Nie wiem co kombinować będziesz ale ja bym zrobił tak , żeby była i linka i elektryczne otwieranie .Albercik pisze:przyciski do szyb, z otwieraniem klapy bagażnika.
Zmiana wiązek - update CL do GHIA
Moderator: Moderatorzy
Ja zamontowałem fabryczny siłownik tylnej klapy i przycisk z fiesty (podświetlany) bo orginał do escorta jest gówniany i stylistycznie nie pasuję do reszty, a i wyrzuciłem linkę, bo po co mi skoro asekuracyjnie mogę otworzyć kluczykiem?
Z tego co wiem to otwieranie tylnej klapy w MK5/6 występowało tylko w wersji z fabrycznym alarmem. Bo na schematach sterowanie zamka klapy zawsze przechodziło przez centralkę alarmu. W MK7 nie wiem jak to jest.
Z tego co wiem to otwieranie tylnej klapy w MK5/6 występowało tylko w wersji z fabrycznym alarmem. Bo na schematach sterowanie zamka klapy zawsze przechodziło przez centralkę alarmu. W MK7 nie wiem jak to jest.
www.VolvoTech.pl ---Elektromechanik---
KuRowSKi, a masz może te schematy?? Bo mam jeszcze jeden problem, na który się natknąłem po drodze, a mianowicie, wykopałem pod plastikami u mnie takie urządzenie 'uniwersalny sterownik zamka centralnego' i jakiś kretyn poprzewiercał się przez złącza i dał swoje (niefabryczne) kable.
Jak wiadomo wiązka wnętrza, która mam jest wyposażona w kable od centralnego fabrycznego, więc teoretycznie mam wtyczki, których nie mam gdzie wetknąć. Tylko muszę wiedzieć, który kabel jest za co odpowiedzialny. Do tego będę musiał poszuakć sterownika centralnego zamka od Forda, a nie to dziadostwo "made-in-garaż-pana-stasia".
I myślę tu nad sterownikiem od Foki MK1 Kombi, gdzie sterowanie było w kluczyku...
Mam dokładnie w głowie to:
http://moto.allegro.pl/item869924255_fo ... o_zam.html
Nie wiem tylko czy da się do tej centralki wprogramować pilota od inngo Focusa. Ale wszsytko przede mną
Jak wiadomo wiązka wnętrza, która mam jest wyposażona w kable od centralnego fabrycznego, więc teoretycznie mam wtyczki, których nie mam gdzie wetknąć. Tylko muszę wiedzieć, który kabel jest za co odpowiedzialny. Do tego będę musiał poszuakć sterownika centralnego zamka od Forda, a nie to dziadostwo "made-in-garaż-pana-stasia".
I myślę tu nad sterownikiem od Foki MK1 Kombi, gdzie sterowanie było w kluczyku...
Mam dokładnie w głowie to:
http://moto.allegro.pl/item869924255_fo ... o_zam.html
Nie wiem tylko czy da się do tej centralki wprogramować pilota od inngo Focusa. Ale wszsytko przede mną

- WieSiu
- Posty: 23542
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
Albercik, nie kombinuj, zrob najpierw jedno 

Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
<rotfl> <rotfl> <rotfl>
Czytasz ty czasem, co ci piszą? Zastanawiasz się czasem nad tym, co piszesz?
Przed chwilą popełniłeś, że znalazłeś
Po drugie - nie napisałem ci przypadkiem, że oryginalny centralny bez pilota z escorta NIE MA ŻADNEJ CENTRALKI?
Po trzecie - a fokus to nie ma przypadkiem otwierania strefowego?
PS. Aż sprawdziłem. Pisałem. Ale oczywiście, albo nie zrozumiałeś, albo nie chcesz zrozumieć.
Czytasz ty czasem, co ci piszą? Zastanawiasz się czasem nad tym, co piszesz?
Przed chwilą popełniłeś, że znalazłeś
Więc skoro jest UNIWERSALNY, to na pewno nie będzie pasować do oryginalnych wiązek.uniwersalny sterownik zamka centralnego
Po drugie - nie napisałem ci przypadkiem, że oryginalny centralny bez pilota z escorta NIE MA ŻADNEJ CENTRALKI?
Po trzecie - a fokus to nie ma przypadkiem otwierania strefowego?
PS. Aż sprawdziłem. Pisałem. Ale oczywiście, albo nie zrozumiałeś, albo nie chcesz zrozumieć.
- WieSiu
- Posty: 23542
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
Wiekszosc rzeczywiscie nie ma,ale wersje z podwojnym ryglowaniem maja centralke. Moj cabrio maBlazey pisze:Po drugie - nie napisałem ci przypadkiem, że oryginalny centralny bez pilota z escorta NIE MA ŻADNEJ CENTRALKI?
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
- Mateklobez
- Posty: 3372
- Rejestracja: 16 wrz 2009, 21:32
- Lokalizacja: Łobez / Rees
- Pojemność: 1597
- Rocznik: 1996
- Generacja: MK7
- Nadwozie: Hatchback
- Kontakt:
Ja mam MK7 z 1999 roku i też mam otwieranie bagażnika w kluczyku oryginalnie. Kluczyk mam taki:Albercik pisze:I myślę tu nad sterownikiem od Foki MK1 Kombi, gdzie sterowanie było w kluczyku...

Zachodniopomorska Elita
*Escort Turnier Ghia 1,8 TD 1999
*Escort MK7 "RS1600" 1996
>Fiesta ST150 2008
>>C4 Picasso 2.0 BlueHDi150 2015
*Escort Turnier Ghia 1,8 TD 1999
*Escort MK7 "RS1600" 1996
>Fiesta ST150 2008
>>C4 Picasso 2.0 BlueHDi150 2015
- WieSiu
- Posty: 23542
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
tez za duzo na ten temat nie wiem,ale spotkalem sie z tym w 2 escortach,ze jak jest ta centralka od podwojnego ryglowania, to wychodzi sobie przy lewym slupku taka biala kostka do ktorej chyba wpina sie wlasnie oryginalny alarm,bo sa tam wyprowadzone kable do sterowania centralnyn zamkiem (oczywiscie tez +12V impuls). Jest tam tez wtedy zasilanie centralki i wiele innych blizej nie zidentyfikowanych kabli. Ja wlasnie te kable wykorzystalem w swoim cabrio do podpiecia alarmu. Centralke taka spotkalem jak narazie w modelach MK6 tylko, ja to sobie wlozylem do swojego auta tyle ze od angola i na poczatku to podwojne ryglowanie dzialalo jako tako,ale z czasem cos sie pokickalo i przestalo dzialac. Tak samo jak otwieranie auta z kluczyka,bo nie zawsze mi 2 sztuki drzwi otworzy. Ale olalem temat,bo mam na pilocika i dobrze calosc dziala,zreszta w dawcy tez byl nieoryginalny alarm i tez z kluczyka cos to nie dzialalo idealnie (tak cos kojarze). Przy okazji dodam ze wiazki drzwiowe i te co sa w kabinie od wiazek drzwiowych z angola spokojnie mozna brac,bo wystarczy tylko ja na odwrot polozycBlazey pisze:TO nie szło w parze z oryginalnym pilotem?

Ostatnio zmieniony 05 sty 2010, 22:21 przez WieSiu, łącznie zmieniany 1 raz.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
tyle, to już sam doszedłemBlazey pisze:Więc skoro jest UNIWERSALNY, to na pewno nie będzie pasować do oryginalnych wiązek.

Tyle też doczytałem, ale npisałem, że tu jest uniwersalny sterownik, a instalka nie jest oryginalna (tylko siłowniki są ory, ale reszta kable, itd już nie) Dlatego napisałem:Blazey pisze:Po drugie - nie napisałem ci przypadkiem, że oryginalny centralny bez pilota z escorta NIE MA ŻADNEJ CENTRALKI?
Albercik pisze:I myślę tu nad sterownikiem od Foki MK1 Kombi, gdzie sterowanie było w kluczyku...
Mam dokładnie w głowie to:
http://moto.allegro.pl/it...alnego_zam.html
Nie wiem tylko czy da się do tej centralki wprogramować pilota od inngo Focusa. Ale wszsytko przede mną
dokładnie taki kluczyk jest w fokach MK1 i dokładnie o ten typ sterownika i kluczyka mi chodziło.Mateklobez pisze:Ja mam MK7 z 1999 roku i też mam otwieranie bagażnika w kluczyku oryginalnie. Kluczyk mam taki:
- WieSiu
- Posty: 23542
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
i tak bym nie ryzykowal i szukal oryginalu z escortaAlbercik pisze:i dokładnie o ten typ sterownika i kluczyka mi chodziło.

Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Nie koniecznie, bo groty zostawiam te same, które były oryginalnie, a przekładam tylko transponder z kodem do drugiego kluczyka. Wiem, bo właśnie do Foki takie coś dorabiałem, bo po zakupie był tylko jeden kluczyk (ten bez pilota) i znajomy mi skombinował centralkę zamka (tam nie ma fabrycznego alarmu) oraz kluczyk z pilotem wprogramowany do tej centralki, więc tylko grot dorobiłem i jednego chipa, ktróego wsadziłem do kluczyka z pilotem i działa elegancko.WieSiu pisze:ale kombinujac z takim kluczykiem narazasz sie tez na przerobke wkladek i wymiane PATSa (to bedzie tansze rozwiazanie), albo na robienie nowych kluczykow. Wg mnie szkoda na to kasy.
Tak na marginesie, to W takim zestawie z pilotem, jest tylko jeden kluczyk sterujący zamkiem i klapą. drugi jest normalny bez przycisków. No i trzeci (matka) też oczywiście nie ma żadnych przycisków.
- Mateklobez
- Posty: 3372
- Rejestracja: 16 wrz 2009, 21:32
- Lokalizacja: Łobez / Rees
- Pojemność: 1597
- Rocznik: 1996
- Generacja: MK7
- Nadwozie: Hatchback
- Kontakt: