Escort diesel'2000
Moderator: Moderatorzy
Escort diesel'2000
Mam do obejrzenia takie autko. Wiem, że ma jeszcze klimę. Doświadczenia w dieslach nie mam szczególnego, więc pytam, na co zwrócić uwagę przy oglądaniu, co sprawdzić?
I jak w ogóle spisują się silniki diesla w fordach? Były jakieś ich generacje? Znaczące zmiany w osprzęcie?
I jak w ogóle spisują się silniki diesla w fordach? Były jakieś ich generacje? Znaczące zmiany w osprzęcie?
- kupiec
- Posty: 12913
- Rejestracja: 08 paź 2007, 00:34
- Lokalizacja: tychy
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 2005
- Generacja: Inny samochód
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
najlepiej do diesla kupować zimą. jak zapali od strzału to gitara.
na co zwrócić uwage? przedewszystkim czy z pod pokrywy zaworów nie ma wycieków i jak ciepły silnik to czy po odkręceniu korka wlewu oleju nie idzie dymek. tak samo po wyjęciu bagnetu. możesz jeszcze jechać za autem i niech ktoś kto będzie go prowaził da mu po gazie tak żeby się turbina załączyła (powyżej 2200 obrotów) i jak tylko mały dymek i tylko czarny pójdzie to jest ok jak spora chmura i to nie czarnego to może być kiepsko.
tak samo przy rozruchu zobaczyć co mu z tłumika wyleci a nie powinno nic wylecieć.
to takie wizualne spostrzeżenia.
najlepiej jechac odrazu na warsztat na kompreche i wtedy będziesz już pewny na 99 % że jest ok.
tyle co wiem to pisze. a to wiem z własnego doświadczenia.
na co zwrócić uwage? przedewszystkim czy z pod pokrywy zaworów nie ma wycieków i jak ciepły silnik to czy po odkręceniu korka wlewu oleju nie idzie dymek. tak samo po wyjęciu bagnetu. możesz jeszcze jechać za autem i niech ktoś kto będzie go prowaził da mu po gazie tak żeby się turbina załączyła (powyżej 2200 obrotów) i jak tylko mały dymek i tylko czarny pójdzie to jest ok jak spora chmura i to nie czarnego to może być kiepsko.
tak samo przy rozruchu zobaczyć co mu z tłumika wyleci a nie powinno nic wylecieć.
to takie wizualne spostrzeżenia.
najlepiej jechac odrazu na warsztat na kompreche i wtedy będziesz już pewny na 99 % że jest ok.
tyle co wiem to pisze. a to wiem z własnego doświadczenia.
تاجر القواعد
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty
- WieSiu
- Posty: 23542
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
potwierdzam kupca sugestie,sa bardzo sluszne. Ogolnie to nie ma generacji TD, wszystkie to praktycznie to samo. Jedynie w osprzecie pod koniec produkcji cos tam namieszali,ale to drobnostki. Sam silnik jest taki sam jak w 1996 i pewnie w starszym. Dymek moze puscic przy odpalaniu,ale tylko sredni, bo moglo sie okazac ze swiece nie byly wystarczajaco dogrzane (lub zuzyte) i trzeba bylo przytrzymac na rozruszniku,to wtedy moze puscic dymek. Jesli po odpaleniu jak jest zimny jest tak ze telepie silnikiem,to prawdopodob trzeba ciut podregulowac pompe (np na przy rozrzadzie). Po dodaniu gazu powinny te drgania ustapic i powinien stabilnie pracowac. To nie jest oznaka ze jest silnik uszkodzony ani pompa. Ogolnie dobre silniki,ale wymagaja dobrego fachowca, co by np, przy wymianie rozrzadu nic nie namieszal.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
- kupiec
- Posty: 12913
- Rejestracja: 08 paź 2007, 00:34
- Lokalizacja: tychy
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 2005
- Generacja: Inny samochód
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
teraz mi się przypomniało! w "normalnych" 1.8TD wszystkie wtryski są takie same a dopiero w tych nowszych endura de, bodajze od 98` robili jeden wtrysk sterujący. i to jest różnica między starymi a nowymi silnikami.
تاجر القواعد
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty
pod koniec 96r weszły już pojedyńcze przypadki endura-dekupiec pisze:dopiero w tych nowszych endura de, bodajze od 98` robili jeden wtrysk sterujący.
bodajże sterowaniki na pompie trochę się zmieniły w 98r lub 99r. (chyby wraz z mini FL escorta mk7)
i głowca od essiego np z roku 91 wizualne jest taka sama, uchwyty na kolektory i itp... są identyki, tylko minimalna była różnica w kanalikach w głowicy i tam była lekka różnica
Jeśli poleci dymek - do tego warto sprawdzić, czy przewody wody nie puchną, gdy silnik się już nagrzeje. Sprawdzić czy trzyma temperature. No i po wstepnych oględzinach odjchać 2m do tyłu i popatrzeć czy plam nie ma.
Najczęstsze miejsca wycieku oleju w 1.8 TD:
- uszczelka misy
- zimmering na wale od strony skrzyni biegów
- zimmering wybieraka skrzyni biegów
- turbina
- odma
Najczęstsze miejsca wycieku oleju w 1.8 TD:
- uszczelka misy
- zimmering na wale od strony skrzyni biegów
- zimmering wybieraka skrzyni biegów
- turbina
- odma