ile zwojów?
Moderator: Moderatorzy
ile zwojów?
Czy wie ktoś może ile zwojów powinny mieć sprężyny przedniego zawieszenia (1,6 EFI, 3 drzwiowy z października 1990 r.)? Coś dziwnego dzieje się z moimi przednimi oponami (195X50 R15) - przez ok rok bieżnik zużył się na nich prawie zupełnie od wewnętrznej strony i na środku. Bieżnik zewnętrzny na tych oponach jest prawie idealny. Patrząc z przodu na samochód widać że koła są lekko pochylone (dół jest trochę szerzej niż góra). Pomyślałęm, że ktoś wcześniej przyciął sprężyny, teraz zwojów jest 8. Nie wiem czy tyle powinno być, czy może pochylenie kół ma inną przyczynę.
- WieSiu
- Posty: 23601
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
czy to jest ten model budy z lat 80-tych?
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
To nie zbieżność - była ustawiana. Gdyby to była wina zbieżności, to opony byłyby pościnane po skosie, czyli od wewnątrz najbardziej a im bliżej zewnętrznej strony tym ścięcie byłoby mniejsze lub odwrotnie. A u mnie - najbardziej zjechane są wewnętrzna strona bieżnika i środek. Według mnie może mieć to związek z pochyleniem kół.Mariusz pisze:nie wiem czy skracane sprezyny maja cos do tego ale krzywo zjechane opony to przyczyna zbieznosci.
moze ktos cos robil wczesniej przy wachaczach i nie ustawil zbieznosci
a co do krzywego kola hmmmm musialbys miec fest zbieznosc skopana
- WieSiu
- Posty: 23601
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
to moze Twoj samochod uczestniczyl w jakims dziwnym zdarzeniu drogowym, ewentualnie moze masz nie taki wahacz jak trzeba,albo tylko sworzen? Dlugosc speżyn nie powinna miec wplywu az takiego na pochylenie kół
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Sam już nie wiem co to może być... Myślę, ż samochód nie miał żadnego wypadku - wjechałem na kanał i wszystko do spodu wygląda ok. Z zewnątrz i w komorze silnika również nie widać żadnych oznak "bicia". Co do zdartych opon to myślę, że to przez pochylenie kół, tylko nie wiem czemu są one pochylone. Wachacze też wydają się być w porządku. Jeszcze jedna rzecz na oponach jest oznaczenie M+S. Czy to ma znaczyć że to są opony zimowe? Sądząc po kształcie bieżnika i to jak się zimą na nich jeździło to raczej nie, ale M+S to z angielskiego "błoto i śnieg".
- robertford
- Posty: 1894
- Rejestracja: 31 mar 2004, 16:52
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
Nie wiem czemu ale ja również mam podobną sytuację, że jedna opona z prawej przedniej strony zużywa się szybciej. Opony te mam od nowości czyli już 5 sezon. Nie przejmuję się tym bo jak by mi zjadło nówkę oponę przez rok to co innego, ale już 5 latek i na przyszły sezon wymiana. Swoją drogą to sprawdził bym dokładnie zbierzność która może być przyczynę Twojego zużywania się opony.


kolorek morski perełka
------------------------------------------
Jest FORD FOCUS 1.6 - 2002 - LIFT
Mam ten sam model auta, koła też lekko jakby rozjechane i też lekko ździera opony od wewnątrz. Widać ten typ tak ma. Rozbierałem już kolumny, sprężyny twarde jak cholera, że ledwo dawałem radę je ścisnąć, mają faktycznie po ok 8,5 zwoja, zbieżność mam dobrą bo ustawiałem po wymianie tulei wahaczy... To sprawa nie zbieżności a pochylenia kół... A żartem: zauważ, że buty (szczególnie obcasy) też częściej zyżywają się od wewnątrz, ponieważ ziemia jest okrągła... stań dwoma nogami na piłce i zauważ co się dzieje z butami, gdzie jest główny nacisk... od wewnątrz
I z oponami też tak jest 


na wiosne planuje wymiane sprezyn, mam escorta ze stara buda (lata 86-90) - mozecie mi pomoc jakie sprezyny dobrac? chodzi mi wlasnie o liczbe zwojow oraz/albo dlugosc do tego typu? wiem ze byla mowa o sprezynach do tavrii ale do starego typu tez beda pasowac? co do przodu to znalazlem na allegro takie cos: http://moto.allegro.pl/item164033095_sp ... nowe_.html smialo mozna je brac?