kontrolka ladowania-swieci sie

Moderator: Moderatorzy

Albercik

Post autor: Albercik »

hm. Wymieniłem regulator. Odpaliłem - 13.4V - super, działa :D Jednak moja radość długo nie trwała. Zgasiłem. dokręciłem alternator, poskładałem wszystko do kupy, odpalam znowu, patrzę, a tu znów delikatnie się świeci kontrolka. No to wnerwiony porządnie chwytam za miernik, patrzę - a tu 11,5V jak było przed wymianą. No załamałem się tym złomem dosłownie. Już nie wiem, co robić. Może ktoś wpadnie na jakiś pomysł, bo ja idę się upić.

Dzięki za pomoc jakby coś...

[ Dodano: Sob 21 Lis, 2009 ]
słuchajta ludziska, bo mnie oświeciło (dosłownie i w przenośni) :mrgreen: A może to pasek jest za luźny (choć niby dociągnąłem go porządnie, ale jak już jest wyrobiony...), się ślizga i to przez to?? Bo w sumie, to on taki sobie już wizualnie jest. Jakiś taki popękany na krawędziach itp. W prawdzie nic mi nie piszczy, ale kto go tam wie...

Jak myślicie - jest to możliwe?
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Może to iść paskiem ale równie dobrze , może to być wina braku pożądnego zmasowania silnika z aku , może to również być wina zaśniedziałego kabla plusowego - choć by przy rozruszniku bo z altka kabel idzie do rozrusznika i dopiero dalej do aku.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Blazey

Post autor: Blazey »

Ford ma taką małą bolączkę związaną z ładowaniem. Jest na ten temat trochę na forum. Sam podawałem sposób, jak pozbyć się tego problemu. Wystarczy poszukać, poczytać i zacząć od sprawdzenia właśnie tam.
Bo jak się czyta o takim działaniu, jak twoje, to ręce opadają...
Albercik

Post autor: Albercik »

Jamszoł pisze: może to być wina braku pożądnego zmasowania silnika z aku , może to również być wina zaśniedziałego kabla plusowego - choć by przy rozruszniku bo z altka kabel idzie do rozrusznika i dopiero dalej do aku.
Wiem, już o tym myślałem, ale przez moment było dobrze.
Blazey pisze:Ford ma taką małą bolączkę związaną z ładowaniem. Jest na ten temat trochę na forum. Sam podawałem sposób, jak pozbyć się tego problemu. Wystarczy poszukać, poczytać i zacząć od sprawdzenia właśnie tam.
Czytałem. Przeczyściłem druciakiem masę silnik<=>buda, klemy na aku, kable na rozruszniku. Miałem nawet zakładać dodatkowy kabel od altka do aku, ale sprawdziłem napięcie bezpośrednio na alternatorze - tam jest to samo. Różnica jest ok. 0,4V

[ Dodano: Pon 23 Lis, 2009 ]
Nowy pasek zamówiony. Jutro odbieram koło 8:00, więc po montażu zobaczymy, czy pomoże. Ja jednak nastawiam się na wymianę altka, bo jak patrzyłem, to pod szczotkami regulatora już dość mocno wytarte są pierścienie, więc chyba to już kres jeg drogi.

[ Dodano: Pon 23 Lis, 2009 ]
Powiedzcie, czy taki altek będzie pasował do mojego wechikułu??

http://moto.allegro.pl/item796200033_al ... orion.html

Dzięki :)
ODPOWIEDZ