Opornik (rezystor) wentylatora chłodnicy

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23601
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Opornik (rezystor) wentylatora chłodnicy

Post autor: WieSiu »

Temat przeniesiony z dzialu gielda. Moze komus sie przyda:


Co prawda do pumy ale powinien być taki sam w escorcie.może ktoś ma na zbyciu takie coś,albo ma chociaż fotkę tego opornika do escorta
Ostatnio zmieniony 22 cze 2009, 22:57 przez WieSiu, łącznie zmieniany 3 razy.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Blazey

Post autor: Blazey »

Spalić rezystor w escorcie to niezła sztuka! Bo jest wykonany z grubych drutów oporowych. Zewrzyj na początek bezpiecznik termiczny. To ten element nie będący opornikiem. One dość często padają. Wszystko będzie działać, normalnie, tylko rezystor nie będzie zabezpieczony przed przegrzaniem.
W którym miejscu masz silnik nawiewu?
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23601
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

Blazey,masz racje,nie spalil sie opornik,a ten bezpiecznik.ale tam wszedzie tak pognile,ze chce to wymienic zeby miec swiety spokoj. No chyba ze masz lepszy pomysl
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Blazey

Post autor: Blazey »

Dopóki nie znajdziesz nowego, to zewrzyj ten bezpiecznik i jeździj. A tak swoją drogą, to co jest pogniłe? Konektory, czy coś innego? Wrzuć zdjęcia. Wygląd jeszcze nie świadczy o niesprawności.
Zawsze można to przerabiać: dołożyć przekaźniki, zamiast rezystora dać jakiś układ elektroniczny (sterownik PWM)... Kwestia tego, czy jest głębszy sens.
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23601
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

fotki dodalem

Co do tymczasowego naprawiania,to nie widze potrzeby,bo auto malo lezdzi,a ma jeszcze 2 bieg,wiec w razie czego klima sobie radzi, a auto daje rade poki nie stanie w mega korku.

Zobacz i sam ocen.
Załączniki
210620091047.jpg
210620091046.jpg
210620091045.jpg
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Blazey

Post autor: Blazey »

Skisła ci jedynie osłonka oporników. Tym bym się nie przejmował, bo opory czyściutkie i połączenia pewne. A jeśli w nawiewie pozostał któryś z biegów, to nie jest to usterka opornika tylko wywalona skrzynka bezpieczników. Ten obwód bardzo się sypie. I przy naprawie polecam wzmocnienie elementów tego obwodu.
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23601
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

Blazey pisze:to nie jest to usterka opornika tylko wywalona skrzynka bezpieczników.
wszystko mam ok z obwodami ;) Wentylator chlodnicy chodzi na wyzszym biegu bez problemu, po zastapieniu tego opornika zwora,tez chodzi na wyzyszym biegu,wiec wszystko jest w porzadku z okablowaniem, jedyne czego nie mam teraz,to nizszego biegu,a powinien byc,bo przy wlaczonej klimie wentylator powinien non stop chodzic. Co do stykow, to tam gdzie jest ten element termiczny,sa juz blaszki niezle wywalone,choc tego nie widac, spory syf jest na nich,bo termik byl juz urwany wczesniej. Kolejny raz ich juz nie zacisne,musialbym mocno kombinowac ale nie jestem przekonany,czy bedzie to pewne polaczenie. Przy okazji nie wiem jak latwo dostepny jest taki termik.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

WieSiu pisze:bo przy wlaczonej klimie wentylator powinien non stop chodzic.
No właśnie - u mnie nigdy nie chodził - tylko na wyższym .
Podpowiedzcie mi gdzie mam rozkopać :mrgreen: to może uda mi się to naprawić
Chodzi tylko na wyższym biegu
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23601
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

Lewy dolny róg chłodnicy.tam jest opornik.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Chodzi Ci o to ?
Załączniki
wentylator.jpg
wentylator.jpg (33.72 KiB) Przejrzano 8517 razy
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
zeberko
Posty: 38
Rejestracja: 24 lut 2005, 12:02
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: zeberko »

Tak to dokładnie ta czesc.
Ja swój rezystor rozebrałem i jak się okazało to termik był przepalony , teraz pozostaje jaki termik tam zastosowac bo oznaczeń na nim brak.
Awatar użytkownika
Megi
Posty: 825
Rejestracja: 16 lis 2006, 20:19
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Megi »

WieSiu pisze:a auto daje rade poki nie stanie w mega korku.
sprostować chciałam, juz nie musi to być mega korek ale zwykły korek, do tego jeszcze wysoka temperatura otoczenia i temperatura silnika rośnia a ja mam mega stresa :)
bo śledź był za drogi... :P
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14653
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

Megi pisze:sprostować chciałam, juz nie musi to być mega korek ale zwykły korek, do tego jeszcze wysoka temperatura otoczenia i temperatura silnika rośnia a ja mam mega stresa :)
WieSiek, do roboty z tą klimą, ale już! :)
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
Megi
Posty: 825
Rejestracja: 16 lis 2006, 20:19
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Megi »

Yagr pisze:WieSiek, do roboty z tą klimą, ale już! :)
właśnie wziął się ostro do roboty i chciałam go wspomóc w szukaniu tej cześci :)
bo śledź był za drogi... :P
Blazey

Post autor: Blazey »

Ale tu jest rozmowa o dwóch różnych sprawach. Na początku rezystor wentylatora nawiewu, a później już o rezystorze wentylatora chłodnicy. Dwie różne sprawy. Dwa różne obwody. Dwa różne elementy. Dwie różne moce.
Zablokowany