Pali bezpiecznik nr 5. pomocy:)

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
kupiec
Posty: 12912
Rejestracja: 08 paź 2007, 00:34
Lokalizacja: tychy
Pojemność: 1600
Rocznik: 2005
Generacja: Inny samochód
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: kupiec »

a to czasem nie jest od rozrusznika??
jeżeli przekręcasz kluczyk i zapalają się kontrolki to pali się bezpiecznik czy ja przekręcasz dalej do zapłonu?
coś się mnie kojarzy że to od rozrusznika jest ten nr5. chyba że takiego w ogóle nie ma to proszę mnie poprawić ale gdzieś o tym czytałem (na jakimś forum) że paliło jakiś bezpiecznik a to wina rozrusznika była.
تاجر القواعد
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty
Awatar użytkownika
leszek
Posty: 2568
Rejestracja: 26 paź 2004, 16:35
Lokalizacja: warszawa
Pojemność: 1500
Rocznik: 2018
Generacja: MK1
Nadwozie: Inne

Post autor: leszek »

Pele pisze:Poczytałem trochę "sam naprawiam escorta"
Chyba nie doczytałeś do końca ;) :P

Za WKŁ----

"W samochodach do modeli 1994 przekręcenie kluczyka w stacyjce powoduje równoległe zasilanie przez, umieszczony w skrzynce bezpieczników w przedziale silnika bezpiecznik nr 5 (20 A), styku 87 przekaźnika wyprzedzenia wtrysku zimnego silnika."

"Korektor wyprzedzenia wtrysku zimnego silnika

Korektor wyprzedzenia wtrysku zimnego silnika jest sterowany przez elektroniczne urządzenie sterujące za pośrednictwem przekaźnika wyprzedzenia wtrysku zimnego silnika. Włączenie zasilania elektrycznego tego elektromagnetycznego korektora powoduje, że dokonuje on przesunięcia kątowego pierścienia krzywkowego pompy wtryskowej i następuje zwiększenie kąta wyprzedzenia wtrysku paliwa. Zasilanie elektryczne zostaje wyłączone i działanie tego korektora zostaje przerwane, gdy silnik nagrzeje się do temperatury normalnej pracy.

Przekaźnik wyprzedzenia wtrysku zimnego silnika

Przekaźnik wyprzedzenia wtrysku zimnego silnika, na podstawie sygnałów uzyskanych z elektronicznego urządzenia sterującego, zależnie od temperatury silnika, włącza lub wyłącza zasilanie elektryczne korektora wyprzedzenia wtrysku zimnego silnika."

Czyli już powinieneś wiedzieć mniej/więcej co robi zwarcie, i co rozłączyć ??
Szukaj przy pompie wtryskowej trzech wtyczek koło siebie.jedna z nich jest od zasilania korektora wtrysku zimnego silnika.
Podczas, gdy obrabiasz mi tyłek nie zapomnij mnie w niego pocałować :-)
Awatar użytkownika
kupiec
Posty: 12912
Rejestracja: 08 paź 2007, 00:34
Lokalizacja: tychy
Pojemność: 1600
Rocznik: 2005
Generacja: Inny samochód
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: kupiec »

no i po ptokach :)
تاجر القواعد
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty
Pele

Post autor: Pele »

namierzyłem 3 wtyczki, już wiem chyba, gdzie znajduje się przyczyna, ale mam jeszcze jedno pytanie: na pompie jest czerwony plastik, pod nim znajduje się sprężyna, do tego plastiku idą 3 kabelki, za co one odpowiadają? gdy próbowałem odkręcić plastik urwały się i okazało się, że były już urwane i sklejone klejem do reszty... chyba czeka mnie ich wymiana, albo przynajmniej skrócenie, wogóle są w takim stanie, że szok. Ale wielkie dzięki za pomoc, jutro zaczynam akcję ratunkową i zobaczę co z tego wyjdzie :mrgreen:
jeszcze raz dzięki.
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Walczyłeś z pomocą żarówki ? jeśli tak , to zastaw sobie ją .
Zapytasz się po co ? - przeczytaj tu - http://siec.no-ip.com/forum/viewtopic.php?t=6502 a dowiesz się dlaczego :mrgreen:
Jeśli nie walczyłeś z pomocą żarówki - to i tak jest wskazane , abyś sobie ją przysposobił :mrgreen:
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
kupiec
Posty: 12912
Rejestracja: 08 paź 2007, 00:34
Lokalizacja: tychy
Pojemność: 1600
Rocznik: 2005
Generacja: Inny samochód
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: kupiec »

Pele chodzi o to?
sam jestem ciekaw od czego to jest :)

[ Dodano: Wto 02 Mar, 2010 ]
kupiec pisze:Pele napisał/a:
bezpiecznik nr 5 (...) dieslach niby nie wykorzystywany

no właśnie miałem to napisać że tak jest w instrukcji. dzisiaj zapomniałem ale jutro sprawdzę jak to u mnie wygląda z tym bezpiecznikiem nr 5. nie powinno być dużej różnicy między twoim a moim samochodem.
WieSiu pisze:kupiec, ale skrzynka z 1994 ma mniej bezpiecznikow i inaczej ulozone bezpieczniki niz MK7, nawet w dieslu
kupiec pisze:ok, tylko że znalazłem na necie rozpiskę skrzynki do 1995 roku. moje rozpiski gdzieś zagineły na kompie.
na dowód podaje zdjęcie.
teraz leszek pisze że nr5 jest w przedziale silnika i to mnie zmyliło :)
Załączniki
bezpieczniki28.jpg
coś.jpg
تاجر القواعد
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty
Pele

Post autor: Pele »

Sorki, że nie odpisywałem, robota...;/

Dokładnie chodzi o to ustrojstwo na pompie, nie w każdym dieslu były czerwone z tego co widziałem na allegro. Własnie upierdzieliły mi się te 3 kabelki prowadzące do tego plastiku i w tym momencie testy zostały przerwane:)

Na jutro umówiłem się z elektrykiem, może naprawi graciołka- ważne, że obszar poszukiwań zawężony do minimum, bo jakbym pojechał i powiedział: "Panie, nie pali :grin: " to by mi pół auta rozebrali, teraz wiadomo, gdzie szukać, a wszystko dzięki Wam :smile: Wielkie dzięki. Jak już uda sie go naprawić to napiszę co było nie tak i co dokładnie się popsuło, bo w obozie pracy znowu natłok roboty i nie bardzo mam czas już dalej szukać, jak wracam to już ciemno i muszę zostawić naprawę, tym, którzy się znają, ale ważne, że usterka w miarę namierzona, ale ciekawy jestem od czego te kabelki:)
ELpYndoL

Post autor: ELpYndoL »

a to czerwone to cos jak czujnik polozenia dzwigni gazu jest nie rozbieralne i kosztuje około 200zł ;)
Awatar użytkownika
kupiec
Posty: 12912
Rejestracja: 08 paź 2007, 00:34
Lokalizacja: tychy
Pojemność: 1600
Rocznik: 2005
Generacja: Inny samochód
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: kupiec »

to ciekawe jak ja ten kabel przylutuje :evil:
تاجر القواعد
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23541
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

kupiec pisze:to ciekawe jak ja ten kabel przylutuje
a co zle Ci jezdzi ? za paredziesiat zl kupisz sobie taki uzywany z innego auta, zapewne pasuje tez od benzyny :D
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Awatar użytkownika
kupiec
Posty: 12912
Rejestracja: 08 paź 2007, 00:34
Lokalizacja: tychy
Pojemność: 1600
Rocznik: 2005
Generacja: Inny samochód
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: kupiec »

WieSiu pisze:a co zle Ci jezdzi
mam wrażenie że jakoś dziwnie reaguje na gaz ale to może tylko przypadek
تاجر القواعد
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty
Awatar użytkownika
Mikosz
Posty: 1689
Rejestracja: 12 lis 2007, 16:57
Lokalizacja: UK

Post autor: Mikosz »

Niedawno ten potencjometr przerabiałem :)
Czerwony jest dużo droższy niż czarny. Mam czarny. Proponuję Ci żebyś ustawił na środek "poziomo". Kluczem Torx. Potencjometr ma duży wpływ na reakcje gazu. Jak ustawisz na lewo lub prawo (nie pamiętam) to auto będzie więcej palić. Kopyto albo mułowatość.
Ja ustawiłem tak na oko niestety a kilka dni później pojechałem do pompiarza na bezpłatne podpięcie do kompa i wyszło że dobrze ustawione :D
Można samemu sprawdzić miernikiem. Rezystancja ma wynosić bodajże 5000 ohm czy jakoś tak. Ładne jest opisane na Fefku a szczególnie na forum mondka. Postaraj spędzic wiecej czasu na czytanie tematów związane z potencjometrem a duuużo się dowiesz :)
Pele

Post autor: Pele »

No i w końcu escort na chodzie. Wymiana zaworów na pompie, tego czerwonego czegoś (potencjometr:P), regeneracja rozrusznika, przy okazji szlif głowicy, uszczelnienie (brak kompresji i dlatego palił jak palił;/)
koszt całkowity 1250zł;/;/

Najdrożej wyszły części, trzeba było kupić używaną pompę żeby wyjąc zawory, bo nowy zawór 450zł:O, części, które trzeba było kupić przy robocie głowicy 270zł itd...

Ciekawe jak długo pojeździ bezawaryjnie...
ODPOWIEDZ