swiatlo w bagazniku

Moderator: Moderatorzy

mlekolowickie

swiatlo w bagazniku

Post autor: mlekolowickie »

cholera, byl jakis temat gdzie byly wszystkie zarowki montowane w escorcie w poszczegolnych miejscach! Nie wiem gdzie to bylo:(
a temat odnosi sie do tego czy mozna w mk7 zrobic zarowki z obu stron. Fabrycznie jest tylko po lewej a ja bym chcial po obu stronach, zwykle zarowki oczywiscie wymienie na diody, jakis magiczny kolor i mysle nad jeszcze jednym miejscem. Da sie takie cos wyczarowac?
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14625
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

a co za problem? Ciągniesz 2 kabelki od tej lampki którą masz, kupujesz uniwersalne lampki bagażnikowe lub fordowską jeśli masz pod nią fabrycznie przeznaczone miejsce, wkładasz i działa :D
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

A temat był ale nie o żarówkach we Fordzie , tylko w ogóle o żarówkach w samochodzie
i jest to w linkach - http://siec.no-ip.com/forum/viewtopic.php?t=4946
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
mlekolowickie

Post autor: mlekolowickie »

Yagr, czyli lutuje? bo z elektroniki to ja nozka jestem :P
i chce zamiast zarowek wstawic diody, przez te plastikowe jasne obudowy lampek dobrze bedzie to to swiecilo?
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

mlekolowickie, Pamietaj , że diody mają polaryzację - więc nie jest obojętne jak ją podłączysz .
Chyba , że kupisz te nowoczesne bezpolaryzacyjne - ale one są o niebo droższe.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14625
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

mlekolowickie, możesz lutować ale równie dobrze możesz założyc nowe konektorki z zarobionymi dodatkowymi kabelkami na nowe lampki. Oczywiście wtyki konektorowe też dobrze zalutować ale nie zrobisz tego to tez będzie działać. Szczerze napiszę że nie pamiętam czy zasilanie do lampki oświetlenia bagażnika jest podpinane konektorkami ale myślę że tak. A jak porządnego flux'a dasz to na pewno światło będzie lepsze bo zwykła żarówka to taki świeczkowy kolorek zapodaje... :/
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Kudłaty_EZG
Posty: 3397
Rejestracja: 23 sie 2009, 10:31
Lokalizacja: Głowno

Post autor: Kudłaty_EZG »

po drugiej stronie w plastiku w miejscu lampki jest przetłoczenie- wycinasz dziurę wstawiasz lampkę ze szrotu i wygląda jak z fabryki a połączenie el jak koledzy napisali ciągniesz od istniejącej RóWNOLEGLE!!!
a jak kupisz żarówki złożone z kilku diod i nie będzie świecisz wkładasz odwrotnie i jest ok
Post wyraża opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu następującym po tym terminie. Autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów bez podawania przyczyny.
Kiedy znajdziemy się na zakręcie.. redukcja, but i odcięcie :DDD
mlekolowickie

Post autor: mlekolowickie »

a jezeli kupie kostke? ma to sens? rownolegle to chyba jedyna opcja podlaczenia, szeregowo to by bylo ciezko, powiedzcie czy jak powiem lakiernikowi o co mi chodzi to zrozumie co chce? jarek - po drugiej stronie dziure wywalam i wstawiam taki sam plastik jaki mam z lewej ;) tylko, ze auto w przyszlym tygodniu oddaje na lakiernie to powiem zeby oni to machneli :)
Kudłaty_EZG
Posty: 3397
Rejestracja: 23 sie 2009, 10:31
Lokalizacja: Głowno

Post autor: Kudłaty_EZG »

mlekolowickie pisze:jarek - po drugiej stronie dziure wywalam i wstawiam taki sam plastik jaki mam
tak, dokładnie
mlekolowickie pisze:tylko, ze auto w przyszlym tygodniu oddaje na lakiernie to powiem zeby oni to machneli :)
ke?? w końcu to 10-15min zabawy włącznie z ładnym schowaniem kabli
Post wyraża opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu następującym po tym terminie. Autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów bez podawania przyczyny.
Kiedy znajdziemy się na zakręcie.. redukcja, but i odcięcie :DDD
mlekolowickie

Post autor: mlekolowickie »

no tak tylko ja nadal nie ogarniam jak polaczyc te 2 kable, lutowac czy owinac izolacyjna tasma czy kupic kostke i gdzies ja zamocowac?
i ile moge "lampek" tak podlaczyc?
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14625
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

mlekolowickie, no nie przesadzaj, popatrz jak masz lampke rozwiązaną i dobierz najlepsze połączenia. Nie jestem pewien jak to w hbk wygląda ale najprawdopodobniej w lampce sa męskie wtyki konektorowe do których podpina sie zakończone żeńskimi wtykami kabelki. jesli tak jest to dobierasz sobie odpowiedniej długości kabelki, z orginalnych kabelków ucinasz wtyki żeńskie a w ich miejsce wkładasz nowe wtyki żeńskie tylko że zarabiasz razem z końcówkami nowych kabli prowadzących do nowej lampki.
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

mlekolowickie, - pomyśl sam - jak zrobisz kable na okretkę , to też będzie Ci świecić - przez jakies pół roku :mrgreen:
Jak polutujesz - też będzie świecić - przez jakieś 1,5 roku - potem w kablu zacznie śniedzie .
Odpowiedź jest prosta - Yagr ją opisał.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14625
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

dodam jeszcze że wtyk konektorowy jest zagniatany na przewodzie i dobrze to miejsce styku zalać cyną dla większej trwałości połączenia.
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Ja bym nie lutował - cyna ma albo kalafonie albo jakieś tym podobne badziewie ułatwiajace połączenie się cyny z przewodem miedzianym a miedź z tym szwaksem reaguje - po czasie śniedzieje .
Wystarczy samo połączenie mechaniczne i ewentualnie koszulka termokurczliwa - żadnej chemii .
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Kudłaty_EZG
Posty: 3397
Rejestracja: 23 sie 2009, 10:31
Lokalizacja: Głowno

Post autor: Kudłaty_EZG »

A jaki problem kupić cynę bez kalafonii?? Zresztą mi by ona nie przeszkadzała i tak lepiej niż niż tylko zacisnąć :)
Post wyraża opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu następującym po tym terminie. Autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów bez podawania przyczyny.
Kiedy znajdziemy się na zakręcie.. redukcja, but i odcięcie :DDD
ODPOWIEDZ