mineralny czy poł syntetyk?
Moderator: Moderatorzy
- kupiec
- Posty: 12911
- Rejestracja: 08 paź 2007, 00:34
- Lokalizacja: tychy
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 2005
- Generacja: Inny samochód
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
więc tak, miałem minerala i przejechane 14 miesięcy i ok 10.000 km. czy "zamarzł"? myśle że to też mogło się zdażyć + rozrusznik już na wykończeniu i kapota przy - 15`C.
znaczy kręcił rozrusznik ale tak powoli że nawet benzyna mogła by mieć problem z odpaleniem więc wymieniłem olej na semi i zobaczymy co będzie jutro.
dodam tylko że ci co mają silniki benzynowe nie muszą się martwić o "zamarznięcie"oleju bo potrzebują paru obrotów wału na zapłon a diesel potrzebuje konkretnego szlaga tłoka.
znaczy kręcił rozrusznik ale tak powoli że nawet benzyna mogła by mieć problem z odpaleniem więc wymieniłem olej na semi i zobaczymy co będzie jutro.
dodam tylko że ci co mają silniki benzynowe nie muszą się martwić o "zamarznięcie"oleju bo potrzebują paru obrotów wału na zapłon a diesel potrzebuje konkretnego szlaga tłoka.
تاجر القواعد
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty
- Jamszoł
- Posty: 22192
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Za to przy benie wtryski są bardziej czułe na zamarznięta wodę w ich wnętrzu.
Przy dieslu - dobre paliwo zimowe , dobre świece żarowe i porządny aku z dużym trzepnięciem .
A propo aku ja teraz kupilem Bosch silver S4 a do diesli są S5 - one przy rozruchu dają ponad 900A
Przy dieslu - dobre paliwo zimowe , dobre świece żarowe i porządny aku z dużym trzepnięciem .
A propo aku ja teraz kupilem Bosch silver S4 a do diesli są S5 - one przy rozruchu dają ponad 900A

Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Z tym płukaniem silnika to bzdura ! W swojej BMW która jezdziła na mineralu ( wiem bo pytałem poprzedniego własciciela ) zalałem Mobil 1 0W30 i nic się nie dzieje - nie bierze oleju i nic nigdzie nie cieknie , a przebieg na szafie 240.000 km - ile naprawde to tylko ona sama wie
.Do Forda tez zaleje ten sam olej (bo mam) i myślę że też nic nie powinno się stać - a zalane jest nie wiem czym , ale na pewno minerałem.Silnik w Fordzie nie bierze oleju wiec jest zdrowy - jakby się coś działo to napiszę. Ale wszelkie wymiany będę robił jak go sobie dzisiaj obejrzę od spodu z podnośnika
.Do Forda tez zaleje ten sam olej (bo mam) i myślę że też nic nie powinno się stać - a zalane jest nie wiem czym , ale na pewno minerałem.Silnik w Fordzie nie bierze oleju wiec jest zdrowy - jakby się coś działo to napiszę. Ale wszelkie wymiany będę robił jak go sobie dzisiaj obejrzę od spodu z podnośnika

- Yagr
- Posty: 14625
- Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
- Lokalizacja: Kraków
- Pojemność: 1598
- Rocznik: 2007
- Generacja: MK2
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
a dlaczego niby po daniu silnikowi lepszego oleju ma mu się stać coś tak okropnego jak wywalenie korbowoduAlbercik pisze:Falconx, to żebyś się nie ździwił, ja Ci korbowód wyjdzie bokiemA już nie raz takie przypadki się zdarzały...

Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"