rs2000 alternator - jaki jest w stanie naładować akumulator

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
majbiker
Posty: 518
Rejestracja: 16 maja 2005, 21:36
Lokalizacja: zachodniopomorskie
Kontakt:

rs2000 alternator - jaki jest w stanie naładować akumulator

Post autor: majbiker »

Jak w temacie .
Seryjny alternator , jaki można mu zapodać maksymalny akumulator ?
Czy wszystkie RS-y w MKVII miały alternator o tych samych wartościach ?
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Obojętne czy to RS czy 1,6 lub 1,8 czy XR .
Alternator był wstawiany odpowiednio do wyposażenia .
Jeśli była wstawiana orginalnie podgrzewana przednia szyba , to altek był mocniejszy , żeby pokryć potężne obciążenie - ponad 40A + ewentualnie klima 25A i wentylator 50A
Pomijam całą resztę - tylko to pobiera w zaokrągleniu 100Amperów - więc altek musi odrobić jak najszybciej straty .
Trzeba też patrzec oczywiście na aku - do tego wszystkiego aku 60Ah w zupełności starcza i jest to raczej górna granica pojemnościowa aku jakie można władować do Esa.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Blazey

Post autor: Blazey »

Tylko na prawdę rzadko to pracuje równocześnie. Więc to bilans maksymalny.
Awatar użytkownika
Ven
Posty: 559
Rejestracja: 07 kwie 2007, 01:01
Lokalizacja: Otwock

Post autor: Ven »

Blazey pisze:Tylko na prawdę rzadko to pracuje równocześnie. Więc to bilans maksymalny.
U siebie po odpaleniu auta rano po nocy, jak załączam ogrzewanie przedniej i tylnej szyby plus nawiewy to auto poprostu gaśnie. A robie tak praktycznie codziennie. Wiec najpierw grzeje przód a potem tył. Obu naraz nie da rady :razz: Altek/aku na 100% sprawny. Obciazenie jest masakryczne.

Altki w RSach to 70-siątki.
Ostatnio zmieniony 31 sty 2010, 01:44 przez Ven, łącznie zmieniany 2 razy.
Jest: Civic Sedan 6Gen VTi
Były: MKV RS2000, MKVI CLX 1.6 16v, MKIV Ghia 1.4 '89, MKIV XR3i '90 1.6 KE-Jetronic
Awatar użytkownika
majbiker
Posty: 518
Rejestracja: 16 maja 2005, 21:36
Lokalizacja: zachodniopomorskie
Kontakt:

Post autor: majbiker »

Jamszoł pisze:Obojętne czy to RS czy 1,6 lub 1,8 czy XR .
Alternator był wstawiany odpowiednio do wyposażenia .
Jeśli była wstawiana orginalnie podgrzewana przednia szyba , to altek był mocniejszy , żeby pokryć potężne obciążenie - ponad 40A + ewentualnie klima 25A i wentylator 50A
.
Czyli mam
- orginalnie podgrzewana przednia szyba
- klima mam

A jak wykumać , jakie możliwości ma mój alternator ?
Blazey pisze:Tylko na prawdę rzadko to pracuje równocześnie. Więc to bilans maksymalny.
Z (klimą śmigam zawsze )+ szyba = zero zaparowania w aucie !!
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23542
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

Ven,to chyba masz coś z akumulatorem skoro twierdzisz że alternator na 100% dobry. U mnie nawet w cabrio przy bardzo słabym akumulatorze jak od razu włącze wszystko to nic nie gaśnie.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Awatar użytkownika
Ven
Posty: 559
Rejestracja: 07 kwie 2007, 01:01
Lokalizacja: Otwock

Post autor: Ven »

WieSiu pisze:Ven,to chyba masz coś z akumulatorem skoro twierdzisz że alternator na 100% dobry. U mnie nawet w cabrio przy bardzo słabym akumulatorze jak od razu włącze wszystko to nic nie gaśnie.
Aku jest okej (Bosch Silver ma rok z kawałkiem). Mysle ze to albo masy albo polaczenia sa winne, bo pod duzym obciazeniem elektrycznym rozne smieszne rzeczy zaczynaja sie dziac jak jest zimno. Np losowo zapala sie lampka poziomu plynu spryskow, a ostatnio nawet lampka rezerwy paliwa i abs-u :grin: . Jak z mojego akumulatora odpalalem ojca DeŁu Musso 2.9TDi (130A aku padniety) , dajac 4000tys obrotow jak on krecil silnikiem, to kontrolki u mnie na desce zachowywaly sie jak swiatla na choince z wskazowka obrotomierza :razz:. Wariuje troche tez wskaznik predkosciomierza w normalnej jezdzie (dosc mocno sie waha).

Nie moge sie doczekac wiosny by to wszystko rozpiac, przeczyscic i po spinac. Mysle tez nad przelutowaniem skrzynki bezpiecznikow i paroma innymi duperelami. Moze pomoze.
Jest: Civic Sedan 6Gen VTi
Były: MKV RS2000, MKVI CLX 1.6 16v, MKIV Ghia 1.4 '89, MKIV XR3i '90 1.6 KE-Jetronic
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

pomogą dodatnie temperatury - wszystko wróci do normy i trudno Ci bedzie co kolwiek znaleść.
Z drugiej strony odradzam robote teraz , bo plastiki sa zimne i popękają :???:
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
nonam
Posty: 4642
Rejestracja: 06 wrz 2007, 23:24
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: nonam »

Ven pisze:jak załączam ogrzewanie przedniej i tylnej szyby plus nawiewy to auto poprostu gaśnie
Dziwna rzecz, mi nigdy w ten sposób nie zgasł :P
Ven pisze:Aku jest okej (Bosch Silver ma rok z kawałkiem)
Fakt, aku kupiłem przed zimą w tamtym roku, ale to nie reguła, w omedze aku (Centra Plus) właściciel włożył też trochę ponad rok temu, niestety tej zimy się poddał, nie wiem dlaczego i nie dochodziłem tego, kupiłem Boscha Silver S5 i nie ma problemu z odpaleniem nawet przy -25, auto kręci jak szalone :)
Bo z mocą jest tak, że zawsze jej za mało.

Kierowca bombowca.
Awatar użytkownika
Ven
Posty: 559
Rejestracja: 07 kwie 2007, 01:01
Lokalizacja: Otwock

Post autor: Ven »

Ven pisze:Aku jest okej (Bosch Silver ma rok z kawałkiem)
nonam pisze:...kupiłem Boscha Silver S5 i nie ma problemu z odpaleniem nawet przy -25, auto kręci jak szalone :)
No właśnie w tym rzecz - u mnie tak samo. Jak jest hiper mróz -20 odpala bez żadnego problemu po max 3s. Pod pełnym obciążeniem napięcie na 100% nie spada poniżej 13V a mimo to zdarza mu się zgasnąć..(oczywiscie mowa o postoju na jałowym zaraz po odpaleniu)
Jest: Civic Sedan 6Gen VTi
Były: MKV RS2000, MKVI CLX 1.6 16v, MKIV Ghia 1.4 '89, MKIV XR3i '90 1.6 KE-Jetronic
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Ja bym raczej tu winił zimno panujące w kabinie - wariujące kontrolki itd.
Wszystko jest sztywne jak.. nie powiem co :mrgreen:
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
ODPOWIEDZ