akumulator - zgon czy zimno?

Moderator: Moderatorzy

mlekolowickie

akumulator - zgon czy zimno?

Post autor: mlekolowickie »

padl mi akumulator, czy to ze byl zalany woda i oblodzony moglo wplynac na niego?
obecnie po jezdzie odpala na dotyk, jednak po godzinie stania znow sie rozladowal kompletnie i musialem z klem ruszac :S
czy juz dokonal kresu swego zywota, ogolnie to mocne aku 72aH
normalnie w essie powinien byc z parametrami jakimi?
p.s. szukajke odwiedzilem ale malo interesujacych tematow znalazlem, zaden nie odpowiadal mi wystarczajaco
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14625
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

72Ah to jak na 1,6 trochę za duża pojemność... nie wiem jak tam z twoim ładowaniem i zapotrzebowaniem na prąd w essie ale mogłeś mieć ten aku chronicznie niedoładowany... Takie pojemności to w dieslach raczej sie stosuje. Druga sprawa - jak ci zalało cały aku to niby problemu buc nie powinno bo aku powinien byc hermetyczny, problem w tym że ja poszło po całości to woda mogła ci robic za przewodnik i zewrzec klemy...
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

mlekolowickie pisze:p.s. szukajke odwiedzilem ale malo interesujacych tematow znalazlem, zaden nie odpowiadal mi wystarczajaco
Jedyną pewną metodą na sprawdzenie , ży ma mu się jeszcze na życie jest sprawdzenie cel aerometrem , następnie podłaczenie go pod prostownik i po naładowaniu (krótka przerwa koło 20-30 minut) i ponowny pomiar aerometrem .
Jeśli podłączasz aku pod prostownik i np. na początku aku zaczyna pobierać 10 A a po chwili zaczyna amperaż spadać to też będzie świadczyć o tym , że jeszcze będzie żył - jeśli np bierze 5A i po czasie zaczyna brać więcej po czym znów będzie spadać - będzie żył .
Jeśli na początku bierze 10 A i szybko amperaż spada a przy okazji po paru minutach zaczyna sie w nim gotować - to możesz jechać po nowy.
Jeśli na aerometrze przed ładowaniem jest na czerwonym kolorze i po naładowaniu też - jedziesz kupić nowy.
Ty masz 1,6 - benzyna - 60 Ah wystarczy - większy może notorycznie być niedoładowywany.
Acha - aku powinien być - jeśli chodzi o napięcie w granicach 10 i wyżej Voltów - jeśli ma niżej to co najmniej jedna cela poszła na spacerek.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
mlekolowickie

Post autor: mlekolowickie »

mozliwe ze byl niedoladowany, 60ah a jakies inne parametry powinienem znac?
w takim razie ten stary aku zostawie w piwnicy w celu diagnozowania, dzieki jamszol za info, usmiechne sie jeszcze na pw w celu interpretacji wynikow ;)
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Bardzo dobre parametry ma aku - Bosch silver S4 popatrz w necie
Masz choćby tu http://www.chiniewicz.pl/sklep/?1197,ak ... -60ah-540a

A poczytaj tu http://www.boschauto.pl/index.php?optio ... &Itemid=52
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14625
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

60AH to az za dużo ;) Ja mam future 50Ah i 510A rozruchu ;), inne parametry to prad rozruchu... jest kilka norm więc możesz miec problem z porównaniem gdy dwa aku maja podawane wg innej normy. zasada jest prosta - im więcej amper tym lepiej, najlepiej widac to przy zimowych odpałach przy dużych mrozach. Z tego co wiem to essy 1,6 w standardowych wersjach miały fabrycznie aku 45Ah albo coś koło tego ;)
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Potwierdzam - jeśli jednak masz przednią szybkę grzaną , i klimę to już 60 Ah jest w sam raz .
Jesli nie ma to poczytaj o aku Bosch silver S3
Oczywiście nie musisz kupować Bosch -a ale poczytać o nim i jego parametrach i kupujesz aku mniej więcej wlaśnie takie .

Zakładając oczywiście , że Twój umarł.
Mnie ostatnio 3 letnia Centra umarła i kupiłem Bosch-a S4
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Kudłaty_EZG
Posty: 3397
Rejestracja: 23 sie 2009, 10:31
Lokalizacja: Głowno

Post autor: Kudłaty_EZG »

Yagr pisze:Ja mam future 50Ah i 510A rozruchu
Po kiego grzyba do benzyny kłaść centre future? centra Exide już by wystarczyła przypuszczam a centra plus NAPEWNO Tak duże prądy rozruchowe jakie oferuje future to do diesli tylko.
Post wyraża opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu następującym po tym terminie. Autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów bez podawania przyczyny.
Kiedy znajdziemy się na zakręcie.. redukcja, but i odcięcie :DDD
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14625
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

jarekezg, przy -18 sie przydaje a z taka pojemnościa to do diesli, zwłaszcza z pojemnością silnika wiekszą to troche mało ;) U mnie jest ideal
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

jarekezg pisze:Po kiego grzyba do benzyny kłaść centre future? centra Exide
Ja mam 60Ah i 540 a przy rozruchu - po jakiego grzyba ?
Bo taki jest lepszy , bo miałem kaprys , bo mnie stać .
Mam wymieniać dalej ? :razz:
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
mlekolowickie

Post autor: mlekolowickie »

raczej centra futura, zastanawiam sie nad boschem, jutro robie rekonesans, najwazniejsze zeby mialo klapke przy + bo moj obecny nie ma i mozliwe ze przez to te betony z brakiem pradu :(
w renault mam wlasnie boscha od roku - zero problemow, sam wiec nie wiem co zrobic, juz mnie boli portfel.
jutro powiem jaka decyzja, aku zabieram do mojego "warsztatu" i moze sie czegos przy nim naucze :)
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

mlekolowickie pisze:najwazniejsze zeby mialo klapke przy + bo moj obecny nie ma i mozliwe ze przez to te betony z brakiem pradu
Zawsze możesz na aku połozyć jakąs wycieraczkę do nóg z gumy
Proponuje spacer na szrot i wykopanie orginalnej pokrywy na aku
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
mlekolowickie

Post autor: mlekolowickie »

nie no, nie chce robic tandety pod maska, mysle o zatkaniu wszystkich dziurek przez ktore leje sie woda, cala ta kratke pomiedzy maska a wycieraczkami, w ogole do czego ona sluzy?
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Gdy aku się ładuje , to wytwarza się wodór i siarkowodór i gdzies musi się wydostać
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

widocznie inaczej było rozwiązane odgazowanie aku
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
ODPOWIEDZ