Pompa olejowa

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
Julo
Posty: 73
Rejestracja: 29 maja 2009, 15:21
Lokalizacja: Warszawa

Pompa olejowa

Post autor: Julo »

Witam Serdecznie
Mam problem z moim silnikiem, a mianowicie po wymianie oleju, nie wiem jak to sie stało silnik bardzo długo nie może osiągnąć właściwego ciśnienia oleju- o mało nie zatarłem silnika. Moje pytanie - czy pompa olejowa jest do regeneracji, czy do wymiany, ponieważ właśnie ją podejrzewam że jest moim problemem.
Ekspert to człowiek, który wie wszystko o niczym
Auto nie powinno wyglądać na szybsze niż jest w rzeczywistości.
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14625
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

Julo, troszkę za mało szczegółów ;) Napisz:
- z jakiego na jaki olej zmieniałeś?
- bardzo długo nie może osiagnąć ciśnienia.... tzn. przez ile 5sek, 50sek?
- skąd wiesz o tym ciśnieniu - kontrolka nie gaśnie?
- czy pompa pracuje cicho czy tez są jakieś dźwięki z jej okolicy i jakie?
- jaki jest poziom oleju
- czy objaw wcześniej wystepował np. od czasu do czasu czy pojawił się po tej wymianie?
itp, itd... co ci się przypomni ;)
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
Julo
Posty: 73
Rejestracja: 29 maja 2009, 15:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Julo »

Olej poprzedni ?
Obecny Olej 10W-40 Formula Plus Motorcraft
Kontrolka długo sie świeci prawie 20/30 sekund około i w tym czasie silnik tzn klawiatura bardzo głośno klepie.
Pompy olejowej nie słyszę, albo nie potrafie rozpoznać jej odgłosów, poziom oleju zawiera się granicach tolerancji. Wcześniej zdarzało się, że troszkę dłużej sobie poklepał ale w końcu gasła i wsio było w normie. W chwili obecnej uwaźam trwa to stanowczo za długo- boję się o silnik.
Ekspert to człowiek, który wie wszystko o niczym
Auto nie powinno wyglądać na szybsze niż jest w rzeczywistości.
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14625
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

Julo, a po tych 20-30sek. wszystko jest ok? Kontrolka gasnie i nie mruga przy wyluzowaniu albo w zakrętach? Kiedy ostatnio regulowałeś sobie zawory, bo może się okazać że to nie problem pompy, choć kontrolka powinna zdecydowanie szybciej gasnąć....
Zwykle gdy pompa pada to słychać z jej okolic jakieś nienaturalne odgłosy (ale to nie reguła) i jak pada to nie daje odpowiedniego ciśnienia w całym czasie pracy a nie tylko przez pierwsze 30sek. Nie wiem jak w tym silniku jest pompa napędzana, czy od rozrzadu czy z paska napędu alternatora, . Jesli to pasek to może być tak że na poczatku się slizga... Poczekaj jednak na chłopaków którzy walczyli z tym motorem ;)
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
Julo
Posty: 73
Rejestracja: 29 maja 2009, 15:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Julo »

Z tego co wiem w tym silniku pompa olejowa napędzana jest z rozrządu - tak mi się zdaje- wcześniej nie było takiej sytuacji, żeby kontrolka się świeciła przy zakrętach lub wogóle podczas pracy silnika.
Jeżeli smarowanie jest pełne to klawiatura pracuje normalnie i mogę powiedzieć, że jest bardzo cicha, ale wystarczy około 1 godzina przestoju i olej tak jakby wyciekł kompletnie z magistrali i cała historia zaczyna się od początku, wygląda jakby pompa nie mogła zassać oleju.
Pasek klinowy moim zdaniem nie bierze tutaj żadnego niepożądanego udziału bądź też nie jest przyczyną niedomagań pompy olejowej.
Tak by to wyglądało w moich rozważaniach-chyba że jestem w błędzie?

PS
Zaczynam mieć już serdecznie dosyć tego samochodu i tej marki

EDIT
właśnie przeczytałem że pompa olejowa ma jakiś zawór przelewowy, moż to ten zawór jest moim problemem i to on nie utrzymuje oleju w magistrali i stąd problem z ponownym tłoczenim oleju w magistralę?
Ekspert to człowiek, który wie wszystko o niczym
Auto nie powinno wyglądać na szybsze niż jest w rzeczywistości.
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Julo pisze:właśnie przeczytałem że pompa olejowa ma jakiś zawór przelewowy, moż to ten zawór jest moim problemem i to on nie utrzymuje oleju w magistrali i stąd problem z ponownym tłoczenim oleju w magistralę?
To się zgadza - jest to kulka ze sprężynką i śrubą , żeby podkręcić sprężynę lub zluzować.
możliwe , że coś podlazło pod kulkę.
Pompa napędzana jest od rozrządu poprzez zębatkę (jak wszystkie pompy olejowe)
Julo pisze:Zaczynam mieć już serdecznie dosyć tego samochodu i tej marki
Nie mów tego głośno - bo się Es obrazi :mrgreen:
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
Julo
Posty: 73
Rejestracja: 29 maja 2009, 15:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Julo »

Pytanie zasadnicze - Panowie
Czy jestem w stanie wymontować pompę olejową bez kanału, tak na ulicy, czy dać sobie spokój i podciągnąć się gdzieś na kanał i zdemontować pompę do naprawy jeśli taka jest możliwa, czy też nie pieprzyć się z naprawą bo jest trudna i wymienić ją na nową bo pomału wychodzę z siebie a jak będzie nas dwóch to roz.......dolę tę puszkę Pandory i .......... sam już niewiem co!!
Ekspert to człowiek, który wie wszystko o niczym
Auto nie powinno wyglądać na szybsze niż jest w rzeczywistości.
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Musisz mieć kanał - musisz zdemontować misę olejową i dopiero dorwiesz się do pompy.
Ale zaczym zaczniesz cokolwiek robić - poszukaj warsztatu gdzie Ci sprawdzą ciśnienie zegarem mechanicznym - czy rzeczywiście ciśnienie jest słabe .
może to też być wina filtra oleju - może ten nowy jest wadliwy , nie ma przez niego pełnego przepływu .
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
Julo
Posty: 73
Rejestracja: 29 maja 2009, 15:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Julo »

Zdaje się , że u mnie pompa olejowa znajduje się na zewnątrz silnika pod kolektorem dolotowym, więc chyba, nie muszę żadnych akrobacji wyczyniać z miską olejową a o wymianie filtra oleju na inny też właśnie pomyślałem, ale czy to możliwe, żeby nowy filtr był już na starcie spier.........y a może gościu który mi robił wymianę oleju coś wpieprzył do filtra?, albo już sam nie wiem co mam o tym myśleć.

Tutaj link do pompy zdaje się takiej jak dla mnie o ile nie jestem w błędzie.
http://ewcar.pl/pl,product,364179,pompa ... 1,544.html
Załączniki
Tak to wyglada w moim przypadku
Tak to wyglada w moim przypadku
Uklad smarowania.JPG (36.33 KiB) Przejrzano 7573 razy
Ekspert to człowiek, który wie wszystko o niczym
Auto nie powinno wyglądać na szybsze niż jest w rzeczywistości.
Falconx

Post autor: Falconx »

Jamszoł pisze:może to też być wina filtra oleju - może ten nowy jest wadliwy , nie ma przez niego pełnego przepływu
W pełni zgadzam sie z kolegą - ostatnio często są przypadki zle wykonanych filtrów oleju i własnie wtedy po uruchomieniu dłuuugo swieci się kontrolka. Uszkodzony jest zawór w filtrze .Szczegolnie podatne sa filtry Filtrona ( nie jestem przeciw polskiej prodkcji , kiedys były to porządne filtry , ale jakość produkcji mocno spadła - np. Mercedes CDI nie będzie chodził na filtrze paliwa filtrona )
Wracając do tematu , to skoro wymieniałeś tylko olej i po tym zaczęły sie cuda dziać to ja bym wymienił filtr oleju ( przecież to jakieś grosze ) i wtedy zobaczył co sie dzieje .
Albo druga sytuacja - jeżeli wymieniałeś pierwszy raz olej po kupnie , to może poprzedni właściciel zalał go jakimiś motodoktorami bo panewki stukały i teraz po wymianie oleju wszystko wypłukało i zaczynają się problemy.
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23542
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

Julo,co tak narzekarz na to auto ? Chyba nie widziałeś innych modeli aut bo na prawdę niesłusznie je obwiniasz pisząc że masz go już dość. A potem tak ludzie gadają że escorty są do d.... Zadbane i dobrze serwisowane escorty nie sprawiają większych problemów. Poza tym ciesz się i zarazem płacz że masz 1.3. Tanie części ale beznadziejny silnik,za to prosty jak cep. Jak mechanik z takiego silnika nie ogarnia to musi być strasznie kiepski.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Awatar użytkownika
Julo
Posty: 73
Rejestracja: 29 maja 2009, 15:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Julo »

Dzisiaj około godziny 15-tej, po walce ( niełatwej )z odkręceniem filtra oleju-około 1-godz bo facet mi go tak mocno przykręcił-wreszcie go wymieniłem na inny i problem z długo świecącą się kontrolką oleju skrócił się do około 5-10 sekund, ale i tak uważam za długo to trwa.
Całkowicie wku......ony tą sytuacją zamówiłem nową pompę olejową, nie będę jej teraz regenerował bo niemam czasu ani chęci się z nią bawić, zostawię ją sobie na póniej. Jutro rano będę wiedział jak długo będzie się świecić kontrolka oleju, ale ciągle jeszcze oczekuję na jakieś podpowiedzi w tym temacie od kolegów bardziej biegłych w tym silniku niż ja.
Dziękuję za już i czekam na więcej.
Pozdrawiam :mrgreen:


Wiesiu , ja w twoim wieku miałem bardzo dużo cierpliwości do samochodów, ale z wiekiem zaczyna mi jej brakować..... na potęgę.
Ekspert to człowiek, który wie wszystko o niczym
Auto nie powinno wyglądać na szybsze niż jest w rzeczywistości.
Awatar użytkownika
kupiec
Posty: 12913
Rejestracja: 08 paź 2007, 00:34
Lokalizacja: tychy
Pojemność: 1600
Rocznik: 2005
Generacja: Inny samochód
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: kupiec »

Falconx pisze:Albo druga sytuacja - jeżeli wymieniałeś pierwszy raz olej po kupnie , to może poprzedni właściciel zalał go jakimiś motodoktorami bo panewki stukały i teraz po wymianie oleju wszystko wypłukało i zaczynają się problemy.
ja to miałem :/
wymiana filra oleju pomogła.
تاجر القواعد
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty
Awatar użytkownika
Julo
Posty: 73
Rejestracja: 29 maja 2009, 15:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Julo »

Wymiana filtra niewiele pomogła, jestem wkurzony, ponieważ dzisiaj się dowiedziałem, że to wcale nie musi być wina pompy a prawdopodobnie odpowiadają za to szklanki, jeśli takie są w moim silniku, że są w nich jakieś zaworki które nie utrzymują oleju.
Jeżeli to jest właśnie to co boli mój silnik, to proszę o jakieś wskazówki, co dalej mam robić, czy to jest droga impreza z tymi szklankami.
Niezależnie od podpowiedzi szanownych kolegów forumowiczów będę szukał czegoś więcej w sieci poza naszym forum.
Dzięki.Pozdro :mrgreen:
Ekspert to człowiek, który wie wszystko o niczym
Auto nie powinno wyglądać na szybsze niż jest w rzeczywistości.
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Jeśli zawory masz ustawiane hydraulicznie to masz te szklanki z zaworkami.
Jeśli zawory masz ustawiane mechanicznie - czyli klucz w rękę i szczelinomierz + odkręcenie pokrywy zaworowej , to masz szklanki bez zaworków .

Jesli przy sterowaniu zaworami hydraulicznie - zaworki na szklankach sa be - to przy odpaleniu silnika na początku zawory klekoczą - ale to nie jest przyczynna braku ciśnienia .
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
ODPOWIEDZ