Co ile wymiana rozrządu w MK7 1.8 115PS Zetec?
Moderator: Moderatorzy
- bobson
- Posty: 579
- Rejestracja: 03 lis 2009, 18:08
- Lokalizacja: Złotów
- Pojemność: 2966
- Rocznik: 2010
- Generacja: Inny samochód
- Nadwozie: Inne
- Kontakt:
Co ile wymiana rozrządu w MK7 1.8 115PS Zetec?
Witam, niedawno zakupiłem Escorta MK7 1.8 115PS.
Auto ma najechane 133tys. km, rozrząd wymieniany w ASO Forda przy 59tys. km. Obecny rozrząd ma więc przejechane 74tys.km
I tu moje pytanie: co ile wymienić rozrząd? Obecnie jest oryginał Forda, znalazłem informacje, że wymienia się pierwszy pasek po 60tys. a następne nawet co 120tys?
Pozdrawiam.
Auto ma najechane 133tys. km, rozrząd wymieniany w ASO Forda przy 59tys. km. Obecny rozrząd ma więc przejechane 74tys.km
I tu moje pytanie: co ile wymienić rozrząd? Obecnie jest oryginał Forda, znalazłem informacje, że wymienia się pierwszy pasek po 60tys. a następne nawet co 120tys?
Pozdrawiam.
- Jamszoł
- Posty: 22192
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
W instrukcjach piszą - co 60000km lub 60 miesięcy.
A więc masz już przejechane ponad to co powinno być .
Ktoś Ci źle podpowiadał - pasek co 60 tys a w zasadzie nawet wcześniej , bo nikt nie zmienia kół zębatych przy rozrządzie a one też się wy.. i niszczą szybciej pasek zębaty.
Kupuj nowy pasek i rolki i wymieniaj , bo może być za moment za późno
A więc masz już przejechane ponad to co powinno być .
Ktoś Ci źle podpowiadał - pasek co 60 tys a w zasadzie nawet wcześniej , bo nikt nie zmienia kół zębatych przy rozrządzie a one też się wy.. i niszczą szybciej pasek zębaty.
Kupuj nowy pasek i rolki i wymieniaj , bo może być za moment za późno
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
- leszek
- Posty: 2568
- Rejestracja: 26 paź 2004, 16:35
- Lokalizacja: warszawa
- Pojemność: 1500
- Rocznik: 2018
- Generacja: MK1
- Nadwozie: Inne
Ciekawe co ty masz za instrukcję ??Jamszoł pisze:W instrukcjach piszą - co 60000km lub 60 miesięcy.

Ale fakt że w polskich realiach pasek wymienia się częściej. W oryginalnej niemieckiej jest że po 100tyś. W naszych 80 tyś. I co drugą wymianę-wymieniamy pompę wody

Podczas, gdy obrabiasz mi tyłek nie zapomnij mnie w niego pocałować 

U mojego ojca w mondeo po zakupie jak zabrałem się za wymianę rozrządu okazało się że jest oryginalny (napinacz bez sprężynki i mocowania do niej oraz brak śladów ingerencji). Nawet jeszcze było widać logo Forda na pasku pomimo przejechania 220tyś i 10lat. Co świadczy o dobrej jakości oryginalnego rozrządu a także o silniku który przy tym przebiegu nawet nie bierze oleju i nie ma żadnych wycieków.
www.VolvoTech.pl ---Elektromechanik---
- cidzej
- Posty: 11775
- Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
- Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
- Pojemność: 1400
- Rocznik: 1996
- Generacja: MK7
- Nadwozie: Cabrio
jak sie wymeinia na oryginaly to nie wiem czemu wymeiniac wczesniej niz producent zalecil ? przeciez u nas nei ma innego powietrza niz np. w niemczech, a i tak te 100tys co podal producent jest ze sporym zapasem.
u nas to juz do takich skrajności dochodzi, ze neidlugo w instrukcji bedzie wymiana paska zalecana po 1/2 tego co przewidzial producent
jaks ie jezdzi na tanich podróbach to moze i tak trzeba ale na oryginalach to nie wiem czemu sie niby do tego stosować ? albo inaczej - po co przepłacać za oryginał jaks ie go zmienia tak samo czesto jak podróbe ??
dam przykład oleju: u mnie w instrukcji jak byk "stoi", ze wymiana co 15tys km, w "serwisówce" już jakoś dziwnie jest podane, że co 12tys, a jak jedziesz na wymiane oleju to na karteczce pod maską piszą wymiana za 10tys km. ja rozumiem jakby czlowiek zalal Lotosem minerałem po 10zł/L ale jak sie zalewa pelnym syntetykiem za przeszło 40zł/L to czemu mam niby to tak często zmieniać ?? a biznes olejowy się kręci .... już nawet nei będe wspominał o wymianie oleju co rok (jak sie nie wykreca odpowiedniego przebiegu kwalifikującego do wymiany) - jakoś olej stoi na półce w sklepie/hurtowni czasem po 2-3 lata i nei trzeba go wymieniać a tu w silniku raz na rok ... ciekawe ... jakieś żywe kultury bakterii w nim są ??
u nas to juz do takich skrajności dochodzi, ze neidlugo w instrukcji bedzie wymiana paska zalecana po 1/2 tego co przewidzial producent

dam przykład oleju: u mnie w instrukcji jak byk "stoi", ze wymiana co 15tys km, w "serwisówce" już jakoś dziwnie jest podane, że co 12tys, a jak jedziesz na wymiane oleju to na karteczce pod maską piszą wymiana za 10tys km. ja rozumiem jakby czlowiek zalal Lotosem minerałem po 10zł/L ale jak sie zalewa pelnym syntetykiem za przeszło 40zł/L to czemu mam niby to tak często zmieniać ?? a biznes olejowy się kręci .... już nawet nei będe wspominał o wymianie oleju co rok (jak sie nie wykreca odpowiedniego przebiegu kwalifikującego do wymiany) - jakoś olej stoi na półce w sklepie/hurtowni czasem po 2-3 lata i nei trzeba go wymieniać a tu w silniku raz na rok ... ciekawe ... jakieś żywe kultury bakterii w nim są ??
posłuchaj rady kolegi poszkodowanego przez strzał rozrządu...bobson pisze:Chodzi o to, że jeśli mam zrobić teraz nie potrzebnie rozrząd to wolę wydać pieniądze na inne rzeczy do auta...
WYMIEŃ TERAZ BĘDZIESZ MIAŁ SPOKóJ a do tego czasu ustalisz co ile trzeba wymieniać


jest: koreański wysokoobrotowiec 
był: Ford Escort 1.3 mk6 1992r.

był: Ford Escort 1.3 mk6 1992r.
- cidzej
- Posty: 11775
- Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
- Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
- Pojemność: 1400
- Rocznik: 1996
- Generacja: MK7
- Nadwozie: Cabrio
bez urazy Adam, ale nie porównuj Escorta do Lanosa, bo nie bez przyczyny Lanos kosztuje sporo mniej niz jaki kolwiek nowy Ford. poza tym jak dobrze pamietam z instrukcji użytkownika samochodu Daewoo Lanos to zalecają wymienić rozrząd co 60tys km, a ty miales juz nieco ponad 60tys km jak kupowałeś auto wiec juz sie dawno kwalifikowało do wymiany....
poza tym skoro kolega mial wymeiniany rozrzad w ASO, ma na to fakture, rozrzad nie ma jeszcze 5 lat od wymiany i jest to oryginał to nie wiem czemu miałby nie poczekać chociaż do 90tys km ? to jest i tak 30tys mniej niz zaleca producent.
poza tym skoro kolega mial wymeiniany rozrzad w ASO, ma na to fakture, rozrzad nie ma jeszcze 5 lat od wymiany i jest to oryginał to nie wiem czemu miałby nie poczekać chociaż do 90tys km ? to jest i tak 30tys mniej niz zaleca producent.
błąd... miałem 52tys.kmcidzej pisze:ty miales juz nieco ponad 60tys km jak kupowałeś auto
Być może rozrząd faktycznie był wymieniany w ASO przy 59tys.km nie śmiem tego negować. Ale skoro kolega niedawno auto kupił w dzisiejszych realiach trzeba niestety brać poprawkę na to, że ten przebieg mógłbyć troszke "przeregulowany". Więc nie wiadomo czy auto ma na 100% te 133tyś.km jak pokazuje licznik czy może faktycznie 180tys. JA osobiście bardzo stereotypowo nie będąc pewnym przebiegu wymieniłbym rozrząd.
jest: koreański wysokoobrotowiec 
był: Ford Escort 1.3 mk6 1992r.

był: Ford Escort 1.3 mk6 1992r.
- leszek
- Posty: 2568
- Rejestracja: 26 paź 2004, 16:35
- Lokalizacja: warszawa
- Pojemność: 1500
- Rocznik: 2018
- Generacja: MK1
- Nadwozie: Inne
Dokładnie. Wymień teraz. Jeżeli planujesz nim dłuuuuuggggoooooo jeżdzić to na oryginał Forda.Adaś pisze:wymieniłbym rozrząd
Jeżeli jesteś pewny ze za rok go będziesz sprzedawał to kup tańszy zamiennik. Tak jak pisze Adam nie możesz byc pewnym przebiegu(chyba ze kupileś go od np.wujka).Lepiej nie być zaskoczonym .
pozdr,
Podczas, gdy obrabiasz mi tyłek nie zapomnij mnie w niego pocałować 

- leszek
- Posty: 2568
- Rejestracja: 26 paź 2004, 16:35
- Lokalizacja: warszawa
- Pojemność: 1500
- Rocznik: 2018
- Generacja: MK1
- Nadwozie: Inne
Pasek zębaty
Naciąg wstępny paska zębatego zapewnia napi-nacz rolkowy. Paski na części zamienne dostarcza się wraz ze sprężynąnapinacza zapewniającą właściwy naciąg wstępny. Podczas montażu fabrycznego napinacz jest ustawiany bez tej sprężyny.
Marka i typ: Ford 928 M-6268 A 2D.
Długość: 1247 mm.
Szerokość: 25,4 mm.
Liczba zębów: 131.
Podziałka: 9,525 mm.
Częstość wymiany: co 90 000 km.
Cytat z książki serwisowej odnośnie silników 1,6 i 1,8.
Naciąg wstępny paska zębatego zapewnia napi-nacz rolkowy. Paski na części zamienne dostarcza się wraz ze sprężynąnapinacza zapewniającą właściwy naciąg wstępny. Podczas montażu fabrycznego napinacz jest ustawiany bez tej sprężyny.
Marka i typ: Ford 928 M-6268 A 2D.
Długość: 1247 mm.
Szerokość: 25,4 mm.
Liczba zębów: 131.
Podziałka: 9,525 mm.
Częstość wymiany: co 90 000 km.
Cytat z książki serwisowej odnośnie silników 1,6 i 1,8.
Podczas, gdy obrabiasz mi tyłek nie zapomnij mnie w niego pocałować 
