Minimalne spalanie jednostkowe. Przy jakich obrotach??

Moderator: Moderatorzy

starymixol

Minimalne spalanie jednostkowe. Przy jakich obrotach??

Post autor: starymixol »

Czy ktoś ma dostęp do materiałów z wykresem spalania jednostkowego (g /kW)dla silnika 1.6 Zetec???

Przy jakich obrotach osiągnie minimum??

Pewnie będzie gdzieś w pobliżu max. momentu obrotowego.

Myślę, że przy cenie 4,45 za litr benzyny to aktualny temat.
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14627
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

chodzi chyba o g/kWh ;) Nie wiem czy ci się uda znaleźć taki wykres dla escorta....
a jeśli chcesz oszczędzać na paliwie to proponuję zapoznać się z zasadami ecodriving'u ;)
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
starymixol

Post autor: starymixol »

Ekojazdą bawię się już od ponad roku.
Daje dobre efekty w mieście. Po prostu jadę na minimalnej predkości obrotowej na 4 lub 5.
Znacznie ciekawiej jest poza miastem, bo przecież nie bedę jechał 60. ;)
Poza tym zdarzają się wzniesienia itd..
Dlatego szukam takiej pośredniej prędkości obrotowej do ekojazdy poza miastem.
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14627
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

Poza miastem obowiązują te same zasady co w mieście - jeździsz na możliwie najwyższym biegu przy najniższej prędkości obrotowej silnika. Natomiast przy podjazdach itp. najlepiej korzystać z takich obrotów silnika gdzie jego sprawność jest największa, czyli zwykle w okolicach gdzie mamy max. moment obrotowy. Dla twojego silnika to jakieś 3000rpm.
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11775
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

tak naprawde to najwiecej zalezy od nacisku naszej prawej stopy. jak ktos nawet nie przekracza nigdy 3000rpm, ale za kazdym razem do tych 3000rpm trzyma noge w podlodze to szlag trafia cala oszczednosc.

1 bieg uzywac tylko do ruszenia do jakis 10-15km/h
2 bieg tak do jakis 2.5k rpm
3 i 4 bieg do jakis 2,7k rpm
5 bieg = 90km/h

i będzie ekonomiecznie. oczywiscie pamietamy rowniez o hamowaniu silnikiem a takze o tym, ze odciecie paliwa jest tylko dla >1200rpm. jak wyhamujemy np. na 5 biegu <1200rpm to warto zrzucic te 2 biegi nizej i kontynuowac hamowanie silnikiem. ale sie wtedy trzeba nawahlować skrzynia biegow aaa


mozna tez zaopatrzyc sie w komputer pokladowy i opracowac wlasny schemat zmiany biegow. z komputerem pokladowym latwo sie przekonac, ze przyspieszanie np. na 3 biegu od 1200rpm pochlonie wiecej paliwa niz zrzucenie na 2 bieg i przyspieszenie od 2000rpm


przy wdrazaniu "ecodrajwingu" nie nalezy zapominac iz elementy napedowe oraz silnik tez ma jakis optymalny zakres pracy i jazda ze zbyt niskimi obrotami w stosunku do biegu moze dac niezle w kosc silnikowi i naprawa go potem przekroczy zyski z oszczednosci :D dlatego nei katujcie np. auta przy <1500 rpm na 5 biegu, a szczegolnei nie probujcie przyspieszac :D
Awatar użytkownika
lordpablo
Posty: 3055
Rejestracja: 17 lut 2007, 14:50
Lokalizacja: Siennica

Post autor: lordpablo »

tak jak pisze Łukasz, jazda na zbyt niskich obrotach może powodowac efekt odwrotny do zamierzonego. Generalnie to aby jażdzić w miarę oszczędnie trzeba starać sie jeździć równo, bez gwałtownego hamowania oraz przyspieszania
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14627
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

I jeszcze jedno - jak ktoś ma najprostszą instalacje gazową to hamowanie silnikiem nic nie daje - tu nie ma odcięcia paliwa ;)
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Yagr pisze:tu nie ma odcięcia paliwa
I tu się kłania stara zasada oszczędzania przy gaźnikowcach - skrzynia na luz przed skrzyżowaniem :mrgreen: - chociaż nie polecam :razz:
Jazda z prędkością 70 km/h na 5 biegu - bez przyspieszania po plaskiej nawierzchni to spalanie (u mnie na gazie ) w granicach 5 - 5,2 l /100km tak samo 80 ;90 100 110 km/h
choć przy 110 km/h spalanie lekko wzrasta do 5,3l/100km
Największe zużycie paliwa przy normalnym przyspieszaniu to bieg 2 - spalanie w granicach 20 - 30 l/100 km.
Tyle ode mnie.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Blazey

Post autor: Blazey »

:Jamszoł - jak jest smarowana skrzynia biegów, a dokładnie wałki? (tak, pytanie tyczy jazdy z małymi obrotami na wysokich biegach).
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

skrzynia biegów smarowana jest poprzez koła zębate , które zabierają olej z dołu skrzyni i przekazuja do góry na następne koła z którymi się akurat w danym momencie zazębiają.
Na dobrą sprawę , jak bedziesz skrzynię krecił ręką , to też ją wystarczająco nasmarujesz.
Oczywiście mowa o skrzyni manualnej.
O skrzynie bym się nie martwił - martwić by sie trzeba było o silnik - bo zbyt niskie obroty , to słabe smarowanie
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23542
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

Jamszoł pisze:martwić by sie trzeba było o silnik
ciekawe tylko jest to ze w telewizji mowia ze wiekszosc aut taki powiedzmy okolo 10 letnich i nowszych jest przystosowana do takiej jazdy (moze mysleli o dieslach). Ze niby nic im nie bedzie jak sie jezdzi przy niskich obrotach. Nie mowie ze im wierze,ale chcialbym sie dowiedziec czy to tylko sciema czy maja troche racji ?
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Można jechac 60 km/h - na 5 biegu ale po prostej płaskiej nawierzchni i nie przyspieszając .
Silnik wtedy nie jest wysilony i potrafi spalić nawet poniżej 5 l.
Bywało , że jak robiłem próby i było bezwietrznie , to spalanie zchodziło nawet do 4,2l/100km
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
starymixol

Post autor: starymixol »

[shadow=orange]Jamszoł napisał:
Jazda z prędkością 70 km/h na 5 biegu - bez przyspieszania po plaskiej nawierzchni to spalanie (u mnie na gazie ) w granicach 5 - 5,2 l /100km tak samo 80 ;90 100 110 km/h
choć przy 110 km/h spalanie lekko wzrasta do 5,3l/100km .[/shadow]


Trudno mi w to uwierzyć.:roll:
70 to około 1750 rpm
110 to 3000 rpm
I różnica w spalaniu to 0,1 litra, a gdzie opory powietrza???

Jezeli ktoś ma komputer niech poda spalanie na 5 na płaskim odcinku dla przedziału prędkości od 60do 110km/h.(oczywiście co 10)
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23542
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

starymixol, obastawiam,ze taki wynik wyszedl Ci dlatego,ze tankowales na roznych stacjach. Raczej nie jest realne aby tylko tyle wzroslo spalanie
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
ODPOWIEDZ