Jak sprawdzic odmę i ew.wymienić??

Moderator: Moderatorzy

roquo

Jak sprawdzic odmę i ew.wymienić??

Post autor: roquo »

Witam.
Mam escorta 1.4 efi 95r.Wariują mi obroty,nie trzyma przy podłączonym przepływomierzu jak się zagrzeje to muli i szarpie,przy odłączonym jako tako trzyma na 1300 obr.tylko że spalanie ok.15l.
Wymieniałem świece,przewody,filtry,przepływomierz ,byłem w boshu na badaniu komputera i nic.......Czytałem że może być to odma,moje pytaie jest takie:
-czy odma to ta puszka z napisem ford w górnym rogu po lewej stronie samochodu patrząc od przodu
-jak ją sprawdzić,czytałem że należy odłączyć i zaślepić jakieś rurki ale które??
-zawór przewietrzenia skrzyni korbowej znajduje się w tej puszcze
-jaki orienacyjny jest koszt takowej naprawy??

Szukałem na forum i w google ale nic odpowiedniego nie znalazłem,mam nadzieję ze mi pomozecie bo już nie mam sił do tego auta..
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23542
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

pomocy dla kolegi jak ktos wie jak !!!
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Awatar użytkownika
bodzio82
Posty: 818
Rejestracja: 21 lip 2008, 13:54
Lokalizacja: plockie

Post autor: bodzio82 »

roquo, sprawdz czy regulator cisnienia nie leje benzyną, moze przepona poszla i przelewa do kolektora ,wtedy bedzie wariowal na obrotach .
Sprawdzasz w ten sposob ze sciagasz z regulatora na listwie benzynowej taki przewod cienki ktory idzie w kolektor ,jak regulator przepuszcza paliwo to beda dziac sie takie chece.Oczywiscie nie ma pewnosci ze przyczyna jest regulator paliwa ale zawsze mozna sprawdzic .Co do odmy to raczej bardziej mozna postawic na zasyfiona przepustnice moze poprostu wyczysc przepustnice powietrza jakims preparatem i zobacz czy sie cos zmieni


O znalazlem masz tu cos do przeczytania o twoich problemachhttp://images.google.pl/imgres?imgurl=h ... tart%3D100 [/code]
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11775
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

a wtryski koledze nie "leją" ?? odłączaj pokolei wtryskiwacze i sprawdzaj czy jest roznica w pracy silnika - powinien przestac pracowac na ten gar, na ktorym odlaczyles wtryskiwacz - jesli mimo wszystko pracuje bez roznicy to prawdopodobnie wtryskiwacz leje paliwo
roquo

Post autor: roquo »

Długo nie zaglądałem,ale problemu nie rozwiązałem,co do regulatora ciśnienia paliwa to nie zabardzo rozumiem,mam odłączyć od kolektora i patrzeć czy jest reakcja?jak nie będzie znaczy się że jest zepsuty?
Co do wtryskiwaczy to na każdym cylindrze jest reakcja,ciśnienie sprężania równe,więc to raczej nie to.
Przepustnica,zawór powietrza dodatkowego przeczyszczone,brak reakcji.
Stawiał bym raczej na regulator ciśnienia paliwa lub ten zawór odmy.
Sprawdzę i dam znać.
ODPOWIEDZ