Spcyfikacja rezystora w obrotomierzu MK6
Moderator: Moderatorzy
Mam na myśli że kabel który był na pinie 10 odcinasz i w jego miejsce podpinasz nowy.
Sprawdz czy przypadkiem ten elektryk czegoś nie uszkodził przy przeciągani nowego kabla.
Jak sam nie zrobisz to nigdy nie będzie dobrze.
Sprawdz czy przypadkiem ten elektryk czegoś nie uszkodził przy przeciągani nowego kabla.
Jak sam nie zrobisz to nigdy nie będzie dobrze.
www.VolvoTech.pl ---Elektromechanik---
- Jamszoł
- Posty: 22192
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Z kontrolką łądowania jest tak :
Od jednej strony dostaje prąd o od drugiej (od alternatora) masę.
Gdy alternator zaczyna ładować - przewód od niego do kontrolki dostaje prąd zamiast masy - a jak się dwa prądy spotkają przy kontrolce - ta gaśnie.
Prąd z alternatora podawany jest dzięki mostkowi diod .W alternatorze masz 4 mostki prostownicze - 2 odpowiadają za ładowanie które idzie poprzez regulator - do aku a ten jeden mostek odpowiada za kontrolkę.Te co odpowiedzialne są za ładowanie są dobre.
Jeśli coś się dzieje z tym trzecim mostkiem kontrolka świeci lub żarzy .
Albo masz luźny kabelek przy alternatorze - ten od kontrolki - albo coś Ci fachmany namieszali z tym mostkiem diod .
Dodam na koniec , że przewód od alternatora do kontrolki nie idzie poprzez skrzynkę bezpiecznikową - idzie bezpośrednio pod kontrolkę.
Od jednej strony dostaje prąd o od drugiej (od alternatora) masę.
Gdy alternator zaczyna ładować - przewód od niego do kontrolki dostaje prąd zamiast masy - a jak się dwa prądy spotkają przy kontrolce - ta gaśnie.
Prąd z alternatora podawany jest dzięki mostkowi diod .W alternatorze masz 4 mostki prostownicze - 2 odpowiadają za ładowanie które idzie poprzez regulator - do aku a ten jeden mostek odpowiada za kontrolkę.Te co odpowiedzialne są za ładowanie są dobre.
Jeśli coś się dzieje z tym trzecim mostkiem kontrolka świeci lub żarzy .
Albo masz luźny kabelek przy alternatorze - ten od kontrolki - albo coś Ci fachmany namieszali z tym mostkiem diod .
Dodam na koniec , że przewód od alternatora do kontrolki nie idzie poprzez skrzynkę bezpiecznikową - idzie bezpośrednio pod kontrolkę.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
kiedy wczoraj dojeżdzałem, działał obrotomierz, i wszystko było dobrze.. z biegiem czasu jednak elektryka dawała o sobie znać..
dzisiaj własnie wracam od fachmana, który kolejno:
-sprawdził skrzynke bezpieczników, i tutaj juz zaczeło sie cos dziać,
-napiecie na aku, ale jakims przrzademz do spraw. pod obciazeniem..
-przewody własnie przy alternatorze.
reasumując, okazało sie ze przekaznik 12V 70A, oznaczenie 3DE PA (G1UHD),
w skrzynce bezpiecz był zasniedzialy, wymienił mi nowy, a tego dał na pamiatke
-no i prosze zamienilimi kabelki w alternatorze łosie, tylko czy tym sposobem, nie spalili mi czasem obrotka który wczesniej chodził, .. i teraz kiedy zapytałem po wszystkim,
czy zrobi mi ten obrotomierz jescze bo nie chodzi, to mi powiedział, ze odjechałem od niego wczoraj i działał, a on takimi pierdołami sie nie zajmuje, i nie bedzie dwa razy robić rozumiem, ale przez to ze zamienili kabelki na alten mógł pasc obrotek, ktory wczensiej działał jak nalezy ..
za wymiane tego przekaznika skasował 25 zł..
a obrotek dalej nei chodzi, swaitła kontrolki wszystko sprawne..
Kurowski, rozumiem, ze mam ten zielony przewód odłaczyc od kostki w jego miejsce wstawic ten dorobiony od cewki, a ten zielony ma sobie tak wisieć ? czy jak?
dzisiaj własnie wracam od fachmana, który kolejno:
-sprawdził skrzynke bezpieczników, i tutaj juz zaczeło sie cos dziać,

-napiecie na aku, ale jakims przrzademz do spraw. pod obciazeniem..
-przewody własnie przy alternatorze.
reasumując, okazało sie ze przekaznik 12V 70A, oznaczenie 3DE PA (G1UHD),
w skrzynce bezpiecz był zasniedzialy, wymienił mi nowy, a tego dał na pamiatke

-no i prosze zamienilimi kabelki w alternatorze łosie, tylko czy tym sposobem, nie spalili mi czasem obrotka który wczesniej chodził, .. i teraz kiedy zapytałem po wszystkim,
czy zrobi mi ten obrotomierz jescze bo nie chodzi, to mi powiedział, ze odjechałem od niego wczoraj i działał, a on takimi pierdołami sie nie zajmuje, i nie bedzie dwa razy robić rozumiem, ale przez to ze zamienili kabelki na alten mógł pasc obrotek, ktory wczensiej działał jak nalezy ..

a obrotek dalej nei chodzi, swaitła kontrolki wszystko sprawne..

Kurowski, rozumiem, ze mam ten zielony przewód odłaczyc od kostki w jego miejsce wstawic ten dorobiony od cewki, a ten zielony ma sobie tak wisieć ? czy jak?
dzieki, sprawdziłem sygnał z cewki jest , ale nie ma napiecia na jednym z tych 3 pinow pprzy obrotku.. te boczne sa zasilajace i na jednym z nich nei ma napiecia.. czyli cos z obrotkiem, i teraz nei wiem co zrobic, jak sprawdzic co w nim padło? bo pewnie jakis rezystor,.. zrobilbym to sam, zryzykuje bo juz nei mam nic do stracenia z tym obrotkiem..
moze wie ktos ktory z oporników jest odpowiedzialny za to drugie zasilanie, na moje pewnie siedzi gdzies pod tym własnie pinem.. no ale pewnie sie znou myle..
ma ktos moze schemat tej plytki od odbrotka? ona jest opisana ale teraz jak dojsc ktory to opornik jest skopany? ..
moze wie ktos ktory z oporników jest odpowiedzialny za to drugie zasilanie, na moje pewnie siedzi gdzies pod tym własnie pinem.. no ale pewnie sie znou myle..
ma ktos moze schemat tej plytki od odbrotka? ona jest opisana ale teraz jak dojsc ktory to opornik jest skopany? ..
Jak masz miernik to pomierz rezystancje każdego rezystora i jak któryś nie będzie miał rezystancji to wiadomo że się spalił. A diode też sprawdzisz miernikiem.
www.VolvoTech.pl ---Elektromechanik---
Dzieki za pomoc Kurowski
tylko wiesz posprawdzałem kolejno napiecia na tych 3 pinach i na pierwszym tak powyżej 12V czyli to "+" jest..
drugi sygnałowy w granicach 12V w zwyz w zależnosci od dodania gazu czyli w normie.. .
i na tym trzecim 0-7V dziwne? no chyba ze to jest masa, wyczytałem na forum ze brazowe przewody w esim zazwyczaj oznaczaja mase? czyli na to by wygladało, a ten przewód z kostki tez brazowy.. chyba ze sie myle?
a co do sprawdzania tych rezystorów i diod, to bardzo bym prosił zebys mi napisał od podstaw jak co podłaczyc gdzie przyłożyć i sprawdzac, w jaki sposób, rozumiem ze na poczatek musze doprowadzić do tych pinów przewody odpowiednio i dopiero wtedy spradzać te rezystory i diody.. układ ten nie jest duży takze nie jest az tak zle.. ale jak mozesz to na priv.. nie chce zasmiecac forum podstawami ktorych mi brakuje..
gg: 986704, ale mysle ze sobie poradze
i jeszcze mam prosbe? jesli ma ktos rozpiske i oznaczenia przewodów w kostce, od czego sa kolorami i gdzie ida? ale to tak na marginesie..

drugi sygnałowy w granicach 12V w zwyz w zależnosci od dodania gazu czyli w normie.. .
i na tym trzecim 0-7V dziwne? no chyba ze to jest masa, wyczytałem na forum ze brazowe przewody w esim zazwyczaj oznaczaja mase? czyli na to by wygladało, a ten przewód z kostki tez brazowy.. chyba ze sie myle?
a co do sprawdzania tych rezystorów i diod, to bardzo bym prosił zebys mi napisał od podstaw jak co podłaczyc gdzie przyłożyć i sprawdzac, w jaki sposób, rozumiem ze na poczatek musze doprowadzić do tych pinów przewody odpowiednio i dopiero wtedy spradzać te rezystory i diody.. układ ten nie jest duży takze nie jest az tak zle.. ale jak mozesz to na priv.. nie chce zasmiecac forum podstawami ktorych mi brakuje..
gg: 986704, ale mysle ze sobie poradze

i jeszcze mam prosbe? jesli ma ktos rozpiske i oznaczenia przewodów w kostce, od czego sa kolorami i gdzie ida? ale to tak na marginesie..
- Jamszoł
- Posty: 22192
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Dzięki za pomógł .
Rezystory najlepiej sprawdzić multimetrem , przełanczając go na pomiar rezystancji czyli po dawnemu omomierz.
Aby nie było przekłamań powinno się z układu wylutować sprawdzany rezystor czy diode półprzewodnikową - inne pierdoły też - bo prąd będzie się zamykał poprzez inne badziewie w układzie.

Rezystory najlepiej sprawdzić multimetrem , przełanczając go na pomiar rezystancji czyli po dawnemu omomierz.
Aby nie było przekłamań powinno się z układu wylutować sprawdzany rezystor czy diode półprzewodnikową - inne pierdoły też - bo prąd będzie się zamykał poprzez inne badziewie w układzie.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
sczerze, pierdole ten licznik obrotomierz i tego całego "eskorta" to chore auto..
ogladałem tylko ten obrotomierz nic wiecej potem zamontowałem spowrotem identycznie, bo tam filozofi kur. nie ma.. i no i wkładam cały licznik juz gotowy.. przekrecam klucz a tam :c: dym z tylu sie unosi... jpeirdole ja juz dzisiaj nic nie robie..
co sie okazało.. jakis kabel dotknał raem te dwa piny od wsk. paliwa i temp i najprawdop. zrobił zware.. bo az sciezke na liczniku spaliło zwedziło i zerwało, chciałem te sciezke połaczyc myslałem kuźwa ze sie da !!! ni da kuźwa.. teraz mi wskazówka na maxa idzie od paliwa zamias stac w miejscu, ale to jeszcz enie wszystko.. najlepesze jest to .. wpadłem na genially pomysł przełozenia mechanizmu.. wsk od starego licznika a te zerwana sciezke połączyłem kabelkiem miedzianym bez izolacji i jakos zlutowałem..
nie naruszajac przy tym sasiednich.. założylem mechanizm podlanczam licznik cieszac sie z nowego zestawu wskazników, chciałem zmierzyc napiecie na tym pinie od tej zerw. sciezki, ale nie zdażyłem bo kuźwa znowu dym poszedł,
tym razem .. pilot od bramy ktorego miałem przypietego do kluczyka od stacyjki zachaczył jakos piny od tych samych wskazników, i kuzwa juz trzeciego licznika nie miałem .. pierdole juz nic nie robie.. dzisiaj !!! myslałem ze sie tam wsciekne i rozwale ten licznik .. i tego pilota..
mam pecha chyba ? .. moze i jest to zabawne ale musze kupic drugi sprawny licznik,
i mam nadzeije ze z tym juz takich problemów nie bedzie.. (((
ZAMYKAM TEN TEMAT JAKO POSZKODOWANY PRZEZ LICZNIK

ogladałem tylko ten obrotomierz nic wiecej potem zamontowałem spowrotem identycznie, bo tam filozofi kur. nie ma.. i no i wkładam cały licznik juz gotowy.. przekrecam klucz a tam :c: dym z tylu sie unosi... jpeirdole ja juz dzisiaj nic nie robie..
co sie okazało.. jakis kabel dotknał raem te dwa piny od wsk. paliwa i temp i najprawdop. zrobił zware.. bo az sciezke na liczniku spaliło zwedziło i zerwało, chciałem te sciezke połaczyc myslałem kuźwa ze sie da !!! ni da kuźwa.. teraz mi wskazówka na maxa idzie od paliwa zamias stac w miejscu, ale to jeszcz enie wszystko.. najlepesze jest to .. wpadłem na genially pomysł przełozenia mechanizmu.. wsk od starego licznika a te zerwana sciezke połączyłem kabelkiem miedzianym bez izolacji i jakos zlutowałem..
nie naruszajac przy tym sasiednich.. założylem mechanizm podlanczam licznik cieszac sie z nowego zestawu wskazników, chciałem zmierzyc napiecie na tym pinie od tej zerw. sciezki, ale nie zdażyłem bo kuźwa znowu dym poszedł,
tym razem .. pilot od bramy ktorego miałem przypietego do kluczyka od stacyjki zachaczył jakos piny od tych samych wskazników, i kuzwa juz trzeciego licznika nie miałem .. pierdole juz nic nie robie.. dzisiaj !!! myslałem ze sie tam wsciekne i rozwale ten licznik .. i tego pilota..

mam pecha chyba ? .. moze i jest to zabawne ale musze kupic drugi sprawny licznik,
i mam nadzeije ze z tym juz takich problemów nie bedzie.. (((
ZAMYKAM TEN TEMAT JAKO POSZKODOWANY PRZEZ LICZNIK


kurde
własnie trafiłem na allegro zo borotkiem i czerwonymi wskazowkami podobno z XR3i i pod predkosciomierzem ma "2". i jak mam miec takie problemy zeby mi działał obrotek to chyba go sprzedam jak mi tylko przyjdzie. bo jesli tylko wymienic rezystkor to znajde ten temat i mysle ze sie uda ale jak jescze cos innego tak jak w wyzej opisanym przypadku to moze byc ciezko 


~~>najszybszy w miescie<~~ 

- WieSiu
- Posty: 23542
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
Ja byłbym dobrej myśli
pierwsze co to pewnie będzie dioda do wyrzucenia,w to miejsce zworka,a potem już tylko regulacja rezystorem

Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
- WieSiu
- Posty: 23542
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
new90, spoko, zapodasz fotki to Ci pokaze co zmienic jak nie bedzie dzialac 

Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982