Problemy z pracą na benzynie gdy ciepły

Moderator: Moderatorzy

vlodek

Problemy z pracą na benzynie gdy ciepły

Post autor: vlodek »

Mój problem polega na tym, że gdy silnik osiągnie prawidłową temp. czyli połowę skali na biegu jałowym obroty bardzo falują i czasami gaśnie oraz strasznie kopci. Problem nie występuje gdy silnik jest zimny lub pracuje na lpg. Po odkręceniu świecy jest ona cała w czarnej sadzy więc silnik jest zalewany paliwem.

Problem pojawił się po remoncie, którym zostały wymienione pierścienie, dotarte zawory i wymienione uszczelki pod głowicą, zaworami, przepustnicą, miską olejową, kolektorami. Został wymieniony też termostat, filtr powietrza, gazu, oleju oraz jakiś miesiąc temu kable WN ze świecami. Sprawdziłem czujniki zasysanego powietrza oraz cieczy pod kolektorem i są sprawne.

Wyczyściłem złącza masy z silnikiem i silnik krokowy ale nie dało to rezultatu więc zresetowałem kompa ale i to nic nie dało. Jako, że te objawy pojawiają się dopiero na ciepłym silniku postanowiłem sprawdzić lambdę i okazało się, że jest uszkodzona(cały czas napięcie ok 0,042V) wiec pożyczyłem z samochodu brata sprawną(silnik identyczny). Po założeniu innej sondy problem nie ustąpił. Nie wiem czy to by coś zmieniło ale po zmianie sondy nie robiłem resetu.

Silnik: J6A 1297cm3 monowtrysk '95r
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23542
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

Lepiej zrobić adaptacje po podmianie sondy. Przy okazji sprawdź czy aby na pewno do sondy dochodzi zasilanie i czy do komputera dochodzi sygnał sondy.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
vlodek

Post autor: vlodek »

WieSiu pisze:Lepiej zrobić adaptacje po podmianie sondy
Czyli reset?
WieSiu pisze:. Przy okazji sprawdź czy aby na pewno do sondy dochodzi zasilanie i czy do komputera dochodzi sygnał sondy.
Zasilanie na sonde dochodzi ale czy sygnał z sondy dochodzi do komputera nie wiem, ale sprawdzę. A gdzie jest umiejscowiony komputer bo w komorze silnika go nie ma?
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23542
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

tak reset :)

komputer jest w kabinie, przy nogach pasazera, na prawym slupku (za plastikiem przykreconym 1 duza plastikowa sruba i 3 zatrzaskami do plastiku progowego)
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11775
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

mozna tez kontrolnie sprawdzic cisnienie paliwa na wtrysku, bo może jest za małe i dlatego mieszanka za uboga. poza tym nei widze zeby kolega wymianial filtr paliwa.
vlodek

Post autor: vlodek »

mozna tez kontrolnie sprawdzic cisnienie paliwa na wtrysku, bo może jest za małe i dlatego mieszanka za uboga. poza tym nei widze zeby kolega wymianial filtr paliwa.
Co do ciśnienia paliwa to nie mam jak tego sprawdzić, a zwykły manometr chyba się nie nadaje. Filtra paliwa nie wymieniłem bo to dzieje się tylko na ciepłym silniku a na zimnym auto jeździ dobrze, nie dusi się, nie kopci a z przyspieszeniem nie ma najmnijszego problemu jak na ten silnik oczywiście.

Dzisiaj wymieniłem sonde i zrobiłem reset. Sonda podaje wartości ok 0,870V (lpg) na begu jałowym oraz ok 0,9V na benzynie ale często gaśnie. Oczywiście nic nie pomogło.
WieSiu pisze:czy do komputera dochodzi sygnał sondy
Między którymi stykami to sprawdzić?

Muszę jeszcze spróbować przełożyć moduł EDIS z auta brata może to coś pomoże
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11775
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

vlodek pisze:Sonda podaje wartości ok 0,870V (lpg) na begu jałowym oraz ok 0,9V na benzynie ale często gaśnie.
to jest za bogato. jak parametry IAT ?
vlodek

Post autor: vlodek »

cidzej pisze:jak parametry IAT ?
A co to jest? I jak to zmierzyć?

Edit:

Już znalazłem. Te "parametry IAT" to są wskazania czujnika temp. powietrza i u mnie są takie jak w instrukcji obsługi
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11775
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

kolego masz monowtryk czy wielopunkt ? moze wtryskiwacz ci leje paliwo ? jezeli masz wielopunkt to sciagaj po kolei wtyczki z wtrykow i patrz czy ejst roznica w pracy silnika. jesli roznicy nie ma lub jest znikoma to podmien wtryskiwacz z bratem.

jezeli macie monowtryski to po prostu zamiencie sie na wtryskiwacze.

z jakiegos powodu komputer za bardzo wzbogaca mieszanke - albo ktorys z czujnikow podaje bledne parametry albo komputer nie ma wplywu na sklad mieszanki, bo wlasnei moze wtryskiwacz lać i pomimo, ze komputer ogranicza ilość wtrykiwanego paliwa to z wtryskiwacza samoistnie ono wycieka i silnik ma za bogata mieszanke.
vlodek

Post autor: vlodek »

cidzej pisze:z jakiegos powodu komputer za bardzo wzbogaca mieszanke - albo ktorys z czujnikow podaje bledne parametry albo komputer nie ma wplywu na sklad mieszanki, bo wlasnei moze wtryskiwacz lać i pomimo, ze komputer ogranicza ilość wtrykiwanego paliwa to z wtryskiwacza samoistnie ono wycieka i silnik ma za bogata mieszanke.
Mam monowtrysk.

To bardzo możliwe, że wtryskiwacz jest uszkodzony bo zaraz po zakupie auta miałem taką sytuację, że po zatankowaniu np 5l benzyny i przejechaniu ok 300km bak robił się nagle pusty, a auto było odpalone na benzynie może z 5 razy i od razy przezucone na gaz. Pomogło zastosowanie przekaźnika który odcina pompę paliwową w momencie otwarcia elektrozaworów lpg. Po tym zabiegu już nie spalał benzyny podczas pracy na lpg.

Dzisiaj próbowałem zrobić test diagnostyczny z diodą ale dioda świeci cały czas niezależnie czy styki są zwarte lub stacyjka przekręcona.

A z tym przełożeniem wtrysku od brata to już może być problem ponieważ on dojeżdża codziennie autem do pracy i chyba nie będzie zadowolony jak porozkręcam mu auto.

aa... i jeszcze jedno, oporność wtrysku to ok 5,5om więc mieści się w normie ale nie wiem czy będzie miało to jakiś związek.
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11775
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

ja mowilem o zamianie samego wtryskiwacza a nei calego wtrysku ! do tego wystarczy sciagnac "patelnie" i odkrecic 2 czy 1 srube (nie pamietam dokladnie trzymajaca wtryskiwacz oraz zdjac z niej kostke i przelozyc do drugiego auta. roboty na 10 minut tylko nie mozna pogubic gumowych oringow uszczelniajacych ..... a wlasnie - moze juz ktos tam grzebal i albo je zle zalozyl albo wogole jakiegos brakuje lub pekl ..... ?
vlodek

Post autor: vlodek »

cidzej pisze:ja mowilem o zamianie samego wtryskiwacza a nei calego wtrysku !
sorry, pomyliłem pojęcia, mój błąd ale chodziło mi o wtryskiwacz. Idę działać bo dzisiaj chyba nigdzie nie pojedzie to mu podprowadzę ten wtryskiwacz :twisted:

A co do testu diagnostycznego, to jaka może być przyczyna :?:

[ Dodano: Wto 29 Gru, 2009 ]
Przełożyłem ten wtryskiwacz, zagrzałem silnik i... dalej tak samo :???:
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11775
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

a sprawdzales teraz odczyty z sondy lambda ?

w zasadzie to raczej nie pada, ale jak masz dostep u brata .... mozesz sobie podmienic MAPa

w jakim stanie sa przewody od potencjometra przepustnicy ?
vlodek

Post autor: vlodek »

cidzej pisze: w jakim stanie sa przewody od potencjometra przepustnicy ?
dobrym, ale jeszcze może zmierze jego odczyty.
cidzej pisze:mozesz sobie podmienic MAPa
Znaczy czujnik podciśnienia?
A co do podciśnienia, to co to jest na przewodzie idącym od kolektora do czujnika podciśnienia, wygląda jakby jakiś filterek czy zaworek?

Podmieniłem jeszcze ten moduł, który jest po prawej stronie komory silnika ale to też nic nie dało. Zauważyłem też, że termostat w filtrze powietrza jest uszkodzony i klapka jest cały czas otwarta na powietrze zimnie. Zamknąłem ją i otwarłem dostęp do ciepłego powietrza ale oczywiście nic to nie dało.
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11775
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

klapka sie nie przejmuj

na przewodzie od MAPa jest czesto zawor zwrotny zamontowany

jezeli chodzi o czujnik polozenia przepustnicy to przede wszystkim o stan izolacji przewodow mi chodzilo - czy jeszcze jest izolacja na nich i czy sie nei stykaja


czy obroty silnika nie sa nieco podniesione (zakladam, ze nei masz obrotka w 1.3), czy nie slychac syczenia gdzies z okolic kolektora dolotowego ?
ODPOWIEDZ