swiatlo w bagazniku

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14527
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

Jamszoł, ten "szwaks" albo kalafonie powoduje właśnie oczyszczenie przewodu miedzianego i lepsze związanie z cyną. Tzw. zimne luty to nic innego tylko efekt złego oczyszczenia miejsca lutowania. Zapewniam cie że uzupełnienie przestrzeni pod zaciskiem konektora lutem polepsza połączenie. Na pewno sam miałeś okazje demontować np. zacisk przewodu miedzianego przy aku i widziałeś te zielone paskudztwo (tlenek miedzi) na kabelkach. Cyna blokuje dostęp powietrza i utlenianie się metalu. Inna sprawa że aby to działało to lut musi być odpowiednio zrobiony a przewód i konektor odpowiednio nagrzany, inaczej nici z imprezy ;) Dodam że jeśli lutujecie kabel nie miedziany a stalowy (np. od sondy lambda) to trzeba zastosować coś innego niż kalafonia, dawniej był do tego kwas lutowniczy a obecnie używa się różnego rodzaju past lutowniczych.
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Albercik

Post autor: Albercik »

nie czaję. Ja to rozwiązałem na tzw kradziejki. tzn wyprułem z jakiegoś szrota ory lampkę (miałem fabrycznie miejsce w plastiku, wystarczyło tylko podocinać) i do tej lampki całego druta oryginalnego wytargałem i podłączyłem do tego samego przewodu, co lampka po lewej przy pomocy tego konektora, co niektórzy kradziejką nazywają. Drugi do +12V taką samą kradziejką i teraz mam jaśniej w bagażniku. tak kombinuję, czy nie wstawić jeszcze dodatkowych lampek w półkę od spodu, bo dalej ciemno w tej bezdennej otchłani, ale to będzie wymagała rzeźby w półce, a na to na razie za zimno...

Ale na wiosnę czemu by nie :)
mlekolowickie

Post autor: mlekolowickie »

pod polka nie, jak bedziesz na gadu to pokaze Ci w ktorym miejscu zamontowac diody :P
Awatar użytkownika
Mateklobez
Posty: 3330
Rejestracja: 16 wrz 2009, 21:32
Lokalizacja: Łobez / Rees
Pojemność: 1597
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Hatchback
Kontakt:

Post autor: Mateklobez »

W temacie oświetlenia bagażnika choć nie do końca chodzi o htb:
Obrazek
Niestety nie mam zdjęcia całego bagażnika, lecz mogę napisać, że moja lampka jest w prawym nadkolu. W planach kopia z lewej mańki :)
Zachodniopomorska Elita
*Escort Turnier Ghia 1,8 TD 1999
>Escort MK7 "RS1600" 1996
>Fiesta ST150 2008
>>C4 Picasso 2.0 BlueHDi150 2015
Albercik

Post autor: Albercik »

mlekolowickie pisze:pod polka nie, jak bedziesz na gadu to pokaze Ci w ktorym miejscu zamontowac diody
ale ja nie chcę diód, bo a. dla mnie wieśniacko wygląda, b. daje bardzo nie przyjemne ostre światło, c. kiepko w takim świetle cokolwiek widać. Normalne żarówki i tyle :) Zastanawiam się tylko, czy nie wyciąć większych dziur w boczkach i nie dać takich lampek, jak są wersji CL w podsufitce. To już by dało wystarczająco dużo światła :)
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14527
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

Albercik, może taką:
Obrazek
Jest na żarówkę, ma przyjemne światło i w dodatku super elegancki radiobudzik! Jak podepniesz pod wzmacniacz to ci nie będzie potrzebne radio z przodu :DDD

A tak poważniej to diody to bardzo dobry pomysł a jeśli chodzi ci o ich kolor to są różne różniste i spokojnie można dobrać, ale najłatwiej i najbardziej "seryjnie" będzie wyglądać z dodaną 2 lampką taką jak fabryczna tylko z drugiej strony.
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Albercik

Post autor: Albercik »

diody mają rożne kolory, ale spektrum światła jest bardzo nieprzyjemne dla ludzkiego oka :P

Radio budzik mi by się przydał, ale do domu :mrgreen: zobaczymy, jak to będzie świeciło po założeniu większych lampek :)
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14527
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

Albercik pisze:ale spektrum światła jest bardzo nieprzyjemne dla ludzkiego oka :P
diody są różne i różniste:
"warm white LED – Dioda LED generująca światło białe ciepłe (według normy PN-EN 12464-1 jest to temperatura barwowa poniżej 3300 K). Diody ciepłe mają najbardziej zbliżoną temperaturę barwową do światła żarówki." źród. Wikipedia
A prostota montażu, trwałość oraz energooszczędność biją zwykłe żarówki a postęp w nich idzie dość szybko... ale oczywiście możesz sobie walnąć żarówki zwykłe, to też dobre i tanie rozwiązanie ;)
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Kudłaty_EZG
Posty: 3397
Rejestracja: 23 sie 2009, 10:31
Lokalizacja: Głowno

Post autor: Kudłaty_EZG »

Albercik, zawsze możesz diodę potraktować papierem ściernym- światło tak nie razi i jest bardziej rozproszone
Post wyraża opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu następującym po tym terminie. Autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów bez podawania przyczyny.
Kiedy znajdziemy się na zakręcie.. redukcja, but i odcięcie :DDD
Albercik

Post autor: Albercik »

Yagr pisze:A prostota montażu, trwałość oraz energooszczędność biją zwykłe żarówki
montaż jest taki sam :P
trwałość - no tu się zgodzę. dłużej poświecą. Ale nie zawsze, miałem kiedyś w pozycyjnych - wymieniałem częściej, niż zwykłe żarówki :mrgreen:
energooszczędność - o rachunek z RWE Stoen się nie martwię :P Auto mam poza licznikiem :mrgreen:
Albercik

Post autor: Albercik »

otóź to :D

'Es gustum nondisputantum est' :mrgreen:
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Yagr pisze:ty jak se coś wbijesz to dynamitem nie odkręcisz ;)
Jest jedno wyjście banieczka beny i zapalniczka klubowa :razz: :mrgreen:
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
mlekolowickie

Post autor: mlekolowickie »

yagr Twoja lampka wygrala! :E
przejscie na diody to jedyna opcja, musze potestowac jak beda swiecily przez te "okienka" w bagazniku, zamiast zarowek je po prostu wrzuce, mysle jeszcze o zamontowaniu pod zamkiem(jest tam taka niezagospodarowana przestrzen) ale najpierw niech mi zrobia ten samochod...
Rob

Post autor: Rob »

Podpinam sie pod temat
Ford Escort kombi wersja GHIA
I teraz pytanie . Czy po otwarciu klapy bagażnika powinno zapalac sie swiatełko w dachu ( to z tyłu ) W hbk tak było tyle że z boku ale w kombi czort wie :)
Jeżeli tak to mam taki problem że lampka się nie zapala po otwarciu klapy . Jak przestawie suwak w lampie to świeci cały czas - nie gasnie po zmknieciu a jak w drugą stronę to nie działa bez względu na położenie klapy . Zarówka jest . Po zdjęciu tapicerki przewody do bolców w klapie są ok ( co prwada nie mierzyłem miernikiem bo nie mam ) ale pogrzewanie szyby działa i wycieraczka też .
Ma ktoś może jakiś pomysł ?
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Po otwarciu klapy bagażnika - światełko się zapala na 100
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
ODPOWIEDZ