wywalił mechanior, którego o to nie prosiłem i który mnie nawet o tym nie poinformował. Kolego "Yarg" - krokowca wywalił nie gazownik, tylko "zwykły" mechanior samochodowy który mi miał znaleźć i usunąć przyczynę spadku mocy silnika, szarpania, przerywania pracy zarówno na benzynie jak i na gazie. W końcu okazało się, że był przestawiony rozrząd - widocznie wcześniej mi to zafundował inny majster jak wymieniał pompę wodną. A przełączanie mam ustawione przy opadających obrotach, ale ponieważ staram się nie jeździć ostro, próg 2000 by mi wystarczył.
Mam natomiast problem z interfejsem do autronika bo żaden z gaziarzy w mojej okolicy go nie ma
Mam natomiast problem z interfejsem do autronika bo żaden z gaziarzy w mojej okolicy go nie ma

- cidzej
- Posty: 11774
- Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
- Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
- Pojemność: 1400
- Rocznik: 1996
- Generacja: MK7
- Nadwozie: Cabrio
to ci wspolczuje, ze w okolicy masz tylko pseudogaziarzywuka pisze:Mam natomiast problem z interfejsem do autronika bo żaden z gaziarzy w mojej okolicy go nie ma

moze sam sobie zafunduj kabelek i tyle http://www.allegro.pl/item1073469204_in ... _fvat.html regulacja jest prosta, a samo przestawienie obrotow - banał i moze to wykonac nawet czlowiek ktory nie ma pojecia o regulacji gazu
- Yagr
- Posty: 14625
- Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
- Lokalizacja: Kraków
- Pojemność: 1598
- Rocznik: 2007
- Generacja: MK2
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
cidzej ma rację autronik to zupełna podstawa! A z drugiej strony co mechanika ciągnęło do gazu? wuka, Jeśli sam nie masz predyspozycji do grzebania przy instalacji gazowej to proponuję znaleźć warsztat z prawdziwego zdarzenia gdzie mają niezbędne know-how. Umów się z nimi na regulację, przed regulacją wstaw z powrotem krokowego i jedź do nich żeby ci zrobili porządek z instalacją. Przypuszczam że najprędzej znajdziesz jakiegoś fachurę w Rzeszowie ale nie znam okolic i nic nie polecę.
Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"