1.3 regulacja zaworów

Moderator: Moderatorzy

Albercik

Post autor: Albercik »

cidzej, to co ja mam w końcu robić. Regulować zawory, czy wtryski wymienić??
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11785
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

Albercik, zawory to wyregulesz sam, w 15 minut z fajkiem w zebach tylko potrzebujesz do tego szczelinomierz + klucz 10 (najlepiej oczkowy) + uszczelke pod pokrywe zaworow. jak juz ustawisz wszystko na cacy a silnik bedzie dalej klekotal to nastepnym krokiem celem wyciszenia silnika jest ..... rozbebeszenie głowicy i patrzenei co do wymiany :( w tych silnikach niestety przy przebiegu ~150tys to juz walek jest czesto do wymiany, o reszcie nie wspomne ....

jezeli wyregulowales i klekotanie znacznie sie zmniejszylo lub praktycznie ustalo .... to jezdzisz az stuknie ci 10tys km i znowu korygujesz nastawy i tak w kołko az pewnego dnia regulacja przestanie przynosic zadowalajace efekty a wtedy patrz punkt wyzej ...
Albercik

Post autor: Albercik »

toś mnie kurna pocieszył. czekaj to wezmę kartkę i zrobię listę. Regul. zaworów, wtryski, wałek, palnning głowicy... Może od razu pierścienie tłokowe?? zaraz, bo mi kartki zaczyna brakować... :mrgreen:
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Albercik pisze:zaraz, bo mi kartki zaczyna brakować... :mrgreen:
aznacz posta cidzeja i se wydrukuj :razz:
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Albercik

Post autor: Albercik »

cidzej, to skoro już nam utworzono odrębny temat z naszego OT, to możesz mi powiedzieć, jaki pownien być prawidłowy rozmiar szczelinki? :mrgreen: :twisted: :mrgreen:
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11785
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

sprawdz w instrukcji. na jednych bylo CHYBA 0,2 an na drugich CHYBA 0,4 ale na ktorych dokładnie to nie pamietam - robilem to 1 raz i rok temu. jak szybko brat kupil 1.3 tak szybko sie go pozbyl :P
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Pewnie jak w większości silników 0,2 oraz 0,25 mm - ssący 0,2 wydech 0,25
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
Adaś
Posty: 1292
Rejestracja: 19 lip 2005, 19:44
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Adaś »

Albercik, na 99% już nie ustawisz elegancko zaworów... Pewnie wałek dał już ciała... A nie stukające 1.3 to nie 1.3 :P Zostaw to nie opłaca się robić :P
jest: koreański wysokoobrotowiec :mrgreen:
był: Ford Escort 1.3 mk6 1992r.
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Można zrobić to na czuja :mrgreen:
Już mówię o co chodzi - ustawiamy ten zawór nna którym "na oko" krzywka wałka jest OK.
Następnie pozostałe - ALE - gdy ustawimy zawór tam gdzie było OK - sprawdzamy ręką jaki jest luz zaworowy i gdy ustawiamy zawór tam gdzie było z krzywką nie ten teges - możemy skorygować luz właśnie na czuja - da się to wyczuć .

Apropos podjechanych krzywek - nie wydaje się Wam , że jesli zawory nie są ustawiane ciśnieniem oleju , to każdy olewa zalecenia producenta i wlewa do takiego silnika olej mineralny i potem są efekty ?
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Albercik

Post autor: Albercik »

sam już nie wiem. Chyba po Waszych wypowiedziach w przyszłym miesiącu zainwestuję w nowy wałek, wymienię zawory i splanuję głowicę... Może jeszcze pierścienie tłokowe zrobię. Wogóle coś słabą kompresję ma.

Tak BTW, to jaki jest normatywny stopień sprężania dla 1.3 CFI?
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14653
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

Albercik, nie dzisiaj... jutro ci podam ;)
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Albercik

Post autor: Albercik »

Spoko, przecież nie siedzę z nożem i widelcem, podkrążonymi oczami i kapiącą śliną :D
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14653
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

A bo ja to wiem.... :mrgreen:
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11785
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

Albercik, ja cie kompletnie nie rozumiem. ty sie znasz na tych autach czy nie ? wez żesz kuźwa ten szczelinomierz w łape plus klucz 10-tke i ustawisz zawory w 15 minut i bedziesz wszystko wiedzial czy to zawory klepia czy co innego. nie popadaj od razu ze skrajnosci w skrajnosc. poza tym klekotanie tego silnika nie wplywa drastycznie na jazde a wiec po co sie ladowac w koszty jakiegos tam remonciku glowicy ? lepiej zainwestuj kase w blachare bo nim ten silnik siadzie to nie bedzie mial juz co ciągnąć bo sie buda rozsypie
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14653
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

Albercik, stopień sprężania dla 1,3:
1,3 JBD 9,5
1,3 JBE 9,5
1,3 J6A 8,8
1,3 JJA LUB J4C 9,5

luzy zaworowe:
dolot 0,20 mm (0,20-0,25)
wydech 0,30 mm (0,30-0,35)
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ODPOWIEDZ