Escort 92, 1,3, do czego służą rurki nad świecami

Moderator: Moderatorzy

tujek

Escort 92, 1,3, do czego służą rurki nad świecami

Post autor: tujek »

W moim poprzednim escorciku, którym pomyka teraz brat silniczek stracił moc.
Prawdopodobnie coś z tłumikiem tak po laicku patrząc, ale jeden objaw jest nietypowy i to w miejscu którego przeznaczenie jest dla mnie niejasne ;)

Do czego służą zaznaczone rurki i przyłączone do nich pudełko. Po drugiej stronie tego pudełka znajduje się kawałek rurki z sitkiem, z której w czasie pracy silnika wypływa w woda.
Załączniki
zagadka.jpg
zagadka.jpg (151.3 KiB) Przejrzano 2738 razy
Ostatnio zmieniony 20 gru 2009, 23:54 przez tujek, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
bodzio82
Posty: 818
Rejestracja: 21 lip 2008, 13:54
Lokalizacja: plockie

Post autor: bodzio82 »

te rurki to z tego co sie domyslam jest to EGR wykonany niezbyt schlujnie:-)
Fachowo zawor recyrkulacji spalin
Mim zdaniem najlepiej pozbyc sie tego jedynie auto ktore ma padniety EGR moze zamulac w przypadku tej konstrukcji jest to troche trudniejsze do wykonania niz np w przypadku innego modelu ale wykonalne
Ja bym to powykrecal jak sie da zaslepil i wsio
Dalsza czesc tego ustrojstwa zapewne jest przykrecona do glowicy trzeba by pewnie dorobic jakas blaszke do zaslepienia otworu
Ostatnio zmieniony 20 gru 2009, 23:23 przez bodzio82, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

tujek pisze:Po drugiej stronie tego pudełka znajduje się kawałek rurki z sitkiem, z której w czasie pracy silnika wypływa w płyn
I gdzie dalej ten płyn idzie ?
bodzio82 pisze:Fachowo zawor recyrkulacji spalin
a z kąd w EGR-rze miał by byc płyn ? :razz:
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
tujek

Post autor: tujek »

Jamszoł pisze:I gdzie dalej ten płyn idzie ?
Zaznaczone "pudełko" ma na ściance skierowanej do kierowcy krótką rurkę zakończoną plastikowym kapturkiem. Stamtąd wypływa woda (zamarza), w niewielkiej ilości i kapie na parking ;). Zdejmowanie czarnego wężyka z góry pudełka nie daje widocznego efektu.
Ostatnio zmieniony 21 gru 2009, 23:16 przez tujek, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
bodzio82
Posty: 818
Rejestracja: 21 lip 2008, 13:54
Lokalizacja: plockie

Post autor: bodzio82 »

tujek, popraw posta:-)
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

To jednak nie płyn ale skraplająca się woda.bodzio82, ma rację
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Blazey

Post autor: Blazey »

Ale to jest EGR, czy dopalacz spalin?
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Wygląda na EGR
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Blazey

Post autor: Blazey »

Właśnie mi to wygląda na dopalacz. EGR to grubsza rura i zero plastików po drodze, bo gorąco. Poza tym EGR musi być połączony z dolotem. Też dość sporym przekrojem.
Nazgul

Post autor: Nazgul »

To ja pomykam opisanym fordem :]
rurki po przejechaniu około 50 km na trasie są ciepławe, woda wylatująca przez sitko jest raczej zimna.
Gumowy przewód odchodzący w prawo na zdjęciu ma swoje zakończenie pod filtrem powietrza. W między czasie występuje coś jakby wentyl bezpieczeństwa. W gumowej rurce podczas pracy silnika jest lekkie podciśnienie.
Problem z wydechem: na połączeniu rury od wydechu z silnikiem jest dziura. Spaliny walą w stronę prawego przedniego koła oraz pod rurą z kołnierza. Występuje znaczący spadek mocy.
ODPOWIEDZ