Wyciek oleju przy kole pasowy
Moderator: Moderatorzy
Wyciek oleju przy kole pasowy
Hejka, jak dłubałem przy klaksonie, to zobaczyłem bardzo niepokojącą rzecz. Mianowicie to, że gdziś spod koła pasowego wału korbowego jest wyciek oleju. Taki dość mocny (jak na foto). Nie jestem do końca pewny, czy to z uszczelniacza wału idzie, czy spod uszczelki miski olejowej, ale jakby się okazało, że to z uszczelniacza, to powiedzcie, bo może ktoś już go wymieniał w 1.3 - jak się do niego dobrać. tzn, da radę go wymienić odkręcając tylko koło pasowe, czy muszę głowicę zrzucać? Na bagnecie nie ubywa za dużo, ale wiadomo - lepiej, żeby wogóle nie ciekło, szczególnie, że mam jechać na wielkanoć do Niemiec gdzieś pod granicę z Czechami i chcę zrobić wszystko przed wyjazdem...
- WieSiu
- Posty: 23542
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
Auto i tak jest w tragicznym stanie więc ten wyciek to w sumie prawie w ogóle nie jest istotny,zwłaszcza że bardzo mały. Zapomnij o tym póki nie zacznie mocniej ciec.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Zdejmij pasek osprzetu , odkręć centralną śrubę ( będzie ciężko) i masz simering na wierzchu. Bierzesz duży srubokręt i go wydłubujesz ,nabijasz nowy i już .Tylko obejrzyj koło pasowe , bo pewnie ma wytarty rowek i nowy uszczelniacz pomoże na krotko. Zeby nie ciekło to nabij jakiś 1 mm płycej lub głębiej uszczelniacz ( jeżeli jest taka możliwość ) lub skróć sprężynke ( o jakiś 1 -2 mm) . Simering musisz równo nabić , bo jak będzie pod kątem to go szybko wytrze i będzie z powrotem ciekło.