1.3 regulacja zaworów
Moderator: Moderatorzy
- cidzej
- Posty: 11785
- Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
- Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
- Pojemność: 1400
- Rocznik: 1996
- Generacja: MK7
- Nadwozie: Cabrio
Albercik, zawory to wyregulesz sam, w 15 minut z fajkiem w zebach tylko potrzebujesz do tego szczelinomierz + klucz 10 (najlepiej oczkowy) + uszczelke pod pokrywe zaworow. jak juz ustawisz wszystko na cacy a silnik bedzie dalej klekotal to nastepnym krokiem celem wyciszenia silnika jest ..... rozbebeszenie głowicy i patrzenei co do wymiany
w tych silnikach niestety przy przebiegu ~150tys to juz walek jest czesto do wymiany, o reszcie nie wspomne ....
jezeli wyregulowales i klekotanie znacznie sie zmniejszylo lub praktycznie ustalo .... to jezdzisz az stuknie ci 10tys km i znowu korygujesz nastawy i tak w kołko az pewnego dnia regulacja przestanie przynosic zadowalajace efekty a wtedy patrz punkt wyzej ...

jezeli wyregulowales i klekotanie znacznie sie zmniejszylo lub praktycznie ustalo .... to jezdzisz az stuknie ci 10tys km i znowu korygujesz nastawy i tak w kołko az pewnego dnia regulacja przestanie przynosic zadowalajace efekty a wtedy patrz punkt wyzej ...
- Jamszoł
- Posty: 22192
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Można zrobić to na czuja
Już mówię o co chodzi - ustawiamy ten zawór nna którym "na oko" krzywka wałka jest OK.
Następnie pozostałe - ALE - gdy ustawimy zawór tam gdzie było OK - sprawdzamy ręką jaki jest luz zaworowy i gdy ustawiamy zawór tam gdzie było z krzywką nie ten teges - możemy skorygować luz właśnie na czuja - da się to wyczuć .
Apropos podjechanych krzywek - nie wydaje się Wam , że jesli zawory nie są ustawiane ciśnieniem oleju , to każdy olewa zalecenia producenta i wlewa do takiego silnika olej mineralny i potem są efekty ?

Już mówię o co chodzi - ustawiamy ten zawór nna którym "na oko" krzywka wałka jest OK.
Następnie pozostałe - ALE - gdy ustawimy zawór tam gdzie było OK - sprawdzamy ręką jaki jest luz zaworowy i gdy ustawiamy zawór tam gdzie było z krzywką nie ten teges - możemy skorygować luz właśnie na czuja - da się to wyczuć .
Apropos podjechanych krzywek - nie wydaje się Wam , że jesli zawory nie są ustawiane ciśnieniem oleju , to każdy olewa zalecenia producenta i wlewa do takiego silnika olej mineralny i potem są efekty ?
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
- cidzej
- Posty: 11785
- Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
- Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
- Pojemność: 1400
- Rocznik: 1996
- Generacja: MK7
- Nadwozie: Cabrio
Albercik, ja cie kompletnie nie rozumiem. ty sie znasz na tych autach czy nie ? wez żesz kuźwa ten szczelinomierz w łape plus klucz 10-tke i ustawisz zawory w 15 minut i bedziesz wszystko wiedzial czy to zawory klepia czy co innego. nie popadaj od razu ze skrajnosci w skrajnosc. poza tym klekotanie tego silnika nie wplywa drastycznie na jazde a wiec po co sie ladowac w koszty jakiegos tam remonciku glowicy ? lepiej zainwestuj kase w blachare bo nim ten silnik siadzie to nie bedzie mial juz co ciągnąć bo sie buda rozsypie
- Yagr
- Posty: 14653
- Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
- Lokalizacja: Kraków
- Pojemność: 1598
- Rocznik: 2007
- Generacja: MK2
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Albercik, stopień sprężania dla 1,3:
1,3 JBD 9,5
1,3 JBE 9,5
1,3 J6A 8,8
1,3 JJA LUB J4C 9,5
luzy zaworowe:
dolot 0,20 mm (0,20-0,25)
wydech 0,30 mm (0,30-0,35)
1,3 JBD 9,5
1,3 JBE 9,5
1,3 J6A 8,8
1,3 JJA LUB J4C 9,5
luzy zaworowe:
dolot 0,20 mm (0,20-0,25)
wydech 0,30 mm (0,30-0,35)
Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"