Minimalne spalanie jednostkowe. Przy jakich obrotach??
Moderator: Moderatorzy
Minimalne spalanie jednostkowe. Przy jakich obrotach??
Czy ktoś ma dostęp do materiałów z wykresem spalania jednostkowego (g /kW)dla silnika 1.6 Zetec???
Przy jakich obrotach osiągnie minimum??
Pewnie będzie gdzieś w pobliżu max. momentu obrotowego.
Myślę, że przy cenie 4,45 za litr benzyny to aktualny temat.
Przy jakich obrotach osiągnie minimum??
Pewnie będzie gdzieś w pobliżu max. momentu obrotowego.
Myślę, że przy cenie 4,45 za litr benzyny to aktualny temat.
- Yagr
- Posty: 14627
- Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
- Lokalizacja: Kraków
- Pojemność: 1598
- Rocznik: 2007
- Generacja: MK2
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
chodzi chyba o g/kWh
Nie wiem czy ci się uda znaleźć taki wykres dla escorta....
a jeśli chcesz oszczędzać na paliwie to proponuję zapoznać się z zasadami ecodriving'u

a jeśli chcesz oszczędzać na paliwie to proponuję zapoznać się z zasadami ecodriving'u

Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Ekojazdą bawię się już od ponad roku.
Daje dobre efekty w mieście. Po prostu jadę na minimalnej predkości obrotowej na 4 lub 5.
Znacznie ciekawiej jest poza miastem, bo przecież nie bedę jechał 60.
Poza tym zdarzają się wzniesienia itd..
Dlatego szukam takiej pośredniej prędkości obrotowej do ekojazdy poza miastem.
Daje dobre efekty w mieście. Po prostu jadę na minimalnej predkości obrotowej na 4 lub 5.
Znacznie ciekawiej jest poza miastem, bo przecież nie bedę jechał 60.

Poza tym zdarzają się wzniesienia itd..
Dlatego szukam takiej pośredniej prędkości obrotowej do ekojazdy poza miastem.
- Yagr
- Posty: 14627
- Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
- Lokalizacja: Kraków
- Pojemność: 1598
- Rocznik: 2007
- Generacja: MK2
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Poza miastem obowiązują te same zasady co w mieście - jeździsz na możliwie najwyższym biegu przy najniższej prędkości obrotowej silnika. Natomiast przy podjazdach itp. najlepiej korzystać z takich obrotów silnika gdzie jego sprawność jest największa, czyli zwykle w okolicach gdzie mamy max. moment obrotowy. Dla twojego silnika to jakieś 3000rpm.
Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
- cidzej
- Posty: 11775
- Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
- Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
- Pojemność: 1400
- Rocznik: 1996
- Generacja: MK7
- Nadwozie: Cabrio
tak naprawde to najwiecej zalezy od nacisku naszej prawej stopy. jak ktos nawet nie przekracza nigdy 3000rpm, ale za kazdym razem do tych 3000rpm trzyma noge w podlodze to szlag trafia cala oszczednosc.
1 bieg uzywac tylko do ruszenia do jakis 10-15km/h
2 bieg tak do jakis 2.5k rpm
3 i 4 bieg do jakis 2,7k rpm
5 bieg = 90km/h
i będzie ekonomiecznie. oczywiscie pamietamy rowniez o hamowaniu silnikiem a takze o tym, ze odciecie paliwa jest tylko dla >1200rpm. jak wyhamujemy np. na 5 biegu <1200rpm to warto zrzucic te 2 biegi nizej i kontynuowac hamowanie silnikiem. ale sie wtedy trzeba nawahlować skrzynia biegow
mozna tez zaopatrzyc sie w komputer pokladowy i opracowac wlasny schemat zmiany biegow. z komputerem pokladowym latwo sie przekonac, ze przyspieszanie np. na 3 biegu od 1200rpm pochlonie wiecej paliwa niz zrzucenie na 2 bieg i przyspieszenie od 2000rpm
przy wdrazaniu "ecodrajwingu" nie nalezy zapominac iz elementy napedowe oraz silnik tez ma jakis optymalny zakres pracy i jazda ze zbyt niskimi obrotami w stosunku do biegu moze dac niezle w kosc silnikowi i naprawa go potem przekroczy zyski z oszczednosci
dlatego nei katujcie np. auta przy <1500 rpm na 5 biegu, a szczegolnei nie probujcie przyspieszac 
1 bieg uzywac tylko do ruszenia do jakis 10-15km/h
2 bieg tak do jakis 2.5k rpm
3 i 4 bieg do jakis 2,7k rpm
5 bieg = 90km/h
i będzie ekonomiecznie. oczywiscie pamietamy rowniez o hamowaniu silnikiem a takze o tym, ze odciecie paliwa jest tylko dla >1200rpm. jak wyhamujemy np. na 5 biegu <1200rpm to warto zrzucic te 2 biegi nizej i kontynuowac hamowanie silnikiem. ale sie wtedy trzeba nawahlować skrzynia biegow

mozna tez zaopatrzyc sie w komputer pokladowy i opracowac wlasny schemat zmiany biegow. z komputerem pokladowym latwo sie przekonac, ze przyspieszanie np. na 3 biegu od 1200rpm pochlonie wiecej paliwa niz zrzucenie na 2 bieg i przyspieszenie od 2000rpm
przy wdrazaniu "ecodrajwingu" nie nalezy zapominac iz elementy napedowe oraz silnik tez ma jakis optymalny zakres pracy i jazda ze zbyt niskimi obrotami w stosunku do biegu moze dac niezle w kosc silnikowi i naprawa go potem przekroczy zyski z oszczednosci


- Jamszoł
- Posty: 22192
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
I tu się kłania stara zasada oszczędzania przy gaźnikowcach - skrzynia na luz przed skrzyżowaniemYagr pisze:tu nie ma odcięcia paliwa


Jazda z prędkością 70 km/h na 5 biegu - bez przyspieszania po plaskiej nawierzchni to spalanie (u mnie na gazie ) w granicach 5 - 5,2 l /100km tak samo 80 ;90 100 110 km/h
choć przy 110 km/h spalanie lekko wzrasta do 5,3l/100km
Największe zużycie paliwa przy normalnym przyspieszaniu to bieg 2 - spalanie w granicach 20 - 30 l/100 km.
Tyle ode mnie.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
- Jamszoł
- Posty: 22192
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
skrzynia biegów smarowana jest poprzez koła zębate , które zabierają olej z dołu skrzyni i przekazuja do góry na następne koła z którymi się akurat w danym momencie zazębiają.
Na dobrą sprawę , jak bedziesz skrzynię krecił ręką , to też ją wystarczająco nasmarujesz.
Oczywiście mowa o skrzyni manualnej.
O skrzynie bym się nie martwił - martwić by sie trzeba było o silnik - bo zbyt niskie obroty , to słabe smarowanie
Na dobrą sprawę , jak bedziesz skrzynię krecił ręką , to też ją wystarczająco nasmarujesz.
Oczywiście mowa o skrzyni manualnej.
O skrzynie bym się nie martwił - martwić by sie trzeba było o silnik - bo zbyt niskie obroty , to słabe smarowanie
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
- WieSiu
- Posty: 23542
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
ciekawe tylko jest to ze w telewizji mowia ze wiekszosc aut taki powiedzmy okolo 10 letnich i nowszych jest przystosowana do takiej jazdy (moze mysleli o dieslach). Ze niby nic im nie bedzie jak sie jezdzi przy niskich obrotach. Nie mowie ze im wierze,ale chcialbym sie dowiedziec czy to tylko sciema czy maja troche racji ?Jamszoł pisze:martwić by sie trzeba było o silnik
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
- Jamszoł
- Posty: 22192
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Można jechac 60 km/h - na 5 biegu ale po prostej płaskiej nawierzchni i nie przyspieszając .
Silnik wtedy nie jest wysilony i potrafi spalić nawet poniżej 5 l.
Bywało , że jak robiłem próby i było bezwietrznie , to spalanie zchodziło nawet do 4,2l/100km
Silnik wtedy nie jest wysilony i potrafi spalić nawet poniżej 5 l.
Bywało , że jak robiłem próby i było bezwietrznie , to spalanie zchodziło nawet do 4,2l/100km
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
[shadow=orange]Jamszoł napisał:
Jazda z prędkością 70 km/h na 5 biegu - bez przyspieszania po plaskiej nawierzchni to spalanie (u mnie na gazie ) w granicach 5 - 5,2 l /100km tak samo 80 ;90 100 110 km/h
choć przy 110 km/h spalanie lekko wzrasta do 5,3l/100km .[/shadow]
Trudno mi w to uwierzyć.
70 to około 1750 rpm
110 to 3000 rpm
I różnica w spalaniu to 0,1 litra, a gdzie opory powietrza???
Jezeli ktoś ma komputer niech poda spalanie na 5 na płaskim odcinku dla przedziału prędkości od 60do 110km/h.(oczywiście co 10)
Jazda z prędkością 70 km/h na 5 biegu - bez przyspieszania po plaskiej nawierzchni to spalanie (u mnie na gazie ) w granicach 5 - 5,2 l /100km tak samo 80 ;90 100 110 km/h
choć przy 110 km/h spalanie lekko wzrasta do 5,3l/100km .[/shadow]
Trudno mi w to uwierzyć.

70 to około 1750 rpm
110 to 3000 rpm
I różnica w spalaniu to 0,1 litra, a gdzie opory powietrza???
Jezeli ktoś ma komputer niech poda spalanie na 5 na płaskim odcinku dla przedziału prędkości od 60do 110km/h.(oczywiście co 10)
- WieSiu
- Posty: 23542
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
starymixol, obastawiam,ze taki wynik wyszedl Ci dlatego,ze tankowales na roznych stacjach. Raczej nie jest realne aby tylko tyle wzroslo spalanie
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982