jedyne co mi przychodzi do glowy - bo pomysly mi sie wyczerpaly powiem szczerze), ze podobna sytuacje widzialem w skodzie fabii szwagra. mianowicie odczyty z lambdy na benzynie wskazywaly na zbyt bogata mieszanke (caly czas utrzymywaly sie w okolicach 0,8-0,9V a na agzie bylo w okolicach 0,1-0,2V. Po wyregulowaniu gazu tak zeby lambda oscylowała w okolicach 0,4-0,5V komputer zaczal skracac czasy wtrysku paliwa i na benzynie zaczal pracowac takze w zakresie 0,-4-0,5V. Wynikało to z tego, ze jezdzac na gazie na zbyt ubogiej mieszance autoadaptacja komputera przestawiala mapy tak zeby wzbogacac mieszanke ale jak wiadomo na gazie przy odcietych wtrykach nie przynosilo to efektu, przez to po przelaczeniu na benzyne komputer pracowal na nastawach bogatych. moze jakby ktos dluzej pojezdzil na benzynie to komputer by spowrotem skorygowal czasy wtrysku i powrocil do prawidlowej mieszanki ale poniewaz benzyna byla uzywana tylko do odpalania to nie mial szans jej skorygowac, zreszta jakby potem zaczelo sie spowrotem ejzdzic na gazie na zbyt ubogiej mieszance to komputer spowrotem by ustawil sklad na zbyt bogaty.
nie sadze, zeby w tak prostym aucie jak escort na monowtrysku z EEC4 mogla wystapic taka sytuacja, ale może jednak ....
w dalszym ciągu nie podoba mi sie fakt iz musiales stosować odciecie pompy paliwa przy pracy na gazie, bo ci benzyne spalalo - cos tam musi byc nie tak, bo taka sytuacja nei powinna miec miejsca. albo przekaznik nie odcina wtryskiwacza podczas pracy na gazie albo gdzies sie leje tym wtryskiem - jest nieszczelny.
sprawdz jeszcze tego STAG'a, bo moze miec nieprawidlowo ustawiona emulacje sondy (moze byc ustawione np. na zwarcie do masy lub wogole regulacja od sygnalu z sondy mogla zostac wylaczona bo sonda nei pracowala prawidlowo). sprawdz czy jest ustawiona na fale i 0-1V. poza tym masz na tym sterowniku 2 diody i zobacz jaki skald meiszanki pokazuja.
tu masz linka do instrukcji:
http://www.ac.com.pl/site_media/files/2 ... rukcja.pdf