BRC Just junior diody
Moderator: Moderatorzy
BRC Just junior diody
Witam.
Pytam tak z ciekawości. Gdy zwiększę obroty silnika to które diody powinny świecić od tej instalacji gazowej? Mam tam czerwoną pomarańczową i zieloną. Przy zwiększonych obrotach migają praktycznie na przemian czerwona i zielona. pomarańczowa nigdy się nie świeci. to Dobry objaw?
Szukałem na internecie o tych diodach jednak nic sensownego nie znalazłem.
pozdrawiam
Pytam tak z ciekawości. Gdy zwiększę obroty silnika to które diody powinny świecić od tej instalacji gazowej? Mam tam czerwoną pomarańczową i zieloną. Przy zwiększonych obrotach migają praktycznie na przemian czerwona i zielona. pomarańczowa nigdy się nie świeci. to Dobry objaw?
Szukałem na internecie o tych diodach jednak nic sensownego nie znalazłem.
pozdrawiam
- Yagr
- Posty: 14625
- Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
- Lokalizacja: Kraków
- Pojemność: 1598
- Rocznik: 2007
- Generacja: MK2
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Daniel13, diody w centralkach LPG nie reaguja na zmiany obrotów, za wyjątkiem zadanego progu przełączania. Jak chcesz wiedzieć która dioda co oznacza to przeczytak sobie instrukcję - ja akurat just juniora nie znam ale zwykle jedna dioda to rezerwa, jadna to praca na lpg a jedna to praca na benzynie. Niektóre instalacje maja jeszcze stan pośredni sygnalizowany np. mruganiem na przemi8an diody benzyny i gazu gdy silnik pracuje na benzynie ale został już przełącznikiem uruchomiony tryb lpg z tym że nie nastapiło przełączenie bo nie zostały przekroczone zaprogramowane obroty. Nie będę ci jednak mieszał, znajdź tą instrukcję...
Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Daniel13
Naj rozsądniej to pojechać do gazownika ,podłączą Cię do kompa i za 50 zł będziesz wiedział czy jest oki , czy coś umarło w instalce , albo wyszukiwarka internetowa
Kliknij mnie
1 TU
2 TU
3 TU
Naj rozsądniej to pojechać do gazownika ,podłączą Cię do kompa i za 50 zł będziesz wiedział czy jest oki , czy coś umarło w instalce , albo wyszukiwarka internetowa
Kliknij mnie
1 TU
2 TU
3 TU
- Yagr
- Posty: 14625
- Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
- Lokalizacja: Kraków
- Pojemność: 1598
- Rocznik: 2007
- Generacja: MK2
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Daniel13, Na sterowniku, o ile się nie mylę są diody wskazujące stan mieszanki bogata-normalna-uboga. Ale powinienes potwierdzić sobie ta informację, tak jak wcześniej pisałem nawet tego sterownika nie miałem w ręce... 

Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Yagr, No właśnie o sterownik mi chodziło
Na regulację i tak miałem w najbliższym czasie jechać. Tak z ciekawości chciałem wiedzieć o co chodzi z tymi diodami.
Mam jeszcze jedno pytanie odnośnie silnika krokowego od gazu. W instrukcji wyczytałem że powinien on być zamontowany pionowo...u mnie jest on pod kątem 45 st. Ma to jakis wpływ na działanie instalacji?
Pozdrawiam.

Mam jeszcze jedno pytanie odnośnie silnika krokowego od gazu. W instrukcji wyczytałem że powinien on być zamontowany pionowo...u mnie jest on pod kątem 45 st. Ma to jakis wpływ na działanie instalacji?
Pozdrawiam.
Nie chcę rozpoczynać nowego tematu więc tutaj zadam pytanie. mam jeszcze taki problem (w sumie to nawet nie problem bo mi to nie przeszkadza), że kontrolki na przełączniku gaz-benzyna mi się cały czas świecą. Chodzi mi dokładnie o kontrolki od poziomu gazu. niezależnie od ilości gazu wskazują nada pełną butlę. Wie ktoś jaka może być tego przyczyna?
pozdrawiam
pozdrawiam
- Yagr
- Posty: 14625
- Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
- Lokalizacja: Kraków
- Pojemność: 1598
- Rocznik: 2007
- Generacja: MK2
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Daniel13, spróbuj wyregulować szkiełko rezerwy na butli. Jak będziesz mieć pusty zbiornik to zatankuj sobie taka ilość przy której chcesz żeby ci się rezerwa zapalała (np.8dm3). Na wielozaworze zbiornika jest wskaźnik wskazówkowy ilości gazu. Przykrywa go szkiełko z wychodzącymi kabelkami. obracaj to szkiełko tak aż diody będą wskazywać poziom gazu bez "przetankowania" ale po bujnięciu budy autka włączy się dioda rezerwy. Wymaga to trochę cierpliwości i wielu prób ale można sobie wyrególować rezerwę żeby się zapalała wtedy gdy chcemy. Jeśli masz centralkę z pełnymi wskazaniami gazu to może to być u ciebie inaczej rozwiązane. Może też byc jakiś problem natury elektrycznej z kablami ale myślę że tylko masz źle ustawione to szkiełko.
Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"