Problem z biegami pomocy.

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14627
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

Tematik 87 pisze:każdy samochód który jedzie do przodu najpierw trzeba zatrzymać aby wrzucić wsteczny.
nie prawda - wystarczy że masz synchronizaowany wsteczny i możesz tocząc się do przodu wrzucić wsteczny bez problemu. Kwestia skrzyni ;)
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Dokładnie tak było w F125p. :mrgreen:
Niby stara konstrukcja a skrzynia w pełni zsynchronizowana.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Koyot

Post autor: Koyot »

Jamszoł pisze:Kup olej syntetyczny do skrzyni biegów bo za moment zajeździsz skrzynie.
Przy okazji zapytam bo ostatnio po wymianie uszczelniacza musiałem zrobić dolewkę oleju do przekładni, polecono mi coś takiego:(fot.)
I w związku z tym mam pytanie co to jest? Syntetyk, półsyntetyk czy minerał? Bo na opakowaniu nic nie ma.
Załączniki
oleum
oleum
Zdjęcie054.jpg (199.53 KiB) Przejrzano 4499 razy
Awatar użytkownika
Damian
Posty: 317
Rejestracja: 06 mar 2008, 17:10
Lokalizacja: Kudowa Zdr, Ruda Śl
Kontakt:

Post autor: Damian »

to jest syntetyk :D
"Nie jeździj szybciej, niż Twój anioł stróż potrafi latać"

Ford Escort Club Polska
Koyot

Post autor: Koyot »

No to się cieszę :mrgreen:
Dzięki Klakier.
Awatar użytkownika
Damian
Posty: 317
Rejestracja: 06 mar 2008, 17:10
Lokalizacja: Kudowa Zdr, Ruda Śl
Kontakt:

Post autor: Damian »

no problem ;)
"Nie jeździj szybciej, niż Twój anioł stróż potrafi latać"

Ford Escort Club Polska
Tematik 87

Post autor: Tematik 87 »

Yagr pisze:nie prawda - wystarczy że masz synchronizaowany wsteczny i możesz tocząc się do przodu wrzucić wsteczny bez problemu. Kwestia skrzyni ;)
Już wiem o co wam chodzi racja u mnie jak troche się tocze do przodu i chce wrzucić wsteczny to jest zgrzyt, a u szwagra nie ma. Zwracam honor :mrgreen:
Koyot pisze: Przy okazji zapytam bo ostatnio po wymianie uszczelniacza musiałem zrobić dolewkę oleju do przekładni, polecono mi coś takiego:(fot.)
I w związku z tym mam pytanie co to jest? Syntetyk, półsyntetyk czy minerał? Bo na opakowaniu nic nie ma.
A gdzie Koyot dostałeś taki olej i za ile?
dziku
Posty: 589
Rejestracja: 06 gru 2008, 20:10
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: dziku »

Koyot - w necie znalazłem coś takiego:
Najczęściej spotykane oleje przekładniowe występują w klasach lepkości: mineralne - 80W, 80W-90, 85W-90, 80W-140, 85W-140, 90, 140, syntetyczne i półsyntetyczne - 75W-90, 75W-140, 80W-140.
Na pewno więc nie jest mineralny :D
Tematik 87

Post autor: Tematik 87 »

Ej a jakbym kupił taki olej? ENERGEAR SHX-M 75W/90
http://www.bp.com/extendedsectiongeneri ... ntId=56146]http://www.bp.com/extendedsectiongeneri ... ntId=56146] http://www.bp.com/extendedsectiongeneri ... ntId=56146

Ale raczej moim problemem nie jest olej tylko może trzeba sprzęgło lekko podciągnąć, może poduszka albo skrzynie już szlak bierze. :twisted:
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

W zależności od tego która poducha poszła a są trzy , to :
1. Poducha pod silnikiem - silnik pochyla się przodem w dół , wajcha zmiany biegów przesówa się w lewo - żle wchodzą biegi I i II.

2. Lewa poducha pod skrzynią - (przód woza) - silnik pochyla się na lewą stronę - wajcha zmiany biegów idzie do tyłu - żle wchodzą wszystkie biegi włączane do tyłu.

3. Prawa poducha pod skrzynią - (od strony przegrody ) silnik pochyla się w prawo - wajcha zmiany biegów idzie do przodu - żle wchodzą wszystkie biegi włączane do przodu.

4. Obie poduchy pod skrzynią - silnik pochyla się tyłem w dół - wajcha zmiany biegów przesówa się w prawo - żle wchodzi bieg V i wsteczny.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Tematik 87

Post autor: Tematik 87 »

no 5 i wsteczny wchodzą najciężej, ale czasem też 1,2,3,4 wchodzą ciężko
Koyot

Post autor: Koyot »

Tematik 87 pisze:A gdzie Koyot dostałeś taki olej i za ile?
Dostałem go w sklepiku specjalizującym się w częściach i płynach do forda za 45 zł / 1l
Awatar użytkownika
Ven
Posty: 559
Rejestracja: 07 kwie 2007, 01:01
Lokalizacja: Otwock

Post autor: Ven »

Podepne sie pod temat ; u mnie jest tak że generalnie wszystkie biegi wchodzą bez problemów, ale czasem podczas bardziej dynamicznej redukcji z 5 na 3 skrzynia mi zgrzyta z lekka (ale jest to taki sportowy zgrzyt jak w rajdowkach :) , nadmienie ze wysprzeglam do konca a sprzeglo jest nowe.

Czy to normalne? Czy wypada gdzies zajrzec i to wybadac? GearBOX to MTX75
Jest: Civic Sedan 6Gen VTi
Były: MKV RS2000, MKVI CLX 1.6 16v, MKIV Ghia 1.4 '89, MKIV XR3i '90 1.6 KE-Jetronic
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23542
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

Ven pisze:ale czasem podczas bardziej dynamicznej redukcji z 5 na 3 skrzynia mi zgrzyta z lekka
w moim mtx w vanie tez tak robi, jak chce szybko zredukowac, jak robie to ciut wolniej to jest ok :)
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
ODPOWIEDZ