ogrzewanie tylnej szyby nie działa;(

Moderator: Moderatorzy

PATENT

ogrzewanie tylnej szyby nie działa;(

Post autor: PATENT »

WITAM. Mam taki problem, mam straszne przerwy w paskach od ogrzewania tylnej szyby problem tkwi w tym ze nie wiem jak je pokleic....co prawda po motoryzacyjnych maja niby kleje przewodzące ale są on tylko do małych ubytków a moje niestety są ddduuuużżżżeeee. Może ktoś wiek jakim specjałem można to naprawić :?: chce przyciemnic sobie szybki a najpierw wypadałoby sobie naprawic ogrzewanie... jesli ktos wie to prosze o konkretna odp. z góry dzieki
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23542
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

sa takie lakiery przewodzace, mysle ze nimi nawet troszeczke wieksze ubytki naprawisz, jedyne co musisz,to przykleic dwa kawalki tasmy tam gdzie sa uszkodzone kawalki, tak przykleic wzdlóż ubytków,aby miedzy te dwa kawalki tasmy moc farbe nalozyc i aby to ladnie po oderwaniu tasmy wygladalo (prosto i rowno). Ewentulanie inna metoda, to moze zastosowac jakims cudem folie aluminiowa,ale to wymagaloby uzycia jakiegos kleju aby ja do szyby przykleic i lutownicy,aby to wszystko polaczyc i szczerze mowiac nie wiem jakby to wyszlo. Raczej byloby to trudne.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Iziek

Post autor: Iziek »

A jakiej długości masz te ubytki?? Bo ja u siebie miałem ze 3-4cm i w sklepie powiedzieli mi ze to nic nie da... ale ja bylem uparty i chciałem sprawdzić... i skleiłem klejem i działa... nie tak szybko jak te co są nienaruszone ale działa...
PATENT

Post autor: PATENT »

nno dosc sporej długości mysle ze tez ok 3-4cm w niektorych miejscach...a jakim klejem to keliłeś?
Iziek

Post autor: Iziek »

oj trudno mi powiedziec... to bylo jakies 6 lat temu
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23542
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

to nie koniecznie klej, moze byc to lakier przewodzacy, np taki: http://www.allegro.pl/show_item.php?item=49929454 lub taki: http://www.allegro.pl/show_item.php?item=50225523

To powinno wystarczyc do naprawy
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Iziek

Post autor: Iziek »

Ktoś mi jeszcze mówił żeby dodać do tego kleju czy lakieru opiłki metalu (np. takie co zostają po wierceniu w metalu) które mają polepszyć przepływowość prądu. Nie wiem czy to może pomuc czy zaszkodzić ale kolego mi mówił że tak zrobił i działało (ile w tym jest prawdy to nie wiem)
Awatar użytkownika
Mikosz
Posty: 1689
Rejestracja: 12 lis 2007, 16:57
Lokalizacja: UK

Post autor: Mikosz »

Sprawdziłem u siebie tylne ogrzewanie miernikiem. Każda z pasków ma inne wartości napięcia. Różnica jest do 1 V . Paski nie są przerywane. Z bliska nie widać ich. Zimą kilka pasków słabo grzały z powodu gubienia 1 V. Mam zamiar to naprawić lakierem przeowdzącym więc jaka taśma samoprzylepna ma być ?? Może być taka przezroczysta biurowa ?? Są inne wygodniejsze taśmy ??
Blazey

Post autor: Blazey »

Jak ty to zmierzyłeś? Co i jak mierzyłeś względem czego? Bo skoro nie są przerwane, to co chcesz naprawiać?
Nie słyszałeś nigdy o taśmach malarskich? Albo izolacyjnych?

PS. Polecam też zacząć zaglądać tu:
http://sjp.pwn.pl/
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Ja wiem jedno - naprawiałem kiedyś Matiemu szybę od F126p , bo miała poprzerywane paski.
W miarę udało się je uruchomić - ALE :
Tam gdzie była farba , tam pasek się nie rozgrzewa tylko przewodzi prąd.
Do czego zmierzam ?
Mikosz - jeśli paski Ci grzeją , nawet gorzej , ale grzeją , to nic nie kombinuj .
Przeczyść tylko porządnie styki szczególnie masę tak przy samej szybie jak i przy połączeniu klapy na dole (trzy bolce)
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Blazey

Post autor: Blazey »

To cholerne złącze należy jak najszybciej obejść. W hatchbackach jest to proste, wystarczy pociągnąć przewody przez przelotkę w gumie do klapy bagażnika. Ale u stodolarzy trzeba by chyba taką przelotkę dołożyć. Czy jest tam też coś?
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Blazey pisze:Ale u stodolarzy
Mówisz o takim wozidełku jak moje ?
Nie ma nic - masa idzie przez zawiasy :sad:
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Blazey

Post autor: Blazey »

No i to jest problem z kombiakami. A jaka tam jest przestrzeń na górze po zamknięciu klapy? Nie da rady wstawić przelotki? I czy w takim razie kombiaki nie miały nigdy klapy otwieranej z przycisku?
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Przestrzeń to i by była :mrgreen:
Tylna klapa otwierana jest ze środka oraz z kluczyka - przekręcając go bez wciskania czego kolwiek
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Blazey

Post autor: Blazey »

Ze środka, ale z klamki, nie z przycisku i siłownika?
ODPOWIEDZ