Zmiana wiązek - update CL do GHIA

Moderator: Moderatorzy

Albercik

Post autor: Albercik »

A ja nie mówię, że piszę bezbłędnie, ale mi Safari podkreśla wszystkie słowa :P A to dlatego, że mam OS X'a 10.4, który występował tylko po angielsku (i w innych językach też, ale bez PL), a 10.5 mi nie pójdzie na moim archaicznym kompie (PowerPC 733MHz, 768MB RAM) :P

Jurku nie zamykaj się w sobie, tylko większy monitor kup :P Myślę, że taki 40" powinien wystarczyć :mrgreen: :-P

A tak wracając do tematu: czy wszystkie el. sterowane lusterka były w standardzie ogrzewane??
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14625
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

Albercik pisze:el. sterowane lusterka były w standardzie ogrzewane??
tak
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Albercik

Post autor: Albercik »

dzięki Yagr :)

Teraz do kompletu (tak, żeby zabrać się za montaż tego wszystkiego do auta) brakuje tylko:
- lusterek z zaślepkami i joystickiem
- orygnialnych siłowników C.Z. (2x master, 2x slave na tył)
- wiązek tylnich drzwi
- ramki z mieszkiem na lewarek od biegów z dziurą na sterowanie szyb
- przekaźników f-cji komfort dla szyby kierowcy (góra+dół), oraz pasażera (dół, ale jak się trafi 2x góra+dół to też nic złego się nie stanie :mrgreen: )

Mam:
- wiązki drzwi przód full
- wiązkę główną wnętrza
- siłowniki szyb przód.

Poza robieniem drzwi do całości brakuje jeszcze:
- zdesia z dziurami na halogeny
- halogenów
- wiązek od halog.
- wiązek od el. podgrz. szyby przód
- skrzynki od GHIA
- wtyczki od przycisku otwierania klapy
- siłownika do tylnej klapy - nie wiecie, którędy idą kable do klapy? tzn którym słupkiem?
- Wtyczek od zegarów po 99r.
- elektrycznych+podgrzewanych foteli (na prawy fotel trzeba będzie zapolować z angola jakiegoś to będzie na bajerce :mrgreen: )
- ogólnie połowy auta ;)

ale jestem dobrej myśli - po zimie chyba całe podwozie pójdzie do wymiany, bo progi zostawiłem na jakiejś zaspie, podłużnice są pogięte, a podłoga jest pofalowana, jak góry świętokrzyskie... Jak to zrobię, to jeszcze do wymiany jest zderzak z tyłu, bo rozwaliłem go reszty na betonowej doniczce, która zaczaiła się w zaspie :twisted:

Ogólnie roboty w c**j, ale za to ile radości :mrgreen:

[ Dodano: Pią 15 Sty, 2010 ]
aaa, a lusterka zanim założę, to polakieruję w kolor nadwozia. Zastanawiam się jakby wyglądały, jakby je trysnąć lakierem po całości (czyli razem z uchwytem montażowym, a nie tylko same klosze). ma ktoś fotkę może?
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23542
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

Albercik, kup sobie lepiej inna sztuke.... wyjdzie pawdopodobnie taniej, a przy okazji oszczedzisz spalenie auta
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Albercik

Post autor: Albercik »

Eee tam, nie byłoby tyle zabawy :twisted: Już nie takie rzeczy robiłem z autem, więc nic mu raczej nie będzie :) A satysfakcja ze zrobienia 'tymy rencamy' jest bezcenna :) :mrgreen:
Awatar użytkownika
KuRowSKi
Posty: 582
Rejestracja: 13 lut 2007, 08:16
Lokalizacja: Świętochłowice
Kontakt:

Post autor: KuRowSKi »

Broń boże nie maluj uchwytów montażowych z lusterek, bo wygląda to jak wiocha lub lakiernikowi się nie chciało. W MK7 fajnie się rozbiera lusterka, bo w MK5/6 jest to nie możliwe i trzeba precyzyjnie okleić.
www.VolvoTech.pl ---Elektromechanik---
Albercik

Post autor: Albercik »

KuRowSKi pisze:W MK7 fajnie się rozbiera lusterka,
moje obecne to się fajnie rozbiera. wystarczy 'pyknąć' palcem i odpadają od tych elementów montażowych :mrgreen: Ale dzięki za radę. Jednak pójdę trochę dalej i je polakieruję, ale czarnym matem. oczywiście po oszlifowaniu najpierw. Bo te, co teraz mam mają takie brzydkie ślady po odlewie z formy, więc to trzeba zeszlifować i całość na czrno machnąć. W marei tak robiłem (tam była wada fabryczna, bo lakier złaził, jak się aluminium utleniało) i powiem szczerze, że wyglądało to zajebiaszczo :mrgreen:

[ Dodano: Sob 30 Sty, 2010 ]
Wreszcie się coś ruszyło w temacie :) Zirytował mnie dość mocno mój centralny zamek, bo zaczął się zamykać otwierać i tak w kółko nie reagując na nic, więc stwierdziłem, że pora się z nim rozprawić. Na pierwszy ogień poszły drzwi prawe. Stwierdziłem, że skoro jestem już przy rozebranych drzwiach, to czemu by nie pobawić się z kabelkami. Więc wpakowałem od razu wiązkę do drzwi. No i pojawiił się problem, bo mi głośnik przestał grać, bo przecież złącze głośnika jest w tej wiązce, co w kabinie idzie... No to dwa klucze '10' (oczko i płaski) i dawaj wykręcać fotel. Jak już się fotela pozbyłem, to przeciągnąłem wiązkę od tunelu pod fotelem do progu i dalej do drzwi. Oczywiście cała zabawa nie miała by najmniejszego sensu, gdyby nie pojawiły się komplikacje. Otóż z mojego doświadczenia wynika, że nie da się wsadzić tego złącza, co się przykręca do niego wiązkę drzwi w słupek bez wyciągnięcia komputera. Tak więc wytargałem kompa, wsadziłem wiąchę, podpiąłem głośnik - gra. To już pół sukcesu. Poskładałem wszystko jak było i o dziwo auto pali bez problemu i jeździ :mrgreen:

Fotel już wsadzony na swoje miejsce, tunel trochę pokiereszowany, bo nie wiem jak on jest przymocowany, ale wymontowanie go to sztuka przekraczająca moje zdolności techniczne :mrgreen: Boczek narazie leży w bagażniku, bo nie ma sensu go zakładać, póki nie skołuję wertarki akumulatorowej, bo moja oddała ducha, a muszę rozwiercić nity od podnośnika manualnego. Poza tym zamówiłem na allegro siłowniki do centralnego zamka, więc też chwilę potrwa, zanim nie przyjdą.

Ogólnie prawa połowa auta jest gotowa (jeśli chodzi o ciągnięcie drutów :mrgreen: ) i przyciski od el. szyb też już są. Jeszcze muszę skołować wtyczkę z kablami (żeby dorobić nawet) do przycisku otwierania klapy, ale to już kwestia poboczna.

Straty poniesione przy operacji:
- klucz pałski '10' - skubany pogiął się przy próbie odkręcenia fotela (tania chińszczyzna)
- śrubokręt krzyżakowy - został złożony przeze mnie w ofierze pracy, bo musiałem go wygiąć o 90*, żeby odkręcić boczek
- palec wskazujący prawej ręki - jak zaginałem śrubokręt, to wbiłem go sobie przez przypadek i trochę rozerwałem to i tamto. Działać - działa, więc raczej nie uszkodziłem mięśnia, ani ścięgna więc jest ok :)

Ogólnie zastanawia mnie tylko fakt jak lampka ma się włączać po otwarciu drzwi, skoro jest to instalacja zamknięta i nie ma żadnego wyjścia 'na zewnątrz' wiązki... Bo tak jest chyba w oryginale. Czy się mylę?

Jutro dalsza część walki (będzie gorzej, bo więcej wtyczek, do przeciągnięcia pod wykładziną, ale za to problem kompa odpada :D ). Jak zrobię, to wrzucę foty :)

[ Dodano: Sob 30 Sty, 2010 ]
BTW - pisałem:
Albercik pisze:Teraz do kompletu (tak, żeby zabrać się za montaż tego wszystkiego do auta) brakuje tylko:
...
- ramki z mieszkiem na lewarek od biegów z dziurą na sterowanie szyb
Więc poradziłem sobie ostrzem od wyżynarki i nożem składanym :mrgreen: wygląda prawie jak fabryka. Jak Się uporam z innymi pierdułami, to pomyślę i nowej ramce :)

[ Dodano: Pon 01 Lut, 2010 ]
No dobra. Kabelki położone. Centralny zamek wyje**ny do spółki z alarmem :mrgreen: wreszcie mi się drzwi same nie zamykają, kierunkowskazy działają i ogólnie jest wypas :D

Wiązki w drzwiach też już zmienione. musiałem od razu za jednym zamachem, bo głośniki nie grały, a bez tego to auto nie jeździ :P Wiązka już podpięta w skrzynce. Mam problem taki, że cały czas nie zidentyfikowałem tego kabla z uciętą wtyczką.

HELP PLEASE!!!!
Kabel, o którym mowa ma dwa przewody: czarny, połączony z masą we wtyczce do CEB, oraz fioletowo-żółty, który też odzie do wtyczki CEB. Zasilanie jest na tym samym pinie, co el. szyby. Zaraz jeszcze będę studiował schematy, ale mam strasznie nieczytelne, więc ciężko będzie coś z nich wyczytać... Narazie zaizolowałem te kable i tyle, ale to chyba nie tędy droga...

Poza tym wszystko gra. podłączyłem siłownik szyby i działa elegancko. Na razie tylko prawy sprawdziłem, ale myślę, że lewy też będzie ok, ajk tylko przekażnik, który dostałem od forumowego kolegi dostałem - będzie dobry.

Ale błagam - pomóżcie z tym uciętym kablem, bo mi to wierci dziurę w brzuchu...

[ Dodano: Pon 01 Lut, 2010 ]
Już nieważne. Rozkminiłem :mrgreen:

To jest przewód zasilający do szyberdachu. Jak zaczałem tłumaczyć z DE na PL, to sobie przypomniałem, że 'dawca' miał el. szyberdach. A w opisie wtyczki było napisane 'Schiebedach', czy jakoś tak. Dzięki tamu wiem od czego to jest. Najlepsze jest to, że ten sam pin, gdzie ten kabel wchodzi do skrzynki służy również do zasilania siłownika tylnej klapy w wersjach z otwieraniem na przycisk. Dzięki temu mam już wyprowadzone zasilanie na pstryczek. Teraz wystarczy kupić wtyczkę do przycisku i siłownik od Foki (bo podoba mi się, że jest cichy :) ) i będzie kolejna sprawa z głowy.

Ale najpierw wymienię podnośniki szyb, bo nie mam akurat pod ręką nitownicy i będę musiał od kumpla pożyczyć. Ale to w tym tygodniu już raczej zrobię :)

[ Dodano: Wto 23 Lut, 2010 ]
Na pierwwszej stronie tego tematu Blazey pisze:Albercik, to teraz co? Wyprujesz wiązkę główną z pojazdu?
Jak widać - tak :mrgreen: Auto o dziwo się nie spaliło, a elektryczne szyby - bezcenne :mrgreen:

Teraz za to pojawiła się inna kwestia, a mianowicie - robiąc porządki w bagażniku znalazłem nówkę-sztukę nieużywany moduł domykania szyb FAI-4WM. Wg tego, co piszą w necie o nim, to można go spokojnie podpiąć tylko pod 2 szyby i będzie działać :) Jego niewątpliwą zaletą jest to, że ma sterowanie zarówno plusem, jak i minusem, więc czyni to go jednym z najbardziej uniwersalnych urządzeń na rynku.

Pytanie tylko jest takie: czy da się go podpiąć pod fabryczny centralny zamek bez centralki (ten w wersji 2x master, 2x slave)? Tak kombinowałem nie można go podpiąć np pod sygnał 'zamknij' z siłowników master. Ale nie chcę eksperymentować, więc jakby mogli się wypowiedzieć bardziej znający się temacie.

Z góry dziękuję :)
ODPOWIEDZ