[MKV] wskazówka poziomu paliwa wskazuje max

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23310
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

Yagr,nie jest tak jak mówisz. Te w 100% sprawne wskaźniki same nie opadają ani trochę. Wiem bo trochę już zegarów miałem i raz mi się tylko zdarzyło że któryś zauważalnie opadał.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14527
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

No to mój jakoś dziwnie wskazuje jak postoi.... rano jak go odpalam to i owszem wskazówka nie opada ale tez nie jest w takim położeniu jak w trakcie jazdy. W tej chwili trudno mi powiedzieć czy przed startem wskazuje minimalnie więcej czy minimalnie mniej ale jednak po ruszeniu poziom się nieznacznie zmienia. Nie wiem skąd się to wzięło ale gdy jeździłem transitem to miał tak samo. Ale widać problem jest po mojej stronie dlatego przepraszam jeśli kogoś wprowadziłem w błąd ;)
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
Patrick
Posty: 232
Rejestracja: 17 lut 2010, 15:53
Lokalizacja: Ciosaniec

Post autor: Patrick »

mógł by mi ktoś powiedzieć jak dokładnie to sprawdzić potencjometrem?? i czy wystarczy zwyczajny potencjometr np taki ze starego radia?? no i najważniejsze które kable brać pod uwagę bo przy baku jest chyba 5 jak dobrze pamiętam. a może jest jeszcze jakiś sposób nie wiem np z baterią. Chce w końcu sprawdzić czy wina tkwi w zegarach czy w pływaku a z tym potencjometrem to nie wiem jak więc jeszcze raz proszę o "instrukcję"
margaritta
Posty: 282
Rejestracja: 12 cze 2009, 22:46
Lokalizacja: Pomorze zachodnie
Pojemność: 1800
Rocznik: 1997
Generacja: MK1
Nadwozie: Kombi

Post autor: margaritta »

Yagr pisze:No to mój jakoś dziwnie wskazuje jak postoi.... rano jak go odpalam to i owszem wskazówka nie opada ale tez nie jest w takim położeniu jak w trakcie jazdy. W tej chwili trudno mi powiedzieć czy przed startem wskazuje minimalnie więcej czy minimalnie mniej ale jednak po ruszeniu poziom się nieznacznie zmienia. ;)

też tak mam i chyba po odpałce = lekuśko mniej , a w postoju = lekuśko więcej


to pisałam ja ..... marlena :mrgreen:
Wiem jak szybko mój Anioł Stróż potrafi latać, ale bez Abs-u trudniej złapać go za skrzydła
jozek
Posty: 102
Rejestracja: 09 sie 2007, 09:16
Lokalizacja: kluczbork

Post autor: jozek »

Patrick pisze: no i najważniejsze które kable brać pod uwagę bo przy baku jest chyba 5 jak dobrze pamiętam
Dawno, dawno temu ;) ktoś (chyba jakiś modi) wrzucił na forum książkę serwisową escorta. Niestety teraz nie mogę jej znaleźć. :???:
Być może tam będzie to pokazane. Może nie dokładnie tak jak jest u Ciebie, ale zawsze coś naprowadzi.
Albercik

Post autor: Albercik »

marlena487 pisze:
Yagr pisze:No to mój jakoś dziwnie wskazuje jak postoi.... rano jak go odpalam to i owszem wskazówka nie opada ale tez nie jest w takim położeniu jak w trakcie jazdy. W tej chwili trudno mi powiedzieć czy przed startem wskazuje minimalnie więcej czy minimalnie mniej ale jednak po ruszeniu poziom się nieznacznie zmienia. ;)

też tak mam i chyba po odpałce = lekuśko mniej , a w postoju = lekuśko więcej


to pisałam ja ..... marlena :mrgreen:
Też ostatnio się nad tym zastanawiałem, bo u mnie jest tak, że przykładowo w nocy jak stoi pokazuje mi równo pół baku, po czym jak go odpalę na zimno to wskazówka momentalnie opoada tak o 2-3mm w lewo i tak się trzyma, póki się nie nagrzeje silnik.

Co do pokazywania lekko więcej w czasie postoju, to już rozkminiłem o co kaman. przy hamowaniu paliwo siłą ciągu przelewa się do przodu baku i wskazówka pokazuje więcej. jak się wtedy zgasi silnik, to zostanie na ostatnim zapamiętanym poziomie. tak samo mam po gwałtownym hamowaniu pod światłami - też przez jakiś czas potrafi pokazywać sporo więcej, niż jest w rzeczywistości :)

Opracowałem sobie nawet teorię co do tego zaniżania na zimnym silniku: silnik chodzi na ssaniu i pobiera znacznie więcej paliwa, więc tworzy się coś w rodzaju wiru przy pompie i dlatego zaniża :mrgreen:
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Z tego wynika , że żeby być mile zaskoczonym , przed wyłączeniem silnika - należy ostro popylać do tyłu i zahamować a jak wóz przestanie się toczyć to szybko wyłączyć silnik. Nie dość , że paliwo pujdzie do tyłu to jeszcze zostanie wtłoczone do rury wlewowej :mrgreen:
Będziemy wtedy się czuć tak jak by podczas jazdy samochód zbierał paliwo po asfalcie - po na wskaźniku będzie rosnąc .

U mnie niie ma efektu przestawiania sie wskazówki - przykładowo - mam pół zbiornika (co rzadko się zdaża ) tankuje do pełna i po odpaleniu silnika mija dobre 3-5 minut zanim wskazówka wskoczy na max - tak więc żadne hamowanie , czy przyspieszanie nie działa na wskazówkę a jesli to niezauważalnie
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Albercik

Post autor: Albercik »

hm, to też ciekawe. A masz kontrolkę rezerwy??
Awatar użytkownika
Patrick
Posty: 232
Rejestracja: 17 lut 2010, 15:53
Lokalizacja: Ciosaniec

Post autor: Patrick »

kurcze i nadal nie wiem jak sprawdzić ten licznik ;/ pomóżcie
ODPOWIEDZ