KuRowSKi pisze:W MK7 fajnie się rozbiera lusterka,
moje obecne to się fajnie rozbiera. wystarczy 'pyknąć' palcem i odpadają od tych elementów montażowych

Ale dzięki za radę. Jednak pójdę trochę dalej i je polakieruję, ale czarnym matem. oczywiście po oszlifowaniu najpierw. Bo te, co teraz mam mają takie brzydkie ślady po odlewie z formy, więc to trzeba zeszlifować i całość na czrno machnąć. W marei tak robiłem (tam była wada fabryczna, bo lakier złaził, jak się aluminium utleniało) i powiem szczerze, że wyglądało to zajebiaszczo
[ Dodano: Sob 30 Sty, 2010 ]
Wreszcie się coś ruszyło w temacie

Zirytował mnie dość mocno mój centralny zamek, bo zaczął się zamykać otwierać i tak w kółko nie reagując na nic, więc stwierdziłem, że pora się z nim rozprawić. Na pierwszy ogień poszły drzwi prawe. Stwierdziłem, że skoro jestem już przy rozebranych drzwiach, to czemu by nie pobawić się z kabelkami. Więc wpakowałem od razu wiązkę do drzwi. No i pojawiił się problem, bo mi głośnik przestał grać, bo przecież złącze głośnika jest w tej wiązce, co w kabinie idzie... No to dwa klucze '10' (oczko i płaski) i dawaj wykręcać fotel. Jak już się fotela pozbyłem, to przeciągnąłem wiązkę od tunelu pod fotelem do progu i dalej do drzwi. Oczywiście cała zabawa nie miała by najmniejszego sensu, gdyby nie pojawiły się komplikacje. Otóż z mojego doświadczenia wynika, że nie da się wsadzić tego złącza, co się przykręca do niego wiązkę drzwi w słupek bez wyciągnięcia komputera. Tak więc wytargałem kompa, wsadziłem wiąchę, podpiąłem głośnik - gra. To już pół sukcesu. Poskładałem wszystko jak było i o dziwo auto pali bez problemu i jeździ
Fotel już wsadzony na swoje miejsce, tunel trochę pokiereszowany, bo nie wiem jak on jest przymocowany, ale wymontowanie go to sztuka przekraczająca moje zdolności techniczne

Boczek narazie leży w bagażniku, bo nie ma sensu go zakładać, póki nie skołuję wertarki akumulatorowej, bo moja oddała ducha, a muszę rozwiercić nity od podnośnika manualnego. Poza tym zamówiłem na allegro siłowniki do centralnego zamka, więc też chwilę potrwa, zanim nie przyjdą.
Ogólnie prawa połowa auta jest gotowa (jeśli chodzi o ciągnięcie drutów

) i przyciski od el. szyb też już są. Jeszcze muszę skołować wtyczkę z kablami (żeby dorobić nawet) do przycisku otwierania klapy, ale to już kwestia poboczna.
Straty poniesione przy operacji:
- klucz pałski '10' - skubany pogiął się przy próbie odkręcenia fotela (tania chińszczyzna)
- śrubokręt krzyżakowy - został złożony przeze mnie w ofierze pracy, bo musiałem go wygiąć o 90*, żeby odkręcić boczek
- palec wskazujący prawej ręki - jak zaginałem śrubokręt, to wbiłem go sobie przez przypadek i trochę rozerwałem to i tamto. Działać - działa, więc raczej nie uszkodziłem mięśnia, ani ścięgna więc jest ok
Ogólnie zastanawia mnie tylko fakt jak lampka ma się włączać po otwarciu drzwi, skoro jest to instalacja zamknięta i nie ma żadnego wyjścia 'na zewnątrz' wiązki... Bo tak jest chyba w oryginale. Czy się mylę?
Jutro dalsza część walki (będzie gorzej, bo więcej wtyczek, do przeciągnięcia pod wykładziną, ale za to problem kompa odpada

). Jak zrobię, to wrzucę foty
[ Dodano: Sob 30 Sty, 2010 ]
BTW - pisałem:
Albercik pisze:Teraz do kompletu (tak, żeby zabrać się za montaż tego wszystkiego do auta) brakuje tylko:
...
- ramki z mieszkiem na lewarek od biegów z dziurą na sterowanie szyb
Więc poradziłem sobie ostrzem od wyżynarki i nożem składanym

wygląda prawie jak fabryka. Jak Się uporam z innymi pierdułami, to pomyślę i nowej ramce
[ Dodano: Pon 01 Lut, 2010 ]
No dobra. Kabelki położone. Centralny zamek wyje**ny do spółki z alarmem

wreszcie mi się drzwi same nie zamykają, kierunkowskazy działają i ogólnie jest wypas
Wiązki w drzwiach też już zmienione. musiałem od razu za jednym zamachem, bo głośniki nie grały, a bez tego to auto nie jeździ

Wiązka już podpięta w skrzynce. Mam problem taki, że cały czas nie zidentyfikowałem tego kabla z uciętą wtyczką.
HELP PLEASE!!!!
Kabel, o którym mowa ma dwa przewody: czarny, połączony z masą we wtyczce do CEB, oraz fioletowo-żółty, który też odzie do wtyczki CEB. Zasilanie jest na tym samym pinie, co el. szyby. Zaraz jeszcze będę studiował schematy, ale mam strasznie nieczytelne, więc ciężko będzie coś z nich wyczytać... Narazie zaizolowałem te kable i tyle, ale to chyba nie tędy droga...
Poza tym wszystko gra. podłączyłem siłownik szyby i działa elegancko. Na razie tylko prawy sprawdziłem, ale myślę, że lewy też będzie ok, ajk tylko przekażnik, który dostałem od forumowego kolegi dostałem - będzie dobry.
Ale błagam - pomóżcie z tym uciętym kablem, bo mi to wierci dziurę w brzuchu...
[ Dodano: Pon 01 Lut, 2010 ]
Już nieważne. Rozkminiłem
To jest przewód zasilający do szyberdachu. Jak zaczałem tłumaczyć z DE na PL, to sobie przypomniałem, że 'dawca' miał el. szyberdach. A w opisie wtyczki było napisane 'Schiebedach', czy jakoś tak. Dzięki tamu wiem od czego to jest. Najlepsze jest to, że ten sam pin, gdzie ten kabel wchodzi do skrzynki służy również do zasilania siłownika tylnej klapy w wersjach z otwieraniem na przycisk. Dzięki temu mam już wyprowadzone zasilanie na pstryczek. Teraz wystarczy kupić wtyczkę do przycisku i siłownik od Foki (bo podoba mi się, że jest cichy

) i będzie kolejna sprawa z głowy.
Ale najpierw wymienię podnośniki szyb, bo nie mam akurat pod ręką nitownicy i będę musiał od kumpla pożyczyć. Ale to w tym tygodniu już raczej zrobię
[ Dodano: Wto 23 Lut, 2010 ]
Na pierwwszej stronie tego tematu Blazey pisze:Albercik, to teraz co? Wyprujesz wiązkę główną z pojazdu?
Jak widać - tak

Auto o dziwo się nie spaliło, a elektryczne szyby - bezcenne
Teraz za to pojawiła się inna kwestia, a mianowicie - robiąc porządki w bagażniku znalazłem nówkę-sztukę nieużywany moduł domykania szyb FAI-4WM. Wg tego, co piszą w necie o nim, to można go spokojnie podpiąć tylko pod 2 szyby i będzie działać

Jego niewątpliwą zaletą jest to, że ma sterowanie zarówno plusem, jak i minusem, więc czyni to go jednym z najbardziej uniwersalnych urządzeń na rynku.
Pytanie tylko jest takie: czy da się go podpiąć pod fabryczny centralny zamek bez centralki (ten w wersji 2x master, 2x slave)? Tak kombinowałem nie można go podpiąć np pod sygnał 'zamknij' z siłowników master. Ale nie chcę eksperymentować, więc jakby mogli się wypowiedzieć bardziej znający się temacie.
Z góry dziękuję
