Napięcie 5,5V na kablu do wiatraka chłodnicy

Moderator: Moderatorzy

leman

Napięcie 5,5V na kablu do wiatraka chłodnicy

Post autor: leman »

Witam,
Mam problem z zasilaniem wiatraka chłodnicy. Wiatrak przestał działać. Wymieniony jest termowyłącznik (działał przez jakiś czas). Po podłączeniu na krótko wiatrak działa. Pomyślałem że po prostu nie dochodzi prąd i miałem rację ale nie do końca. Zmierzyłem napięcie na kablu w miejscu podłączenia do termowyłącznika i uzyskałem 5,5V. Akumulator daje ponad 12,4V a na bezpieczniku od wiatraka jest niecałe 12V. Moje pytanko: Co powoduje taki spadek napięcia?
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11785
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

obstawiam padnieta skrzynke bezpiecznikow
leman

Post autor: leman »

Zapomniałem dodać ze samochod to 1,4 monowtrysk 92'
Blazey

Post autor: Blazey »

Napięcie mierzone względem czego i w którym miejscu?
Czym mierzone napięcie?
Możliwe uszkodzenia:
- skrzynka bezpieczników,
- okablowanie, szczególnie kocówki przewodów,
- termowyłącznik jeśli jakiś zamiennik,
- masa.
Proste do sprawdzenia żarówką. Spisze się lepiej niż miernik.
leman

Post autor: leman »

Sprawdzane przez wbicie końcówki multimetru w kabel tuż przed niebieską wtyczką do termowyłącznika a masą (silnikiem). Silnik dobrze zmasowany.
Blazey

Post autor: Blazey »

Rozłączaj i mierz na złączach. Często one są przyczyną spadku napięcia. Poza tym, najlepiej pomierzyć pod obciążeniem - żarówka H4, kawałki przewodu i szukanie. I sprawdzasz po kolei. Od zasilania, do odbiornika.
leman

Post autor: leman »

Mierzyłem przy rozłączonej wtyczce, a wbiłem w kabel bo właśnie myślałem, że wtyczka jest zaśniedziała albo coś nie styka. Chyba muszę rozebrać skrzynkę bezpieczników. Pozdrawiam i dzięki za odpowiedzi.
ODPOWIEDZ